Naprawa pompy hamulcowej
Moderator: Moderatorzy
Naprawa pompy hamulcowej
Cały opis mam nadzieję zmieścić w komentarzach do załączników.Na dodatkowe pytania odpowiem.
- Załączniki
-
- Tu widać pierścienie przytrzymujące i sposób zdejmowania gumki przez łeb.jpg (87.47 KiB) Przejrzano 8967 razy
-
- To jest w środku pompy i wymieniamy te czarne gumki.jpg (96.27 KiB) Przejrzano 8964 razy
-
- Strzykawką ściągamy płyn i kluczem 13 odkręcamy zaciski przewodów.Nie wiem dlaczego ale u mnie były 3 nakrętki 13 i 1-11.jpg (129.29 KiB) Przejrzano 8966 razy
-
- Zestaw naprawczy.jpg (105.32 KiB) Przejrzano 8966 razy
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 01:44 przez darcun4, łącznie zmieniany 1 raz.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
darcun4, a jakie byly objawy zle dzialajacej pompy, ze zdecydowalem sie ja zregenerowac ??
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A zaśpiewali 20,84 i tyle dostali.Yagr pisze:a ile za taki zestaw naprawczy sobie śpiewają?
Też rozmyślałem nad zakupem pompy (używanej) i gdyby te reperaturki były droższe, pewnie bym kupił, tylko z używką jest zawsze problem, czy nie kupię gorszej niż mam.
A dzisiaj się podłączę do ustrojstwa co mierzy podciśnienie serva.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ogólnie jestem sceptykiem co do wymiany uszczelniaczy w pompie (reparaturki).
No chyba , że gładź cylindryczna pompy jest idealna a zazwyczaj nie jest.
Też kiedyś bawiliśmy się z naprawami ale nie na długo taka naprawa starcza.
Jedynie naprawiamy pompę w samochodzie Gaz 66 - bo nie ma nowych pomp.darcun4, ale opis naprawy mi się podoba i niech Ci pompa służy jak najdłużej
No chyba , że gładź cylindryczna pompy jest idealna a zazwyczaj nie jest.
Też kiedyś bawiliśmy się z naprawami ale nie na długo taka naprawa starcza.
Jedynie naprawiamy pompę w samochodzie Gaz 66 - bo nie ma nowych pomp.darcun4, ale opis naprawy mi się podoba i niech Ci pompa służy jak najdłużej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Myślę,że będzie służyła, a zresztą i tak kupuję komplet :http://www.allegro.pl/item174517071_pom ... servo.html bo servo ch.się popsuło i nie trzyma podciśnienia przy dłuższym lub kilkukrotnym szybkim hamowaniu
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie przyglądałem się dokładnie ale o ile pamiętam to na przewodzie podciśnieniowym co idzie od kolektora do serwa powinien być zaworek jednokierunkowy - utrzymujący podciśnienie na membramie serwa - może on walną ?
Zobacz też czy przypadkiem nie puścił uszczelniacz pompy hamulcowej i płyn hamulcowy dostał się na membramę .
Wtedy jest to do naprawy i wyjdzie taniej niż cały komplet.
A jeśli to zaworek nie trzyma to zawsze można zastosować zamiennik - choćby od Żuka Nysy za 5 zł.
Zobacz też czy przypadkiem nie puścił uszczelniacz pompy hamulcowej i płyn hamulcowy dostał się na membramę .
Wtedy jest to do naprawy i wyjdzie taniej niż cały komplet.
A jeśli to zaworek nie trzyma to zawsze można zastosować zamiennik - choćby od Żuka Nysy za 5 zł.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Nic takiego nie widziałemjamszoł pisze:o ile pamiętam to na przewodzie podciśnieniowym co idzie od kolektora do serwa powinien być zaworek jednokierunkowy
No na razie moja oferta wygrywa. .Całe ....1 złoty.jamszoł pisze:Zobacz też czy przypadkiem nie puścił uszczelniacz pompy hamulcowej i płyn hamulcowy dostał się na membramę .
Wtedy jest to do naprawy i wyjdzie taniej niż cały komplet.
Jurek kończmy tego OFF'a , bo zaraz mody wpadną
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
darcun4, myse ze takiego OFF'a mozna ciagnac dalej,zwlaszcza ze tyczy sie caly czas tego samego,mianowicie hamulcow Dzieki temu ktos kto tu trafi bedzie mial gotowe rozwiazanie wszystych problemow z pompa i servem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982