Strona 1 z 1
Mokre świece
: 19 mar 2007, 11:52
autor: D1_Krzyś
Witam! Jestem nowym właścicielem granatowej strzały XR3i i mam z nim mały problem. Auto dostaje za dużo paliwa (mokre świece) przez co się muli i szarpie. Czy możliwe jest żeby się skończyły wszyskie świece na raz? jeśli ktoś może coś powiedzeć w tej sprawie to będę wdzięczny.
Pozdrawiam
: 19 mar 2007, 12:12
autor: emceha
D1_Krzyś pisze:Czy możliwe jest żeby się skończyły wszyskie świece na raz
Hmmm bardziej prawdopodobne jest to że kable szlag trafił

Ja bym zaczął poszukiwania od tego

: 19 mar 2007, 21:06
autor: Jamszoł
Dokładnie możliwe też , że nie do końca wyłancza się ssanie.
Apropo - kiedy sprawdzałeś te świece na zimnym czy gorącym silniku ?
Może inaczej sprawdzałeś świece po przejechaniu kilkunastu minimum kilometrów ?
Bo na zimnym - świeżo odpalonym silniku nie ma co sprawdzać , bo zawsze będą mokre.
Przyczyną może też być źle wskazujący czujnik położenia przepustnicy ; czujnik położenia wału.
Zapłon przez to może być lekko opuźniony i silnik nie przepala wszystkiego.
: 21 mar 2007, 11:51
autor: D1_Krzyś
No tak, faktem jest że świece wykręciłem z silnika, który nie zdążył się jeszcze zagrzać. Ale i tak chyba dostaje za dużo paliwa bo przy aucie czuć woń benzyny i jak na mój gust to chyba trochę mocno dymi. Niektórzy twierdzą że to tylko para bo kolor jest biały, ale ja tam się nie znam i nie wiem czy jechać od razu na warsztat, czy na kompa, czy samemu coś grzebać?
: 21 mar 2007, 12:01
autor: cidzej
hehe, para, dobre

przecież on na wode nie jezdzi
biały dym oznacza neiprawidłowy skłąd mieszanki w stosunku do zapłonu lub jak kto woli na odwrót za słaby zapłon do składu mieszanki

efekt ten sam = waha się leje, przyspieszenia nie ma, silnik zalewa. Spalanie jak i spaliny znacznie powyżej normy.
lepiej to oddać do jakiegoś speca od wtrysku (ale autentycznego speca, a nei samozwańczego znachora)
: 21 mar 2007, 12:13
autor: D1_Krzyś
Dzięki lookas za szybką i sensowną odpowiedź! Tak zrobię i dam znać
: 21 mar 2007, 17:31
autor: WieSiu
cidzej, no nie mow,ze nie moze para wychodzic z tlumika !!! nie widziales w zimie aut benzynowych,a zwlaszcza na gaz? Chyba nie powiesz,ze wszytkie te auta maja cos uszkodzone, przeciez co 2 auto wtedy tak dymi. W ukladzie wydechowym silnikow benzynowych dydziela sie woda.... Wiec efekt bialego dymu,zwlaszcza na zimnym silniku i w taka pogode jest realny.
: 21 mar 2007, 17:51
autor: Yagr
WieSiu pisze:cidzej, no nie mow,ze nie moze para wychodzic z tlumika
właśnie! jednym z produktów spalania LPG jest właśnie woda

: 21 mar 2007, 17:55
autor: cidzej
ludzie, ale my tu nie rozmawiamy o spalaniu gazu ani ropy tylko benzyny.
po drugie -
D1_Krzyś, wyraźnie mówi, że mu szarpie, muli, dymi na biało i zalewa świece. mój też dymił na biało jak cholera chociaż w życiu nie miałem instalacji gazowej i to była wina nieprawidłowej mieszanki/zapłonu.
D1_Krzyś,równie dobrze może mieć zaje...any filtr powietrza i za mało powietrza jest w mieszance, przez co jest słaby zapłon, dymi, zalewa świece i śmierdzi wahą

: 21 mar 2007, 18:04
autor: Jamszoł
Za prawidłowe spalanie odpowiedzialny jest prawidłowy zapłon.
Więc : czujnik położenia wału , czujnik położenia przepustnicy , kąt wyprzedzenia zapłonu .
A i same świece.
Hm ? jeśli silnik 1,8 to 16 zaworowy a jeśli tak to przerwa na świecach powinna wynosić nie 1mm ale 1,3mm dodatkowo - kable wysokiego napięcia też mogą mieć już dość.
Po 50000 km kable tracą do 50 % na wartości więc mogą nie przepuszczać na świece napięcia takiego żeby iskra była pożądna a wtedy też nie będzie dobrze palił.
Tu może być wiele przyczyn D1_Krzyś, zacznij od sprawdzania tam gdzie nie będziesz musiał wydawać kasy.
: 23 mar 2007, 11:48
autor: D1_Krzyś
Dzięki chłopaki, będę próbował ale w tej hwili mam pewną blokadę czasowo-finansową, tak więc może przyszły weekend. Filtr powietrza napewno odpada bo jest nowy. No i jeszcze jedno, te świece są troche opalone. Wyczyściłem je narazie i na postoju jest niby OK. Nie mogę go narazie w trasie przetestować bo tablic jeszcze nie mam ale wszysko jest na dobrej drodze.
Narazie,
pozdrawiam
: 10 kwie 2007, 12:04
autor: D1_Krzyś
No i już wszystko się wyjaśniło. Okazało się że kanały dolotowe były zwyczajnie zapchane i chyba coś jeszcze bo podobno komp dostawał informacje tylko od sondy lambda. Wszystko zostało wyczyszczone i teraz można poczuć moc 130 KM!!!!!
Dzięki wszyskim!