hmm nie kumam tej wypowiedzi, jak mam uklad pust to co tam odpowietrzac pompe latwo mozna zepsuc wlasnie nie umiejetnym pompowaniem tak jak jamszoł napisal a poza tym to jak ja odpowietrzalem uklad w 2 osoby to pompowal moj Tata z zawodu mechanik i to bardzo dobry musze dodac i nic, zero reakcji ze strony pompy, pedal caly czas byl miekki, wrecz poruszal sie bez oporu a plyn nie plynal wiec wykonalem ten malutki przyzadzik (koszt gora 20zl ) i dzialalo jak burza i sam moglem zrobic wszystko tak wiec emceha, poczekaj do spociku z tymi hamulcami i bedzie zrobione jak nalezyARIEL pisze:na pompie się odpowietrza jak sie ma cały układ pusty lub zapowietrzyny
Hamulce Z ABS - Odpowietrzanie (nie da się)
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Arielowi raczej chodziło o odpowietrzenie po np.wymianie płynu. Po co się czepiać każdego słowa?Patryk pisze:nie kumam tej wypowiedzi, jak mam uklad pust to co tam odpowietrzac
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja odpowietrzalem przednie hamulce po wymianie przewodow elastycznych przy hamulcach, nie zauwazylem zadnych problemow, sikalo az milo a tez mam abs
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A ja wam powiem że się odblokowało chyba cuś bo odpowietrzyłem Zacisk tylnego hamulca miałem podwieszony do belki (bo przy montażu ukręciłem srubę i jeszcze tego nie zrobiłem) i podczas jazdy się odwiązał i dupnął o glebe i w tym momencie pedał hamulca zaczął reaować tak jak powinien przy zapowietrzonym układzie (czyli po kilku naciśnięciach robił sie twardy). Spróbowałem odpowietrzyć i odziwo się udało ale dalej śmigam na 3 hamulcach
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
odswieze mega stary temat,to problem ten sam. Nie moge u siebie w Vanie odpowietrzyc, wydaje mi sie ze to przez tylne hamulce na ktorych mam korektor sily hamowania i auto mam puste wiec stoi bardzo wysoko, z tylnych hamulcow leci zdecydowanie slabiej jak z przodu.
Wymienilem pompe hamulcowa,bo stara przestala hamowac, wyciekow nie bylo, przy okazji wymienilem caly przewod hamulcowy lewy wraz z zaciskiem (bo w escorcie z duzym przebiegiem odpowietrznik zakleszczyl sie na amen a przewod byl pekniety i skorodowany). Teraz po wielu wielu probach odpowietrzania mam przy pierwszym naciskaniu hamulca pedal w podlodze na odpalonym aucie. Za drugim nacisnieciem pedal jest ok. Brak mi pomyslu jak to odpowietrzyc
Wymienilem pompe hamulcowa,bo stara przestala hamowac, wyciekow nie bylo, przy okazji wymienilem caly przewod hamulcowy lewy wraz z zaciskiem (bo w escorcie z duzym przebiegiem odpowietrznik zakleszczyl sie na amen a przewod byl pekniety i skorodowany). Teraz po wielu wielu probach odpowietrzania mam przy pierwszym naciskaniu hamulca pedal w podlodze na odpalonym aucie. Za drugim nacisnieciem pedal jest ok. Brak mi pomyslu jak to odpowietrzyc
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu, najpierw odpowietrz korektor hamowania a dopiero później bierz się za heble tylne
Korektor - prawy tył - lewy tył
I jak zwykle przypomnę - bez pompowania pedałem hamulca
Przyciskasz raz - odpowietrznik - puszczasz
Przyciskasz - odpowietrznik - puszczasz
Wielu zapomina o tym - podpompowują pedałem hamulca aż nie urośnie i dopiero odpowietrzają a w tym czasie w cylinderku robi się zawiesina bąbelkowa i czas odpowietrzania wydłuża się x 10
Jeśli nie ma odpowietrznika to odpowietrzamy rurką - na wejściu a później na wyjściu korektora
Korektor - prawy tył - lewy tył
I jak zwykle przypomnę - bez pompowania pedałem hamulca
Przyciskasz raz - odpowietrznik - puszczasz
Przyciskasz - odpowietrznik - puszczasz
Wielu zapomina o tym - podpompowują pedałem hamulca aż nie urośnie i dopiero odpowietrzają a w tym czasie w cylinderku robi się zawiesina bąbelkowa i czas odpowietrzania wydłuża się x 10
Jeśli nie ma odpowietrznika to odpowietrzamy rurką - na wejściu a później na wyjściu korektora
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
chyba nie ma odpowietrznika. jaka rurka ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ta /te co doprowadzają płyn i odprowadzają dalej w kierunku belki
Rurki hamulcowe
Jak nie da rady odpowietrzyć to nawet odkręć korektor , odepnij od belki , przekręć go tak aby rurka wychodząca była w pion w górę i wtedy odpowietrzysz korektor
Rurki są miedziane - dasz radę wygiąć
Rurki hamulcowe
Jak nie da rady odpowietrzyć to nawet odkręć korektor , odepnij od belki , przekręć go tak aby rurka wychodząca była w pion w górę i wtedy odpowietrzysz korektor
Rurki są miedziane - dasz radę wygiąć
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, tam jest taka zgnilizna,ze to jest nieodkrecalne (albo odkrecalne jednorazowo i korektor i inne czesci do wymiany) Da rade jakos odpowietrzyc bez ruszania tego korektora ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23266
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i znow problem powrocil sam z siebie nie wiem od czego zaczac zeby sprawdzic.
Problem jest taki, naciskam hamulec w czasie jazdy, pedal wpada w podloge, lapie na samy koncu i bardzo slabo (wrazenie jakby tylko na przednie kola i to z takim szarpnieciem w lewo i w prawo). Podpompuje szybko kilka razy i hamulec dziala od samej gory bardzo dobrze, na posotoju przez jakis niedlugo czas jest w miare dobrze, przejade kawalek i znow hamulec mocno w podloge Plyn hamulcowy trzyma caly czas poziom. Ktos pomoze na co spojrzec ?
Problem jest taki, naciskam hamulec w czasie jazdy, pedal wpada w podloge, lapie na samy koncu i bardzo slabo (wrazenie jakby tylko na przednie kola i to z takim szarpnieciem w lewo i w prawo). Podpompuje szybko kilka razy i hamulec dziala od samej gory bardzo dobrze, na posotoju przez jakis niedlugo czas jest w miare dobrze, przejade kawalek i znow hamulec mocno w podloge Plyn hamulcowy trzyma caly czas poziom. Ktos pomoze na co spojrzec ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982