Silniczek krokowy wazne pytanie

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Patryk

Silniczek krokowy wazne pytanie

Post autor: Patryk »

Witam Panowie, mam bardzo wazne pytanie, czy silniczek krokowy (bo wychodza z niego o ile dobrze pamietam 3 kabelki) przekazuje do komputera jakies informacje ze sie wysuwa albo chowa czy tylko czujnik polozenia przepustnicy wysyla takie info. Wpadlem na taki pomysl jezeli silniczek nie wydaje takich informacji, zeby go calkowicie odlaczyc gdy silnik bedzie juz rozgrzany a obroty unormowane na tych 900 i tak zostawic. Spowoduje to ze nie bedzie ssania podczas rozruchu (uciazliwe tylko zima ale mozna dodac gazu noga na chwile), a potem silnik bedzie zawsze fajnie spadal z obrotami na 900 nawet jak podczas jazdy wrzuci sie luz. Ja mam tak ze po wrzuceniu na luz trzyma cholernie wysokie obroty a czyszczenie krokowca nic nie dalo. Panowie czekam na info.
Patryk

Post autor: Patryk »

W porzadku panowie juz sam znalazlem odpowiedz na swoje pytanie a mianowicie: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 WieSiu opisal tam wlasnie odlanczanie silniczka krokowego bo taki "myk" chcialem wykonac :cool:

W takim razie mam nowe pytanie, do czego w sumie oprocz ssania sluzy silniczek krokowy :?:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

silniczek krokowy słuzy do utrzymania wolnych obrotów :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ustawienie na sztywno wolnych obrotów jest bez sensu. w przypadku gdy wzrasta obciążenie silnika (np. powodować to może duzy pobór prądu z alternatora - szczególnie w zimie) obroty zaczynają spadać i krokowy służy do "korygowania" tych obrotów inaczej może się okazać, że ustawione na sztywno 900 obrotów w lato bez świateł ogrzewania itd to w zimie okaze sie, ze bedzie tylko 600-700RPM co moze powodowac brak ladfowania akumulatora. poza tym sonda moze podawac do silnika zanizone wartosci spalin i w efekcie komputer bedzie podawal wiecej paliwa co moze doprowadzic do zalania silnika i paradoksalnie zwiekszyc zuzycie paliwa zamiast je zmniejszyc.

jezeli czyszczenie nie pomoglo to sprawdz blaszki stycznika, bo moze trzeba je "podgiąć"

jeszcze dodam, że temat wrzuciłeś do niewłaściwego działu. Moderator będzie bić :mrgreen:

a swoją drogą skąd pewność, że to krokowy ?? może masz czujnik temp zasysanego powietrza/wody brudny lub uszkodzony
Patryk

Post autor: Patryk »

cidzej, dzieki za wypowiedz, bardzo rozjasnila mi sytuacje masz pomogl a co do tych czujnikow to pewno wszystkie jakie mam w autku juz nie podaja odpowiednich wartosci ale chcialem tak sprawdzic czy ten krokowiec to taki niezbedny jest, pewno najwiekszy efekt osiagnolbym wymieniajac czujnik polozenia przepustnicy oraz silniczek krokowy na nowe oraz nowa sonde lambda bo wydaje mi sie ze to glowne elementy odpowiedzialne za prace silnika i jego spalanie a Moderatora sie nie boje a co :razz: tak w sumie to gdzie mailbym to wstawic hmm :???:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zapomniales jeszcze o MAPie :P tez jest bardzo istotny.

a tak powaznie to żeby samochod odpalic i pojechac to wystarczy czujnik polozenia przepustnicy i położenia wału. cała reszta czujników moze byc wogole odpieta. wiadomo, ze samochod moze szarpac, mulilc i duzo spali ale na 100% pojedzie. tylko w przypadku silnikow cvh z cfi nie nalezy tego mylic z trybem awaryjnym, bo one takowego nei posiadaja :P

jezeli chodzi o twoje obroty to sprawdz czujnik polozenia przepustnicy miernikiem oraz czujnik temp powietrza/wody. moze tutaj byc problem, jesli twierdzisz, ze silniczek krokowy jest wyczyszczony.
Patryk

Post autor: Patryk »

Odpalilem wczoraj Essiego bez silniczka ktory odpiolem dzien wczesniej gdy byl cieply silnik i chala na maxa odpalil ale szarpal jak cholera, chodzil jak disel trza go bylo trzymac na gazie a jak wlonczylem swiatla to malo nie zgasl tak wiec nie polecam tej czynnosci, autko tylko w dupe dostaje :-| cidzej, mozesz mi zapodac jakie powinienem miec wartosci na mierniku i w ktorych miejscach mierzyc te czujniki to sobie w wolnej chwili wszystko pomierze i zobaczymy :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Patryk, hehe, nie obraź się ale temat tych czujników przewija się niemal w każdym temacie w dziale technicznym pt. "szarpie muli itd ..." wiec zerknij sobie do nich lub użyj opcji szukaj .... szkoda miejsca na serwerze tysiąc pięćsetny raz wrzucać skany z tabelkami ... :P
Patryk

Post autor: Patryk »

hehe no spoko troche polecialem po latwiznie sobie :razz: poszukam i na pewno znajde
Zablokowany