Gaśnie na luzie! Pomocy!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tu masz opisane elementy twojej instalki
1-ten metalowy "rondel" to reduktor (parownik)- odpowiada za przejście gazu ze stanu ciekłego w lotny
2-tu znajdziesz filterek do gazu
3-ta śruba to register- w instalacjach II generacji jest zastąpiona silniczkiem krokowym (lub występuje razem z silniczkiem krokowym)
4-ten metalowy pierścień w dolocie to mikser (mieszalnik) - odpowiada za wprowadzenie gazu do silnika. A co do generacji twojej instalacji to albo masz I generację albo II ale po "machinacjach", niezależnie którą masz powinien być jakiś komputerek ale jego umiejscowienie jest dowolne więc poszukaj a znajdziesz ;)
Załączniki
t_img00012_183.jpg
t_img00012_183.jpg (117.98 KiB) Przejrzano 5371 razy
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kielass

Post autor: kielass »

Wiecie ten mój magik (kombinator jeden) zdecydowanie powiedział że nie mam tego komputerka od gazu i chciałby dostać za niego 500zł (w tym montaż)...Więc jak mielibyście jakieś typy gdzie on mógłby się znajdować byłbym wdzięczny. Mogę zrobić dokładniejsze foty silnika :mrgreen:

DZIĘKI ZA DOTYCHCZASOWˇ POMOC :!: :!:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Musisz mieć jakiś sterownik, sam piszesz że przełączałeś "na automacie" - to właśnie sterownik rządzi kiedy przełączasz gaz/benzyna. To co masz w kabinie (to czym przełączasz ręcznie) to tylko centralka która też jest podpięta do sterownika. Ariel ci napisał jak mniej więcej wygląda sterownik (komputer LPG) szukaj po kablach które idą od centralki albo od tej puszki z filtrem. Zwykle jest mocowany na grodzi między silnikiem a kabiną, ale jak kable sięgną to można i na zderzaku :razz:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

aaa

Post autor: darcun4 »

Tu masz fotki gdzie co ja mam.Szukaj u siebie
Załączniki
Sterownik przykręcony do obudowy filtra powietrza
Sterownik przykręcony do obudowy filtra powietrza
Filtr gazu pod elektrozaworem
Filtr gazu pod elektrozaworem
kielass

Post autor: kielass »

Darcum mam podobnie rozwiązaną instalację jednak nie mam tego komputerka. Przewody idą u mnie do przekaźniczka (u ciebie wyraźnie widać że idą do kompa) A powiedz mi jak wymienić taki filtr (bo masz dokładnie taki sam jak ja), Ja to próbowałem już rozkręcić ale nie widzę żadnego filtra tak (ściągam jedynie metalowy walec) Kurde zupełnie zielony jestem w tym... :???:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Teoretycznie można to rozwiązać tak jak piszesz ale powiedz jak taki przekaźnik działał że przełączałeś na automacie? daj zdjęcie tego przekaźnika...
p.s. Darkun, ty masz instalkę Stefanelli! toż to z tym właśnie walczę i coraz bardziej się skłaniam do zmiany... ;) Czy twój parownik to też "Stefan"?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kielass

Post autor: kielass »

Nie wiem na jakiej zasadzie działa to że jest opcja ustawienia na automat może jest ten przekaźnik połączony jeszcze z jakimś czujnikiem, w każdym razie komputera na 95% nie mam... a przewody z tego filtra idą u mnie do tego przekaźnika. Jak kupię taki sterownik http://www.allegro.pl/item165459006_ste ... ngo_m.html to nada się do mojej instalacji?!
Załączniki
Jutro postaram się załatwić lepsze zdjęcia za jakość tego przepraszam...
Jutro postaram się załatwić lepsze zdjęcia za jakość tego przepraszam...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

kielass, to jest typowy zestaw do drugiej generacji ;)
Yagr pisze:ten metalowy "rondel" to reduktor (parownik)- odpowiada za przejście gazu ze stanu ciekłego w lotny
odpowiada za odpowiednie zredukawanie ciśnienienia gazu do silnika
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ARIEL pisze:to jest typowy zestaw do drugiej generacji ;)
i do I gen też ;)
Automat działa tak że na gaz przełącza na podstawie obrotów silnika (wchodzących lub schodzących) a nowsze mają jeszcze zadaną temperaturę przejścia ( czujnik temperatury w parowniku) - w każdym razie musi być układ który rozpoznaje czy te warunki są spełnione czy nie. Jeśli miałbyś instalkę/samoróbkę bez komputerka to przejście dałoby się zrobić na przekaźniku ręcznie ale nie automacie. (w zasadzie można też zrobić układ który będzie spełniał taką funkcję ale to bez sensu - męczyć się z czymś co jest powszechnie dostępne i nie nadmiernie drogie). Musisz jeszcze pogrzebać za tym sterownikiem - zobacz gdzie idą kable od tego przekaźnika. Baj fotę przekaźnika i centralki ze środka - czasem po centralce można poznać instalację. Bingo-m to dobre instalacje (WieSiu je chwali :smile: ) a czy pasują to raczej tak tylko pytanie ile trzeba będzie grzebać lub ile zapłacisz za podmianę ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kielass

Post autor: kielass »

Kurde wiem że marudzę i przepraszam was za to! Po wielu godzinach szukania na temat mojego gazu odkryłem że mam instalację BRC na centrali wtrysowej Elegant. Mam nadzieje że to mówi Wam coś... bo ja dalej nie wiem czy jakiej generacji jest to instalacja i czy posiadam ten komuper czy nie! No i czy jak kupię ten sterownik z allegro to czy rozwiąże moje problemy i czy w ogóle będzie on pasował...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Yagr, to czym się różni I od II :evil:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

kielass pisze:powiedz mi jak wymienić taki filtr (bo masz dokładnie taki sam jak ja)
Odkręcasz śrubę POD tym okrągłym "walcem" i tam jest filtr.A jaki to ew. sprawdź, bo jest ich dużo :http://sklep.certools.pl/index.php?cPath=26
kielass pisze: Przewody idą u mnie do przekaźniczka (u ciebie wyraźnie widać że idą do kompa)
To żaden "komp", tylko ustrojstwo co ma "oszukać" wtryski aby się nie otwierały w czasie jazdy na LPG i nie podawały etyliny równocześnie z LPG nazywa się toto "emulator" (nie pamiętam któremu koledze dziękować za tą informację :smile: ).Etylina cały czas jest pod ciśnieniem podawana na wtryski, tylko że one pozostają zamknięte i wraca do baku zurick.
Tu masz linka do bardziej nowoczesnego rozwiązania:http://www.autogaz-alex.pl/podstrona-pr ... 334843d9d5
Yagr pisze: Darkun, ty masz instalkę Stefanelli
Otóż nie.Mam tylko "sterownik ?" Stefanelli.A reszta to w tej chwili kompletny rozp.... aj.Kiedyś był parownik Zavoli ale jak pisałem wyżej się roz...leciał i obecnie pracuje jakiś włoski firmowany przez ElpiGaz.Zaznaczam, że po tej wymianie skończyły się strzały w kolektor :grin: i już z tego powodu jestem mniej rozczarowany jego ceną.Dodatkowo in + jest, to że pomiędzy jazdą na LPG a etyliną jest naprawdę niewielka różnica.
Koledzy którzy "testowali" moje autko na zlocie w Pęczniewie pewnie nawet się nie zorientowali że jeździli na LPG :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony 19 lut 2007, 21:19 przez darcun4, łącznie zmieniany 1 raz.
kielass

Post autor: kielass »

Darcun co do tego nowszego rozwiązania to jest całkiem podobne do tego co ja mam, jutro zrobię zdjęcia tej mojej centrali. W sumie jedyna różnica to że ja mam centrale zespoloną z przełącznikiem.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

kielass-szukaj:
http://www.google.com/url?sa=t&ct=res&c ... pYCj_7Er7w

http://www.autogaz.auto.pl/montaz.html

http://www.abart.com.pl/oferta.php?id=5

Tyle na razie, a jedynie dodam, że jeżeli stałeś się szczęśliwym posiadaczem samochodu z instalacją LPG, to poczytaj o tym troszkę.
Google nie gryzą ;)
janek

Post autor: janek »

kielass jeżeli nic z tego co koledzy napisali nie pomogło to może być coś innego. Jeżeli gśnie na gazie, znaczy silnik jest już trozkę ciepły - na zimnym jest jako tako. W moim esim (1,4 MPI i z gazem) powodem było - spadła końcówka plastikowa od obudowy filtra powietrza. Z najduje się pomiędzy obudową filtra a silnikiem (filtr kwadratowy przy lewej przedniej lampie). Wygląda to jak (ta końcówka) ssawka odkurzacza skierowana w stronę kabiny kierowcy lekko w kierunku skrzyni biegów (ku dołowi). Jeżeli jest na miejscu to może być coś innego. Jeżeli będzie potrzeba zrobię zdjęcia, pozdrawiam :mrgreen:
ODPOWIEDZ