Strona 1 z 2
Filtr Paliwa
: 04 lut 2007, 18:08
autor: indian1984
Witam mam mala prosbe czy macie moze jakies fotki dotyczace filtra paliwa bo chcialbym go sobie wymienic SAM heh a nie wiem zabardzo gdzie on jest z gory dzieki sorki ze zadaje takie smieszne pytania ale sie dopiero ucze essiego

jak bede mial ksiazke serwisawa to nie bede pytal o takie drobiazgi dzieki za posty
narka
: 04 lut 2007, 18:14
autor: ARIEL
masz za silnikiem nad maglownicą na tylnej ściance idą do niego dwa wąrzyki
: 04 lut 2007, 18:21
autor: Tfaruk
W mk7 jest z tyłu samochodu przy zbiorniku z benzyną. Najlepiej jakbyś wjechał na kanał to wtedy od razu można go zauważyć

filtr
: 04 lut 2007, 18:34
autor: darcun4
W MKV między silnikiem a kabiną.Dostęp tylko od spodu
: 05 lut 2007, 08:37
autor: cidzej
w moim mkV wymienialem filtr bez problemu "z góry" i zajelo mi to z 10 minut

moze to kwestia braku dodatkowego wyposażenia, przez co mam prawie pusto w komorze silnikowej

jeżeli masz "golasa" to tez powinienes dac rade wymienic bez włażenia pod auto.
Filtr paliwa
: 05 lut 2007, 17:22
autor: indian1984
Wielkie dzieki
f
: 05 lut 2007, 17:29
autor: darcun4
W 1,4 może i tak, ale w 1,6 od góry to raczej ręki nie wsadzi
: 05 lut 2007, 17:51
autor: Yagr
Darkun, a na to filtrze powietrza to jakaś klapka przeciwstrzałowa?
: 05 lut 2007, 18:38
autor: darcun4
A pewnie,pewnie.Nawet wzmocniona poxyliną

: 27 cze 2007, 17:12
autor: Procurator
Czyli to co Darcun4 pokazał w liście z Nie 04 Lut, 2007 to jest filtr paliwa w silniku 1.6 CVH EFI. Odszukałem to u mnie i kupiłem nowy.
Mam pytanie jak ściągnąć z filtra złączki wężyków, czy wystarczy je mocniej pociągnąć - ręką za złączke - wzdłóż osi symetrii filtra (sory za tak naukowe określenia), czy zapinki do złączek można zastąpić zwykłymi obejmami skręcanymi na śrubke oraz czy nie zapowietrzy się układ zasilania paliwem w trakcie wymiany filtra?
Pozdr.
: 27 cze 2007, 17:24
autor: SlaVkoEg
Procurator pisze:czy nie zapowietrzy się układ zasilania paliwem w trakcie wymiany filtra?
Po wymianie nalezy wlaczyc i wylaczyc pieciokrotnie zaplon- pompa przez ten czas napompuje wystrczajaca ilosc paliwa i uklad sie odpowietrzy. Kilka razy zabraklo mi paliwa wiec sie wie pozatym w WKŁ tez tak pisza
Procurator pisze:czy zapinki do złączek można zastąpić zwykłymi obejmami skręcanymi na śrubke
Mysle ze jezeli dobrze tym scisniesz i bedzie to szczelne to tak. Jak wyciagnac wezyki to Ci nie powiem bo jeszcze tego nie robilem u siebie i niebardzo wiem jak to tam wyglada, ale mam zamiar niedlugo zabrac sie za to

: 27 cze 2007, 20:11
autor: darcun4
Procurator pisze:czy wystarczy je mocniej pociągnąć - ręką za złączke
W zupełności wystarczy
Procurator pisze:wzdłóż osi symetrii filtra
Byle nie po cięciwie
Procurator pisze: czy zapinki do złączek można zastąpić zwykłymi obejmami skręcanymi na śrubke
Można
: 28 cze 2007, 00:52
autor: orion
Procurator pisze:Mam pytanie jak ściągnąć z filtra złączki wężyków, czy wystarczy je mocniej pociągnąć - ręką za złączke
u mnie to wystarczyło
: 28 cze 2007, 10:05
autor: Damianos
a u mnei sie nie dalo, tak byl pordzewialy,pomoglo dopiero odciecie filtra razem z kawalkami przewodow i dorobienie nowych..
: 28 cze 2007, 15:45
autor: Procurator
Dobra. Odpinamy zapinki i ściągamy złączki (u mnie są one wygięte pod kątem 90 stopni) z rurek filtra.
W książce WKŁ (jeżeli mamy na myśli tą samą lekture) to jest chyba opis wymiany filtra dopiero w silnikach 1,6 i 1,8 16-zaworowych, a tam filtr jest chyba inny.
Nurtuje mnie tylko dwa pytania aby wszystko było jasne:
1) Dlaczego przed wymianą filtra każą odłączyć od akumulatora biegun masy? Czyżby trzeba było zrobić reset kompa po wymianie, czy też chodzi o uniknięcie przypadkowego zwarcia w trakcie wymiany?
2) Co mają na myśli mówiąc 5 razy uruchomić zapłon? Czy tylko przekręcić kluczyk tak aby brzęknęło (ok 1 sek) i wyłączyć, czy też zakręcić rozrusznikiem przed wyłączeniem?
Pozdr.