Wahacz-wahacze. "Operacja wahacze"

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

:mrgreen: nierówne ciśnienie - ściąga podczas jazdy , podczas chamowania , dziwnie się zachowuje w zakrętach , zurzycie wcześniejsze opony (tej z za niskim ciśnieniem).
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ok, a jakie jest zalecane ciśnienie w oponach 175/70/13? bo jak miałem 2 atmosfery to opony wyglądały jakby był kapeć. Ile powinno być z przodu a ile z tyłu? dobiłęm trochę więcej niż 2 atm i jest lepiej ale nie wiem czy teraz nie jest za dużo. Podajcie mi proszę właściwe parametry.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

A to ciekawe. Skoro jeździ się dobrze to dobrze
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy silniku 1,6 - najlepiej utrzymuj ciśnienie 2 Bary i tył i przód.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

hmm ale czy bary a atmosfery to sa dwie rozne skale?? mam cisnieniomierz w atmosferach i jak mi w wulkanizacji napompowal 2 bary to w atmosferach bylo mniej... teraz w atmosferach napompowalem z przodu do 1.8. Jezeli sie myle to mnie poprawcie :)
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a ja nabiłem 2,3 atmosfery z przodu i 2,2 z tyłu. Auto wygląda lepiej i jeździ się lepiej. Tylko nie wiem czy to nie za dużo. Zobaczymy jak będzie mi się jeździło po deszczu ale na sucho nie piszczą bez powodu także jest chyba ok.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Ciśnienie opon

Post autor: Jamszoł »

Masz tu tabele - jużkiedyś ją tu wtykałem ale nie wiem gdzie a nie chce mi się szukać - nowy skan robi się szybciej.
1 bar
= 105 Pa
= 1,0197 at
= 0,98692 atm
= 750,06 Tr
To z Wykipedii :mrgreen:
Załączniki
Ciśnienie opon.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

wahacz opis z zdjęciami jak wymienic

Post autor: lostlast »

wiadomo trzeba się zaopatrzyć w narzędzia i sprawny lewarek
w moim przypadku to:
klucze
15 nasadowa
18 plaska
Młotek
ale kazdy moze miec inaczej w wielkościach srub

potrzebowalem 50cm długiego zeby sila kręcenia byla wielka bo to bylo tak zatagowane ze az strach Myślec jak bym mial krótki ten nasadowy

po pierwsze poluźnić wszystkie sruby zanim zaczniesz cos robic bo nie wiadomo czy nie potrzebujesz kogoś do pomocy zabezpieczyc auto przed spadnięciem i przygniazdzeniem ciebie lub na kanal pojechać albo na wysięgnik co ci auto podniesie
mój przypadek to parking

sorki za przekroczenie limitu zdiec 4na post ale bylo ich więcej i szczegółowy opis na zdjęciach jest krok po kroku

a jak składamy wszystko tylko na odwrót jak rozkrecilismy
Załączniki
11.JPG
10.JPG
9.JPG
8.JPG
7.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.JPG
2.JPG
1.JPG
Ostatnio zmieniony 14 lis 2008, 18:27 przez lostlast, łącznie zmieniany 2 razy.
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

hehe, ja takim nasadowym probowalem,ale w koncu sie poddalem :) ogolnie jak sie to robi pierwszy raz,to srednio idzie, za 2 juz szybciutko :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

WieSiu pisze:hehe, ja takim nasadowym probowalem,ale w koncu sie poddalem :) ogolnie jak sie to robi pierwszy raz,to srednio idzie, za 2 juz szybciutko :)
wiem ten pierwszy poszedł łatwiej odkrecic ale za to nie mogłem sruby nakrecic co sa u góry i na wyczucie je wkręcasz ale udało się a ten drugi to myslalem ze zdechnę nie dało go wykrecic nic nie szło luzować choc juz wiedzialem co i jak
ale był wytrwały trochę zmarzłem ale gotowe co się nie robie dla kochanego autka
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

lostlast, ile czasu zajela Ci zala operacja??
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

siutek pisze:lostlast, ile czasu zajela Ci zala operacja??
"2g na każda stronę" (pisownia orginalna) :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

A u mnie potrzebny był palnik aby przygrzać śruby i wymienic tuleje :evil:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

Yagr pisze:siutek napisał/a:
lostlast, ile czasu zajela Ci zala operacja??

"2g na każda stronę" (pisownia orginalna)
tak mysle ze 4g bo jeszcze czyscilem tam co nieco i pierwszy raz wiadomo trzeba się dowiedzieć co i jak
ale powiem następny raz jak bym komus na przykład to robil i sruby by się lekko odkrecaly to moze 35 do45min na stronę to tylko zalezy czy latwo idzie odkrecic


nova pisze:A u mnie potrzebny był palnik aby przygrzać śruby i wymienic tuleje :evil:
Musiało to wygląda ciekawie z tym palnikiem
powiem wam byla ta akcja wart bo jeździ się lepiej jest stabilniejszy a
kosztowało mnie 39,70euro ,za2 sztuk kompletne na eBay kupilem i + 2 lata gwarancji


a jak się opis podoba dobrze czy sa jakieś wady w nim
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

O mamy jeszcze jeden opis wymiany wahacza.
Można by było podłączyś ten temat do tamtego - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... ja+wahacze
lostlast, dodaj może w tytule na początku wyraz wahacz - jak ktoś wpisze przy urzyciu "szukaj" słowo wahacz to szukajka bezbłędnie odnajdzie ten temat a tak jak jest teraz to na 100 nie odnajdzie go.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany