Strona 1 z 2

Mam problem z obrotomierzem nie dziala i pali siekontrolka ?

: 31 sty 2007, 12:03
autor: indian1984
Witam wszystkich jestem tu nowy ale tak jak wy posiadam essiego a dokladnie o silniku 1.6 16V i mam problem mianowicie nie działaja mi obrotomierz i do tego pali sie kontrolka ssania lub swiec zarowych ktorych nie mam bo mam beznyne co poradzicie jak mozna zrobic to samemu kontrolka pali sie na okraglo wlacza sie jak odpale silnik nawet nie musze dawac gazu jestem zielony wiec pytam fachowcow jaka moze byc tego przyczyna i jak ja ewentualnie zlikwidowac bo nie widzi mi sie kupywanie nowych zegarów a mowili mi juz wiele np zebym je zmienil bo naprawa sie nie oplaci lub co do kontrolki ze mam jakiegos swapa z diesla i na ssaniu nie moge jezdzic caly czas bo to jest na elek wtrysku wiec o co kaman POMOCY

: 31 sty 2007, 12:07
autor: cidzej
możliwe, zę masz liczniki od innego egzemplarza :) możliwe, że te świece żarowe to tak naprawde kontrolka od ABS'u :) tak naprawde o nie wiem czy ktokolwiek ci tu pomoże na odległość z tym licznikiem :)

: 31 sty 2007, 12:11
autor: WieSiu
JA WIEM :) kontrolka od swiec zarowych lub ssania swieci Ci sie dlatego,ze masz poduszki :D Ktos przelozyl zegary od Escorta bez poduszek i teraz jest taki efekt. Musisz zrobic cos takiego jak na stronie: http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 4&Itemid=4 (powieksz sobie 1 zdjecie,zobaczysz ze ta kontrolka tez sie u mnie swiecila non stop, znaczy po przekreceniu kluczyka przez chwile sie nie swiecila, dopiero po chwili).

A co do obrotomierza,to na to wyglada ze jest to obrotomierz albo od innej wersji silnika (gaznikowej),albo diesla, da sie to przerobic zgodnie z opisem:
http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 2&Itemid=4

: 31 sty 2007, 12:16
autor: emceha
indian1984, no to Ci powiem tak:
indian1984 pisze:działaja mi obrotomierz
Prawdopodobnie wskazówka przekręciła się poza czerwone pole i spadła. Rozkręć licznik i sprawdź (nawet bez rozkręcania możesz zobaczyć czy wskazówka opiera się na kołeczku plastikowym od góry czu od dołu, jak od dołu to trzeba ją przekręcić tak aby była od góry). Jeśli jest ok to i tak bym rozkręcił zegary bo mogła się zawiesić albo jest za blisko tarczy i obciera. Wystarczy poruszać lub ściągnąć i założyć z powrotem zachowując dystans do tarczy ;)
cidzej pisze:te świece żarowe to tak naprawde kontrolka od ABS'u
Cidzej dobrze pisze. Jeśli jest mniej więcej pod dzyndzlem zerowania licznika dziennego kilometrów to jest żarówa od ABS-u i masz licznik od dieselka :razz:

: 31 sty 2007, 14:18
autor: indian1984
Wielkie dzieki juz mi ktos mowil ze moge miec zegary z diesla teraz wy wiec jestem juz prawie pewien a co do obrotomierza to lukne i mam nadzieje ze nic nie popsuje :) a co do tej kontrolki to jak bedzie to co piszecie to sabie ja poprostu odlacze :) chyba sie nic nie stanie bo jest to troche denerwujace jak sie ciagle pali a jeszcze jednao czy wam tez wskaznik od poziomu paliwa skacze i jak sie wyl silnki to nie spada poza czerwony poziom tzn skacze przy jezdzie :) albo to tylko mi bo mam obnizonego i znacie te nasze drogi skacze mi jak kangur :) heh dzieki za posty

: 31 sty 2007, 14:28
autor: emceha
indian1984 pisze:czy wam tez wskaznik od poziomu paliwa skacze i jak sie wyl silnki to nie spada poza czerwony poziom tzn skacze przy jezdzie
indian1984, fakt jest taki że escortom nie opada wskaźnik paliwa po wyłączeniu zapłonu :P Taka gadzina :mrgreen: A co do skakania to nie jest to normalne

PS. wejdź w dział zloty i spoty w temat katowice i okolice. Jak jesteś chętny na spot to napisz kiedy i ewentualnie gdzie ;)

: 31 sty 2007, 15:06
autor: cidzej
hehe, u mnie wskaźnik też sobie skacze, czasem nawet w rytm muzyki - trzeszczy potencjometr przy pływaku. na początku to wkurwia, ale z czasem ... wkurwia nie mniej !!! niestety po wymianie pompy moze sie okazac ze wywalilismy pieniadze w bloto bo "nowa" znowusz pokazuje bzdury - ze wskaznikiem poziomu paliwa w escorcie to jest tak, ze chyba lepiej zeby go wogole nie bylo, bo tylko wkurwia ... wystarczyloby zeby byla lampka od rezerwy i by wiecej z niej pozytku bylo.

: 31 sty 2007, 17:16
autor: WieSiu
indian1984, a masz poduszki ???

: 31 sty 2007, 18:13
autor: SlaVkoEg
Nie wiem jak w Escorcie ale mialem (w sumie to moj ojciec , bo to jego samochod)kiedys w Astrze tak ze obrotomierz nie dzialal i swiecila sie caly czas kontrolka poduszek. Co sie pozniej okazalo przyczyna tego byl zepsuty alternator i jakis przekaznik, nie pamietam dokladnie jaki bo to dawno bylo. Nie wiem jaki to ma zwiazek ale tak bylo i widze ze podobne sa objawy wiec pisze :)

Spot

: 04 lut 2007, 10:41
autor: indian1984
Jesli ktos ma checi i czas to moge sie gdzies spotkac gdzies w okolicach tychow najlepiej ktos kto zna essiego na wylot bo ja nie dam rady tego zrobic jak cos to pisac na forum :)

: 04 lut 2007, 12:03
autor: cidzej
co do obrotka to sprawa chyba jest dosc prosta tylko wymaga przejzenia forum. mianowicie w okolicach tego "grzybka" do ktorego zamocowana jest wskazówka, znajduje sie cyfra/litera. wiem, ze po niej mozna rozróżnić czy obrotek jest od diesla czy od benzyny. niestety nie pamietam ktora cyfra/litera co oznacza, ale raczej powinienes to znalezc w yszukiwarce na forum. ja mam benzynę 1.4i i mam na obrotku napisane "2". inna sprawa, że mógł się udyndolić taki cienki kabelek przy alternatorze.

: 04 lut 2007, 15:20
autor: Yagr
ja mam 1,6 bena i też "2" ale przecież żaden obrotomierz do diesla nie ma skali do 7 000 obr, nie? Ale co ja tam wiem... w życiu nie widziałem oryginalnego obrotka w escorcie dieslu :mrgreen:

: 04 lut 2007, 16:29
autor: cidzej
Yagr, właśnie na tym cały bajer polega, że w Escortach obrotek w dieslu jest tez do 7000 :)

: 04 lut 2007, 17:02
autor: Yagr
cidzej pisze:że w Escortach obrotek w dieslu jest tez do 7000 :)
:shock:
a pole czerwone też od 6000???
no to faktycznie jest porypane!

: 04 lut 2007, 17:05
autor: WieSiu
w MK7 nie ma czerwonego kopa,nie wiem jak w poprzednich wersjach w dieslu