Strona 1 z 8
15 litrow na 100 Km POMOCY!!!!!!!!
: 22 sty 2007, 19:27
autor: SlaVkoEg
Jechalem sobie dzis spokojnie na wyklady i w pewnym momencie przy dojezdzaniu do swiatel zaczalem slyszec "mruczenie??" Moim zdaniem zaczela chodzic pompa paliwa. Za chwile zaczal szarpac, brak mocy itp. Jestem przekonany ze to sa obiawy braku paliwa. Problem polega na tym ze zalalem ostatnio 28 litrow i przejechalem tylko 190 km, a powinienem przynajmniej 250km. Po nieskomplikowanych rachunkach matematycznych

wyszlo mi ze moj Escort pali mi okolo 15 litrow

. Moim zdaniem to troche za duzo jak na taki silnik

(1.6 16V, 90km) Dodam jeszcze tylko to ze po tym jak dojechalem do tego nieszczesnego skrzyzowania zapalilo sie czerwone swiatelko wiec wylaczylem silnik,odpalilem raz, przejechalem kilka metrow zgasl i juz go nie odpalilem bo wczoraj od nadmiaru muzyki akumulator sie rozladowal. Wiec odpalilem go na pych, przejechalem moze z kilometr bez zadnych obiawow po czym znowu to samo... Co moze miec wplyw na tak duze spalanie??

: 22 sty 2007, 19:40
autor: cidzej
o kurna ! mam ziomka ! widze, ze Twoj Esi lubi zalac morde jak moj

z ta tylko roznica, ze Twoj chociaz pare kucykow wiecej ma

jak nei masz szarpania i gaśnięcia ani kłopotów z odpalaniem to możliwe, że to sonda ulega rozkładowi

inna sprawa, ze odgroma czynnikow moze byc powodujacych tlu jazdyakich stan rzeczy - od stylu jazdy (but w podloge i jazda

) po uszkodzony przewodzik podcisnieniowy

: 22 sty 2007, 19:42
autor: ELpYndoL
SlaVkoEg, a ile pokazuje wskażnik paliwka ?
: 22 sty 2007, 20:04
autor: ARIEL
SlaVkoEg, po pierwsze to musisz się dowiedzieć czy napewno nie masz już paliwa może coś nie tak z pompą paliwa
a jeśli ci faktycznie tyle pije to jedz na test kompa i niech ci sprawdzą czy sonda lambda ci nie padła lub jak umisz to sam pomierz multimetrem sygnał napiecia z sądy jest tu gdzieś to opisane na forum

: 22 sty 2007, 20:05
autor: SlaVkoEg
z pol centymetra ponizej minimum, tzn. bialej kreski

: 22 sty 2007, 20:07
autor: ARIEL
to chyba masz such już czyli pierwsze to ta sąda musisz sprawdzić a potem będziemy dalej kombinowac

: 22 sty 2007, 20:11
autor: ELpYndoL
A jakie masz wolne obroty ? wyjdz i sprawdz czy nie czuc za mocno paliwem w spalinach !
: 22 sty 2007, 20:14
autor: ARIEL
a filtry masz ok. niemasz zasyfionego np. powietrza
: 22 sty 2007, 20:40
autor: SlaVkoEg
obroty na zimnym to 1100-1200 a jak sie rozgrzeje to tak okolo 900 dodam jeszcze ze po ostatnim resecie kompa zaczely mi wariowac, czasami dosyc mocno "faluje" wskazowka. Filtr powietrza jest Ok, nie wiem jak paliwa. Czasami bylo czuc paliwo w spalinach, lecz teraz nie sprawdze bo rozladowal mi sie akumulator i wogole nie kreci.... chyba za duza tube mam w bagazniku

: 22 sty 2007, 20:41
autor: SlaVkoEg
ARIEL pisze:sąda musisz sprawdzić
czyli jak to zrobic??
: 22 sty 2007, 21:14
autor: cidzej
wyglada na sonde. jak masz multimetr to odpal auto, rozgrzej silnik, odepnij sonde i sprawdz czy miedzy kablem czarnym a szarym poajwia ci sie na zmiane napiecie 0,2-0,8V. sonda jest to taki pierdolnik wygladajacy jak przerosnieta swieca zaplonowa 4-ema kablami: czarnym szarym i dwoma bialymi
: 22 sty 2007, 22:05
autor: SlaVkoEg
Wiem jak to wyglada i gdzie to mozna znalezc, jezeli sie nie myle to w rurze wydechowej przed katalizatorem?? jezeli chodzi o o odlaczenie sondy to mam to zrobic przy wlaczonym silniku? Jeszcze jedno, nie znam sie bardzo dobrze na mechanice samochodowej (podstawowe rzeczy wiem) wiec wybaczcie to pytanie jak jest smieszne. Mam mierzyc napiecie z kabelkow od sondy czy tych odpietych ktore "ida" dalej? nie wiem czy sonda ma jeszcze jakis inny podlaczony prad ale z logiki wychodzi ze po odlaczeniu kabekow pradu w sondzie nie bedzie bo wkoncu jest odlaczona,z drugiej strony to o sonde chodzi i interesuje nas jej napiecie wiec powinienem na niej wykonywac pomiary... w takim razie jak to jest?
: 22 sty 2007, 22:35
autor: WieSiu
najlepiej zrobic test sondy na podlaczonej sondzie,bo wtedy jesli jest wszystko sprawne komputer steruje odpowiednio mieszanka zbierajac dane z sondy, tylko wtedy zaobserwujesz charakterystyczne zmiany namiecia od ok 0,2 do 0,8V. Rozetnij izolacje kabla czarnego a mase sobie wez np z akumulatora i zacznij mierzyc na rozgrzanym silniku.
: 22 sty 2007, 22:49
autor: Jamszoł
Prawda bo na zimnym sąda nie pracuje.
: 22 sty 2007, 23:16
autor: SlaVkoEg
Oczywiscie silnik ma byc wlaczony? Jeszcze jedno, da rade to zrobic be kanalu, bo z tego co mi sie kojazy to ta sonda jest tak troszke pod spodem samochodu??