Strona 1 z 1
Falowanie obrotów
: 19 sty 2007, 15:59
autor: andromeda1959
Przczytałem chyba wszystkie posty na temat falowania obrotow w fordzie escorcie.Wymienilem świece filtr powietrza MAP sensor przeczyścilem silnik krokowy.Odpala bez dodawania gazu na zimnym silniku. Obroty utrzymują się na poziomie ok 1200 ale w czasie jazdy spadają do ok 400 a nawet do 0. Podczas jazdy testowej rozoędzilem samochód do 50 km/h wrzucilem na luz i jechałem aż do zatrzymania. Obroty spadaly do 400-200.Po zatrzymaniu wrócily na 1200.Wyczytalem gdzieś na forum że może za to być odpowiedzialny czujnik prędkości jazdy.Nie wiem gdzie on jest umieszczony.Może ktoś ma możliwość przesłania zdjęcia jeżeli nie -zadowolę się opisem. A może macie jakieś inne sugestie co do spadania tych obrotów w czasie jazdy Z góry dzięki
: 19 sty 2007, 16:53
autor: Yagr
andromeda1959, jeśli szukasz konkretnych odpowiedzi na temat techniczny to napisz chociaż jaki masz silnik i z którego roku

w różnych silnikach są różne czujniki mogące dawać podobny efekt! np. MAP i MAF. Masz LPG?
: 19 sty 2007, 17:04
autor: cidzej
czujnik -predkosci jazdy znajduje sie pomiedzy skrzynia biegow a linka predkosciomierza - odchodza od niego 3 lub 4 kable (nie pamietam) z wtyczką - powinna być podpięta

: 19 sty 2007, 17:28
autor: andromeda1959
Mój escort to mk5 z 91 roku. Silnik 1.6 efi + gaz. Dowiedziałem się, że byćmoże TPS jest do wymiany. Orientuje się ktoś co to jest i gdzie się znajduje?
: 19 sty 2007, 17:33
autor: cidzej
TPS to jest zaraz obok MJK i KPI

zapytaj sie tego mądrego co ci to powiedzial ... na głupiego MAP'a to jest z 10 różnych określeń - co forum, mechanik itede to innym się posługuje
UPDATE:
Throttle position Sensor (TPS)
i pozostałe skróty:
MAS Sensor (Mass Air Sensor) also known as MAF or MAM
O2 HEGO sensors (heated oxygen sensors)
Engine Coolant Temperature sensor (ECT)
Intake Air charge temperature sensor (ACT or IAT)
Throttle position Sensor (TPS)
: 19 sty 2007, 17:50
autor: andromeda1959
Czyli twierdzisz, że to czujnik prędkości? Orientujesz się może jaki byłby koszt wymiany tego czujnika? Jeśli masz jakieś zdjęcia tego czujnika prędkości, to byłbym wdzięczny jakbyś je tu umieścił
pozdrawiam
: 19 sty 2007, 18:22
autor: ARIEL
andromeda1959, tylko nie wszystkie wersje były w nie wyposażone jeśli go niemasz to jest inna przyczyna np krokowy czujnik temp powietrza itd .robiłeś reset ? bo ja jak zaingeruje w kturyś czujnik np. odepne krokowca to mam podobne objawy jak zrobie reset jest git

: 19 sty 2007, 18:24
autor: cidzej
jaki czujnik prędości ?? przeciez wyraznie jest napisane, ze ten "twoj" TPS (o ktorym gdzies przeczytales ze to on sie zje..bal) to Throttle position Sensor (TPS), czyli czujnik położenia przepustnicy lub inaczej potencjometr przepustnicy a to co innego niz czujnik predkosci jazdy
swoja droga to dorwij taki spray "kontakt" , porozpinaj wtyczki od czujnikow, delikatnie oskrob z nalotu styki jakims malym pilniczkiem, zlej styki tym "kontaktem" i poskladaj wszystko spowrotem i sprawdz jeszcze raz czy sie nie poprawilo. jak sie nie poprawi to zrób sobie diagnostyke kompa (opis wykonania tego w domowych warunkach znajdziesz w opisach przeróbek i napraw). EEC IV korzysta z pomiarów 5 czy 6 czujnikow i wszystkie moga wywołać podobne objawy wiec nie mysl, ze znajdziesz uniwersalna metode na naprawe tej dolegliwosci. oczysc zlaczki /lub zrob diagnoze kompa i dopieor tweyd bedziemy sie zastanawiac ktory czujnik trzeba "ruszyć"
dodam jeszcze, ze mozesz miec po prostu uszkodzony przewód podciśnieniowy i to nie będzie wógle sprawką rzadnego czujnika

: 19 sty 2007, 19:45
autor: Yagr
a ja dodam że ten objaw w LPG jest szeroko rozpisany i może być związany z koniecznością odwrócenia rury doprowadzającej powietrze do filtra. Jeśli oczywiście na benzynie jest o.k.