Objawy zużytych popychaczy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Objawy zużytych popychaczy

Post autor: Yagr »

Witam!
mam pytanie, czy ktoś na forum wymieniał w swoim essim "szklanki" i jakie były oznaki defektu?
Przymierzam się powoli do tej operacji bo gdy mam nagrzany silnik (tak połowa skali wskaźnika) i zgaśnie to od czasu do czasu mam problem z ponownym odpaleniem. Z rozrusznikiem jest wszystko o.k. Znajomy mech wspominał mi o takiej możliwości więc pytam Was, czy komuś się to przytrafiło? dodam że trochę klekocą zaworki a i wymiana uszczelniaczy by się przydała... czy przy takiej operacji trzeba też upgradować wałek rozrządu?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja wymianiałem bo głośno chodziły klekotały ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a nie miałeś problemów z odpalanie ma gorącym silniku? i czy wymieniałeś też wałek?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr jakbys poczekal z wymiana do zlotu to moze bym ci podsunal przy okazji mojego do roboty :]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Yagr jakbys poczekal z wymiana do zlotu to moze bym ci podsunal przy okazji mojego do roboty :]
:mrgreen:
tak łatwo to ni ma! Ale razem to byśmy sobie chyba poradzili ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

powiedzmy, ze patrzylbym Ci na rece i papugowal :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Yagr pisze:a nie miałeś problemów z odpalanie ma gorącym silniku? i czy wymieniałeś też wałek?
tak wałek wymieniałem i teraz sobie przypominam miałem pare razy coś takiego żę rozrusznik nie miał siły zakręcić tak choby był zapłon przestawiony a teraz to znikło robiłem to dokładnie rok temu :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ARIEL pisze:tak wałek wymieniałem i teraz sobie przypominam miałem pare razy coś takiego żę rozrusznik nie miał siły zakręcić tak choby był zapłon przestawiony a teraz to znikło robiłem to dokładnie rok temu :cool:
no to mi się trochę wyjaśniło ;) a tak po tej "robótce" duża różnica w kulturze pracy? no i jakie koszta?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

silnik chodzi ciszej niema tego kle kle a koszta 170zł wałek 15 zł popychacz x 8
tylko to miałem załatwiane przez znajomego po cenie producenta a tak zapłacisz gdzieś okoł350 za wałek
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
kryzys

Post autor: kryzys »

Też jestem "szczęsliwym" posiadaczem klekoczącego popychacza (mam nadzieje że tylko popychacza) ;)
i tu mam pytanie - co myslicie o LIQUI MOLY na popychacze ??
http://moto.allegro.pl/item154237982_li ... e_hit.html
i ewentualnie czym stakim na zawory ?
http://moto.allegro.pl/item154239203_li ... i_lpg.html

Macie panowie jakies doswiadczenia ??

widzę podobne cuda jak ceramizery do oslabionych juz skrzynek biegów... i cieknących silników... ale tak w ciemno to troche strach to wlewac..
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lepiej naprawic niz wlewac takie dziwadla, ponoc staraczaja na niedlugi przebieg,czyli np na sprzedaz auta :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Patryk

Post autor: Patryk »

Dokladnie tak, to sa tylko polsrodki, zapaskudzisz sobie silnik i pozniej bedzie jeszcze gorzej a co do wymiany szklanek i walka to polecam zerknac tutaj :cool: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2167 , okazuje sie ze jest to w sumie dosc prosta operacja :mrgreen:
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

U mnie też już klekotanie że silnik pracuje jak diesel. Koszty części już wiemy. A ile kosztuje robocizna? Bo mniemam że do rozrządu to trzeba mieć wiedzę a ja takowej nie posiadam.

PS.
Mam takie objawy jak opisał Yagr. Silnik nawet gorący trudno uruchomić ponownie. śmierdzi paliwem albo gazem w zależności na czym akurat jeżdżę. Jakby zapłon był przestawiony.
Patryk

Post autor: Patryk »

Sluchaj adrianolkusz, jezeli masz podstawowe pojecie o mechanice i jakies miejsce gdzie bedziesz mogl troche przy essim podlubac to nawet rozrzad jestes w stanie z nasza pomoca naprawic :cool: jesli chcesz moge Ci opisac krok po kroku ja sie za to zabrac a przy okazji proponuje jezeli masz stary pasek zebaty napedu rozrzadu zebys go tez wymienil, bo tylko jego rozciagniecie moze spowodowac przestawienie faz rozrzadu. Jesli czujesz zapach benzyny badz gazu to prawdopodobnie uszczelniacze zaworow masz juz do tylka :razz: i tamtendy wydostaje sie ten zapach (czyli nie spalone paliwo) a zeby je wymienic to musisz tyle rozkrecic ze wymienisz tez szklanki i bedzie smigal, sprawdzisz sobie stan walka rozrzadu, przeczyscisz silnik z syfu ktory sie tworzy z oleju, wymienisz olej na nowy i bedziesz mial silniczek jak nowke :cool:
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Patryk ja myślę że oprócz tego to mogą być też zawory do wymiany i w ogóle głowica do roboty. Przypomne że LPG daje po zaworkach i szybciej się one zużywają. Konkretnie gniazda zaworów. Ale jeżeli możesz umieścić opis jak się zabrać do samych szklanek i uszczelniaczy to dawaj :smile:
ODPOWIEDZ