felgi 15" w essim

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tom_1612 pisze:ciężko się jeżdzi po mieście szczególnie na wiekszych koleinach
Bo masz opony 195 - gdybyś miał 175 to by tak nie ciepało po koleinach :razz:
To jedna z wielu wad - szerokiej opony.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Jamszoł pisze:To jedna z wielu wad - szerokiej opony.
Ja nie widze zadnych wad - jest tyle plusów że te ew. minusy są maluteńkie

Wracając do tematu - Najlepsza opona do alu 15' to 195/50 i takie ci zdecydowanie polecam.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jamszoł pisze:
tom_1612 pisze:ciężko się jeżdzi po mieście szczególnie na wiekszych koleinach
Bo masz opony 195 - gdybyś miał 175 to by tak nie ciepało po koleinach :razz:
To jedna z wielu wad - szerokiej opony.
Ja jeżdże na 195/55/15, i lubie wymieniać zalety :grin: - przede wszystkim przyczepność w zakrętach, mniejsze przechyły auta, przy bardziej energicznych manewrach na drodze i w gorszych warunkach atmosferycznych większa pewność :smile: no i nie zapominajmy o wyglądzie - miodzio :twisted:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze:w gorszych warunkach atmosferycznych większa pewnoś
Jest dokładnie odwrotnie - przy jeździe po mokrym szersza opona musi odprowadzić wiele dziesiąt litrów na sekunde więcej wody - szersza opona - szybszy poślizg na klinie wodnym (aquaplaning- czy jak to teraz mówią) - czyli jest bardziej zdradliwa i o wiele bardziej niebezpieczna .
Wygląd ? - dla mnie zero wyglądu .
Większe opory toczenia - fakt lepsza przyczepność na suchym ale i większe spalanie paliwa.
Złe prowadzenie na nierównej nawierzchni (prowadza po ulicy )
Im szersza opona - tym mniejszy profil a co za tym idzie większe przenoszenie drgań i szybsze zużycie zawieszenia oraz mniejszy komfort jazdy po polskich drogach - większe narażenie felgi na deformację.
Opgólnie - więcej wad niż zalet.
Wystarczy poczytać na necie - posłuchać fachowców w telewizji.
Oczywiście = polski kierowca wie najlepiej .
Szeroka opona dla mnie to opona na pokaz a nie do jazdy.
Tyle ode mnie.

Wiedziałem , że kogoś ruszy :razz: :mrgreen:
Alr koledzy dobrze radzą do 15" - 50.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Polski kierowca wie najlepiej mówisz... opona na pokaz mówisz...

Powiem z doświadczenia (uwzgl. obniżenie auta):

Przyczepność - szersza opona dobrej jakości wcale nie odbiega przyczepnością od wąskiego balonu.
Zużycie paliwa - jest to tak znikoma ilość, że nie ma sensu o tym mówić
Zużycie el. podwozia i felg, komfort jazdy - zakładając szerokie koła o niskim profilu właściciel musi się z tym liczyć, to normalne - to nie jest wada - to jest coś za coś - bo wygląd - sorry - ale znacznie jest poprawiony. Felgi to główna rzecz co zmienia wygląd auta.

Mogę powiedzieć coś o wadach i zaletach, które mają wogóle znaczenie:

Wady - wydłużona droga hamowania, utrudnione parkowanie
Zalety - zdecydowana wolniejsza jazda (celem oszczędzania auta i felg) w mieście, fantastyczna przyczepnośc - znaczny wzrost bezpieczeństwa jazdy, większa kontrola nad autem (wręcz pełna), zero bujania na boki, zero przechyłów na boki, wolniej jadę - droga hamowania krótsza.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Kolega Jamszoł dobrze wiedzial ze ruszy bo zawsze rusza :grin: i przesadza z tymi wadami zdecydowanie chociaz faktem jest wieksze zuzycie i prowadzenie w koleinach, twardosc zawieszenia lub przyspieszenie na slabszych motorach, ale rok jezdzilem na malutkich i waziutkich (155) 13tkach jezdzilo to to jako tako, przerzucilem sie na 195/55 15",i niebo a ziemia jesli chodzi o przyczepnosc, trzymanie, przyspieszenie etc. Na dobrej drodze miod, na dziurawej jak to na dziurawej, do zadu :)

Z odprowadzaniem wody nie mam zadnego problemu (jezdze stosunkowo szybko w kazdych warunkach) jak ma sie porzadne opony, np Michelin Primacy (a nie debica :P )

Jak dla mnie profil 50 to troche za twardo (zawiecha fabryczna), dlatego posiadam i polecam profil 55 - dobry kompromis - komfort i wyglad bez balona :grin:

Przekomazac sie zawsze mozna, kazdy ma swoje teorie i swoje doswiadczenia, wg mnie 15tki 195 na escorcie i wygladaja i dobrze jezdza (jezdzilem tez na 205/50/15 i to juz za wiele - odradzam). FINITO! :cool:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze:Przekomazac sie zawsze mozna, kazdy ma swoje teorie
Właśnie o to chodzi - każdy młody kierowca ma swoją teorię na temat opon , teorię mocno odbiegającą od żeczywistości.
Producent zaleca takie a nie inne opony bo inne to już wszystko się zmienia - szersze opony - mówicie , że się lepiej trzymają na zakrętach ?
Ja na swoich dotrzymam wam towarzystwa a może i Was objadę.
175 moje i wasze 195 na zakręcie różnią się tyle co spalanie według Was - czyli prawie nic. :razz: :mrgreen:
producent zaleca + obcjonalnie
Jesteście mądrzejsi od konstruktora Esa ? :mrgreen:
Załączniki
opony.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

hehe, Jurek, ja mówię o oponie 215, 225
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ja o różnicy między 175 a 195 :mrgreen:
Kończmy temat , bo kolega w końcu chce robić tuning a nie czytać o zaletach i wadach opon :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł, po częsci się z Tobą zgadzam bo częsci nie , a nie jestem juz młodym kierowcą . Trzeba miec trochę fantazji a nie tylko życ tym co producent zalecił , co prawda jak to w pewnej reklamie do fantazji potrzebne sa pieniadze , chocby na to zawieszenie co prawdą jest że szybciej padnie , tylko tyle że trzeba by tego świadom dla mnie opony 195/50/15 maja więcej zalet niz wad .
Jamszoł pisze:Producent zaleca takie a nie inne opony bo inne to już wszystko się zmienia - szersze opony - mówicie , że się lepiej trzymają na zakrętach ?
Ja na swoich dotrzymam wam towarzystwa a może i Was objadę.
no nie sądzę :mrgreen: ale nie ma co gadac po próznicy :mrgreen:
Jamszoł pisze:Producent zaleca takie a nie inne opony bo inne to już wszystko się zmienia
a mi zalecił właśnie 195/50/15 ;)
Załączniki
LastScan.jpg
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

taką rozpiskę to ma Mati przy RS-sie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Reasumując - odpowiedź doa autora tematu - 185/65/15 są za duże, 195/55 to jest już inna bajka - komfort i wygląd. Optymalnie według mnie to 195/50.
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł pisze:taką rozpiskę to ma Mati przy RS-sie
no i ....
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

RS- ma kapytki fabrycznie większe a 1,6 w rozpisce ma 175 - 185 opcionalnie.
A u ciebie , to jakiś BYK - chyba , że masz RS-a
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł pisze:RS- ma kapytki fabrycznie większe a 1,6 w rozpisce ma 175 - 185 opcionalnie.
A u ciebie , to jakiś BYK - chyba , że masz RS-a
nie RS nie posiadam no chyba ze 1,6 i nie uważam aby to był błąd czy tam BYK :mrgreen:

A tak na poważnie .... Pamietacie Punto II HGT 1,8 130 KM ? tam fabryczne ogumienie to 195/50/15 i super fotele , kiera i parę jeszcze innych elementów . I to samo ogumienie fotele i te wszystkie bajery znajdziemy np. w Punto II sporting 1,2 85 KM , a te same fotele co w HGT znajdziemy w Punto II Go 1,2 60 KM , i opcjonalnie felgi 15" ..... po co sportowe fotele i koła 15" ( opcja ) w 1,2 ? .... Ja powiem tak . Nieznane są ścieżki producenta i jego zamiary co do różnych wersji wyposażenia .... Ja posiadam powiedzmy takiego " sportinga " Forda , koła fabrycznie 195/50/15 i fotele Recaro zestawione z zwykłym 1,6
Co do Forda to tak jak Jamszoł, podał standartowe kola to 175 , 185 silnik 1,6 ale w innych wersjach producent nie wyklucza do tego samego silnika innych kół np ..195/50/15 ;)
Mam nadzieję że każdy zrozumiał o co mi chodzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Podaję jeszcze jedną tabelkę pokazucjącą moją teorię ;)
Jak widac wszystkie opony podane mozna stosowac i w HB i w kombi .
Załączniki
LastScan.jpg
ODPOWIEDZ