Strona 1 z 2
Wielki powrót, spalanie 1,8d
: 08 sty 2007, 11:28
autor: Ciura
Witam, dawno mnie tu nie bylo chcialem sie pochwalić że moj essi chodzi ostatnio elegancko (oprocz tego ze wybili mi szybe i ukradli raydjko kenwooda za 450 zl:( )garaz mam, co ulatwilo mi problemy z zapalaniem ktora i tak już wczesniej zniwelowalem do minimum, jesli chodzi o problemy ze sprzeglem mam je juz za soba niestety po pewnym czasie zmiany linki ktora ciezko chodzil i tak musialem wymienic cale sprzegielko:)spaliolo sie z lekka:P teraz mam pytanie dotyczące Spalania 1,8D 91 rok ... chcial bym sie dowiedziec ile tak przecietnie powinien on palic i jak wyczuc codzienna ekoniczną jazde to znaczy z jaka predkoscia powininem jezdzic w trasie jak w miescie itp poniewaz nie mam niestety obrotomierza i ciezko mi jest to stwierdzic tak naprawde i staram sie wszystko robic na "Fordowską Intuicje"hehe pozdrawiam wszystkich klubowiczów
: 10 sty 2007, 12:49
autor: WieSiu
takie auto wg instrukcji forda powinno palic:
predkosc 90km/h - 4,5l/100km
predkosc 120km/h - 6,2l/100km
miasto - 6,6l/100km
Dla porownania TD 90PS
predkosc 90km/h - 4,9/100km
predkosc 120km/h - 6,9l/100km
miasto - 7,6l/100km
oraz TD 70PS Endura-DE
predkosc 90km/h - 5,2/100km
predkosc 120km/h - 7,3l/100km
miasto - 7,3l/100km
: 10 sty 2007, 19:56
autor: Ciura
a wedługo moich obliczen troszke wiecej mi schodzi srednio o 2 litry przy kazdej predkosci hehe ale jeszcze chyba musze obliczyc jeszcze raz hehe dzieki za info:) ale tez trzeba brac pod uwage ze samochod jest troche starszy to ma prawo troche wiecej spalac czy nie??
: 10 sty 2007, 20:00
autor: WieSiu
jak jest sprawny,to raczej nie powinien wiecej palic, a na pewno nie az o 2 litry, przynajmniej nie diesel, bo benzyna to tam rozumiem,gorsza sonda lambda i inne pierdoly elektroniczne. Do tych danych co ja napisalem tez trzeba podchodzic z dystansem, mojemu tez zdarza sie spalic wiecej,ale maksymalnie o 1 litr, ale wg mnie te dane i tak sa w miare prawidlowe. Poza tym to sa dane dla Escortow z 1996 roku,bo z tego roku mam instrukcje, ale jakos nie chce mi sie wierzyc ze te wolnossace diesle z roznych lat sa zupelnie innej konstrukcji,albo jakos tam ulepszone
: 12 sty 2007, 17:20
autor: Yagr
WieSiu, ja mam instrukcje z 1998 i tam podają zużycie wg normy EEC i w zależności od opon i masy. i tak dla przykładu 90-konny t.dieselek ma palić w mieście 8,7-9,0 litra, poza miastem 5,3-5,5 litra a w cyklu mieszanym 6,7-7,0 litra ale niestety danych dla wolnossącego nie ma choć jest opis furgonu z tym silnikiem.
: 12 sty 2007, 18:08
autor: WieSiu
to albo norma zupelnie inna,ale escorty jak sa mlodsze zaczynaja coraz wiecej palic

Moj na pewno w miescie nie pali wiecej niz 8 litrow, no chyba ze szaleje
: 12 sty 2007, 18:44
autor: GonzoG
Przede wszystkim spalanie zależy od tego jak kto jeździ. Ja mam raczej cięższą noge i mój pali w mieście (Wrocławiu) od 8 w zwyż (ale mam też coś nie tak z wolnymi obrotami - ok 1000-1100rpm).
Na trasie to tak 4,5-5 (100-110 km/h)
Natomiast przy sprawdzaniu go na autostradzie - prędkość 130-140 przez ok 300km - to spralił mi ok 5l/100km.
: 12 sty 2007, 19:33
autor: WieSiu
GonzoG pisze:prędkość 130-140 przez ok 300km - to spralił mi ok 5l/100km.
to nie wiem jak to robisz,ale moj wtedy mniej niz 6,8l/100km nie zrobi, a przeciez 6,9 to wg instrukcji podawane i to do tego przy 120 a nie przy 130-140, chyba jednak zle obliczyles lub jakis "tuning" ograniczajacy spalanie zrobiles
: 12 sty 2007, 20:00
autor: Yagr
może im szybciej jedziesz tym mniej pali

Przy 400 km/godzinę zaczyna przybywać ropy w baku!

: 12 sty 2007, 20:07
autor: GonzoG
Ja nic nie robiłem. Ale ogólnie to silnik troche dziwnie się zachowuje - tak jakby ktoś mu stawił jakiś ogranicznik. Maksymalnie osiąga 4500-4600rpm (na luzie), a na biegu to tak 4200... a powyżej 4000 traci moc jakby miał ogranicznik
Co do wolnossących to pytałem się po znajomych i essi 1.8D nie powiniej palić więcej jak 5l na trasie i 6-6,5 w mieście.
: 12 sty 2007, 20:10
autor: darcun4
: 12 sty 2007, 20:18
autor: Yagr
no u mnie nie

jak deptam to ssanie w zbiorniku lub wir w baku. Ale co do tego spadku mocy w dieselku to czy czasem on nie ma tak że max mocy jest przy 4800 obr a moment przy2500? czego siespodzieważ to nie benzyniak! a w instrukci piszą że wogóle maks obroty dla tego silnika to 5400 i to przez 5sekund maks! więc chyba wszystko o.k. no ale od diesli to są lepsi na forum

: 13 sty 2007, 01:07
autor: Ciura
hehe a moj niestety tak nie ma ze jak szybciej jade to przybywa ropy w baku hehe ale mam nadziej ze ktos mi zdardzi ten motyw i tak bedzie:D
: 13 sty 2007, 02:54
autor: GonzoG
Przybywać, nie przybywa...
Max moc jest przy 4800 ale mi przy 4000 już odcina moc. Podczas przyśpieszania szczególnie na 2 i 3 przy 4000rpm wylaźnie czuć jak spada moc i to nagle. Tak jakby ktoś odcinał dopływ paliwa. Odczucie podobne jakbym nacisnął na hamulec. Do 4tys wyraźnie pcha w fotel a potem nagle do przodu

Ale jak porównywałem osiągi z Golfem 1.9TDI (mały wyścig po Wrocławiu w nocy) to nawet lepiej się zbiera

, ale ten spadek troche wkurza bo turbo zaledwie na 1000rpm się włącza ;(
: 14 sty 2007, 17:03
autor: WieSiu
powinien odcinac dopiero przy 4500... zreszta tylko do takich obrotow dojdziesz na 5 biegu i to jest predkosc maksymalna Ecorta TD

To moze dlatego Twoje auto mniej pali na trasie

bo ma ogranicznik hehe
