Strona 1 z 3

Cieknie z pompy wody

: 18 gru 2006, 23:21
autor: SlaVkoEg
Nie wiem czy w dobrym miejscu umiescilem ten temat ale nic innego nie wymyslilem. Problem polega na ubywaniu wody(plynu) z zbiornika wyrownawczego. Z chlodnicy nie leci, z zadnych wezykow tez nie. Polozylem sie pod samochod, zajzalem do ksiazki i wyglada na to ze to z pompy leci. Sytuacja jest na tyle powazna ze mamy zime i dolewanie za kazdym razem wody moze skonczyc sie nieprzyjemnie, a na plynie to bym zbankrutowal... Dosypalem uszczelniacz ale pomogl na dwa tygodnie. Z tego co sie dowiedzialem z ksiazki to zeby pompe wymontowac to trzeba pasek rozrzadu zdiac i jeszcze wiele rzeczy, a przynajmniej tak zrozumialem?? Nie jestem mechanikiem wiec wybaczcie jezeli bzdury pisze. W kazdym badz razie nie mam tego zbytnio gdzie zrobic i chyba jedynym wyjsciem jest jakis warsztat. Pierwsze moje pytanie to jak ta pompe wymontowac i czy duzo przy tym trzeba grzebac, a drugie to czy naprawa u mechanika bedzie bardzo kosztowna? Chcialbym tez poznac wasze zdanie. Co o tym myslicie?

: 18 gru 2006, 23:32
autor: simo
koszt nie jest maly bo trzeba sciagnac pasek rozrzadu i tu jest troszke roboty przy tym

: 18 gru 2006, 23:59
autor: SlaVkoEg
a jednak dobrze zrozumialem?? :/

: 19 gru 2006, 00:18
autor: Jamszoł
Niestety dobrze wyczytałeś.
Nie jest to trudne do wymiany ale pracochłonne - nie można pospieszyć roboty bo się można walnąć o ząbek przy pasku rozrządu. :(

: 19 gru 2006, 16:32
autor: SlaVkoEg
Co za Idiota konstruował Escorta?? Czy w tym samochodzie wszystko musi byc pod gore?? :> Z tego wychodzi ze jednoczesnie przy wymianie pompy dobra rzecza bylo by wimienic rozrzad...

: 19 gru 2006, 16:48
autor: cidzej
SlaVkoEg, patrz, w koncu rozgryzles konstruktorow Escorta :] on jest tak skonstruowany zeby przy okazji wymieniac kilka rzeczy naraz a serwis kasuje $$$ za to :] inna sprawa, ze w dobie dzisiejszych cen czesci do Escorta to czesto warto wymienic od razu pare rzeczy na raz bo koszt ewentualnej ponownej robocizny znacznie przekracza wydatek na czesci.

: 19 gru 2006, 18:21
autor: Yagr
SlaVkoEg, to nie jest robota dla Einsteina więc jeśli masz gdzie esinkę zagarażować i czym porozkręcać to warto zrobić samemu. Oszczędzisz na mechu i jeszcze sporo się nauczysz o twoim autku. Ale faktycznie, trzeba trochę uważać przy rozrządzie ale to nie chińszczyzna i przy odrobinie wyobraźni uda się. Jeśli się zdecydujesz na własnoręczną naprawę to powodzenia.

: 19 gru 2006, 18:31
autor: SlaVkoEg
hmmm... a moze sam to zrobie, moze czegos sie naucze:P Gdybym tak zaznaczyl (np.farba) Jak lezal pasek rozrzadu, na jakich zabkach itp. to czy jak go zdejme i nie bede nic ruszal to czy sie cos przestawi i czy pozniej da rade nalozyc pasek tak jak byl?? bo w sumie troche mi szkoda placic za cos co mozna samemu zrobic i za co pewnie beda chcieli magiczna kase, pozatym jak sie samemu robi to zawsze sie wie czego mozna sie zpodziewac. problemem jest tylko to ze troszke zimno jest i zadna to przyjemnosc lezec pod samochodem. Co myslicie o tym zeby do wiosny dac sobie spokoj i dolewac co jakis czas jakiegos najtanszego plynu? Przeszloby to??

: 19 gru 2006, 18:38
autor: Yagr
Jeśli uszczelniacz w płynie chłodniczym nie pomógł to raczej nie przejdzie. lepiej zrób jeśli masz fundusze na części. w ostatecznym rozrachunku i tak taniej ci wyjdzie niż zakup płynu przez całą zime.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
p.s. jeśli zabierzesz się sam i będziesz mieć problem z rozrządem to zerknij tu: http://www.fordescort.org/content/view/27/45/

: 19 gru 2006, 18:47
autor: SlaVkoEg
no chyba ze taka bajka.... :] Z funduszami na chwile obecna troche cieszko, moze cos w styczniu wykombinuje... :]

: 19 gru 2006, 19:09
autor: mar-ian
No cóż co prawda ja mam TD ale miałem podobny przypadek ok.3 miesiecy temu,a więc kolego jak już ci napisali rozrząd musisz wyjąć w Dieslu też tak miałem.Akurat u mnie cały rozrząd należało wymienić to zrobiłem to za jednym razem,oczywiście u mechanika.Nie wiem jak jest z twoim rozrządem ale te dwie rzeczy należało by wymienic razem.Ja na takiej oszczędności którą ty chcesz wykonać straciłem dwa razy ale to inna bajaka.Jeśli chodzi o koszty to do Diesla wyglądały tak (nie wiem czy do benzyny nie będzie trochę taniej): cały rozrząd(paski rolki uszczelniacze)kosztowały mnie coś koło 450zł(to jest tańsza opcja),pompa wody 200zł,no i robota to 120zł.

: 19 gru 2006, 19:13
autor: cidzej
mar-ian, benzyna jest tansza i to duzo

: 19 gru 2006, 19:48
autor: SlaVkoEg
mam Escorta 4 miesiac i koles od ktorego kupilem mowil ze byl niedawno wymieniany wiec chyba narazie sobie rozrzad daruje. 300 zl to jeszcze nie az tak duzo, myslalem ze to troszke wiecej bedzie kosztowalo... Jutro objade kilku mechanikow i zobaczymy co z tego wyjdzie!

: 19 gru 2006, 20:07
autor: cidzej
kompletny rozrzad na allegro kosztuje od 170 zł,

pompa wody 87 zł:
http://moto.allegro.pl/item151505486_po ... iesta.html


plus robocizna i wszystko masz nowe, a zamkniesz sie w 400 zł :) wszystko na gwarancji
i dokladnie wiesz kiedy i co bylo wymieniane, a nie na zasadzie "nie dawno".

: 19 gru 2006, 20:29
autor: SlaVkoEg
a no tez racja :)