Strona 1 z 2

uszczelniacze zaworów

: 15 gru 2006, 15:14
autor: cidzej
gdzie i za ile można je wymienic w w-wie lub okolicach ?? niestety nie zrobie tego sam, bo nie umiem :???:

: 15 gru 2006, 15:36
autor: Yagr
a nie chcesz się nauczyć?

: 15 gru 2006, 15:57
autor: cidzej
chcialbym zeby ten moj escort choc do jednego zlotu wytrzymal wiec moze lepiej jak łap nie bede wsadzal do silnika :sad:

: 15 gru 2006, 16:25
autor: Yagr
ok , rozumiem. Nie zawsze się chce...
ale je to ci mogę polecić mecha w K-owie i na śląsku :lol: na spocie nie pytałeś?

: 15 gru 2006, 17:08
autor: darcun4

: 15 gru 2006, 19:21
autor: cidzej
dzięki chłopaki, ale nie mam nawet napinacza do sprężyn i bladego pojęcia jak to wogóle wygląda

: 15 gru 2006, 19:22
autor: robertford
Darcun wcisnąć Ci opcję pomógł. :mrgreen: :mrgreen: O kurde ukradli ją!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:

: 16 gru 2006, 18:45
autor: cidzej
a może ktoś weźmie odpowiedni chytok na zlot i sobie przy % podłubiemy ?? :)

: 16 gru 2006, 20:29
autor: darcun4
Jak wytrzymasz do czerwca to nie ma sprawy.Zabiorę narzędzia, a Ty możesz mieć materiały :grin:

: 16 gru 2006, 21:05
autor: cidzej
poza % to trzeba 8 uszczelniaczy kupić, uszczelkę pod pokrywę zaworów mam, czy coś jeszcze potrzeba ???

: 16 gru 2006, 21:31
autor: darcun4
Nie.

: 03 paź 2007, 19:37
autor: Procurator
Czy tak mają wyglądać uszczelniacze zaworów do silnika 1.6 CVH EFI?

: 03 paź 2007, 20:51
autor: darcun4
Ledwo co widać,ale zobacz tu:http://www.fordescort.org/content/view/236//

: 04 paź 2007, 18:02
autor: Procurator
Wygląda, że ten "stopień" nad tą "podstawką talerzykową blaszaną" jest wyższy niż u mnie, ale tam chyba jest silnik 1.4. Ja zaś mam 1.6. Ale tam nie używają żadnego szpeja do przytrzymania zaworu aby nie wpadł do silnika, po prostu ustawiają tłok odpowiedniego cylindra w GMP i chyba wymieniają.
Cóż trzeba dla pewności znaleźć kogoś kto sie zna aby to mi zrobił. W ostateczności dopiero sam się za to zacznę zabierać...
Acha przyczynę ubytku oleju stawiam na uszelniacze, ponieważ jakby nieszczelności były po między tłokiem na pierścieniach to wówczas chyba z odmy (przewietrzania skrzyni korbowej) leciałyby spaliny jak z rury wydechowej. Ja mam założony filtr stożkowy i odme wyprowadzoną do jego obudowy. Jak załącze silnik to pod maską widzę zaraz czy z odmy nie wydobywa się jakiś dym i nie wydobywa się nic, a nic. Nawet jak na uruchomionym odmę przytkam palcem to nie tworzy się tam żadne nadciśnienie. Zatem na pierścieniach powinno być szczelnie.
Pozdr.

: 30 lis 2007, 18:55
autor: Procurator
Sory za list pod listem, ale chyba samemu będę musiał sobie wymienić te uszczelniacze.
Nie wiesz czy można zrobić samemu ten ściągacz do zaworów (napinacz sprężyn) z grubego płaskownika tak aby działał na zasadzie dźwigni z punktem podparcia na nakrętce dźwigni zaworowej?
Sprawdziłem można zdjąć pokrywę zaworów bez konieczności demontażu zespołu przepustnicy i wtrysku, wystarczy tylko kanały dolotowe powietrza zdjąć, ale czy wtedy wystarczy miejsca aby zastosować fabryczny ściągacz do zaworów (jak dobrze pójdzie to może będę go miał)?
I teraz, piszą tam aby w cylindrze nad którym pracujesz tłok był w GMP, czy wówczas jak tłok jest u góry to zatrzyma w bezpiecznej pozycji zawór jakby chciał się wsunąć do silnika?
Dźwignie zaworowe odkręca się chyba łatwo bez żadnych "pułapek".
Problemem może być jeszcze wybicie półstożków trzymających sprężynę.
Acha nie wiecie czasem jak odkręcić, jeżeli w ogóle się da, zardzewiałe śruby mocujące kolektror wylotowy i osłonę kolektora wylotowego? One wyglądają naprawdę nieciekawie, a nie chcę pochopnie usuwać rdzy jakimiś agresywnymi chemikaliami.
Bo chyba uszczelka pod kolektorem wylotowym w jednym miejscu nie jest całkiem szczelna.
Pozdr