Strona 1 z 2

Jak technicznie szybko sprawdzic czy Td jest 70 czy 90 konny

: 12 gru 2006, 20:41
autor: MariuszP_Pwr
[shadow=olive][/shadow][glow=brown][/glow][glow=red][/glow] Prosze o pewne informacjie; z gory dziex

: 12 gru 2006, 20:42
autor: ELpYndoL
MariuszP_Pwr, TO bardzo proste TD 90KM ma chłodnice powietrza doładowanego a TD70 jej nie ma ;)

: 12 gru 2006, 20:47
autor: MariuszP_Pwr
Kasia i Yanek, Kasia i Yanek, ale jak ta chlodnica wyglada i gdzie jej szukac. w sensie jak stwierdzic komus kto sie nie zna na 1 rzut oka ze to ten mocnaiejszy disel;)

: 12 gru 2006, 20:49
autor: ELpYndoL
MariuszP_Pwr, podaj mi adres E-mail to CI wysle fotke tego silnika z chłodnica 90KM

: 12 gru 2006, 20:53
autor: MariuszP_Pwr
Kasia i Yanek, packero666@wp.pl jak mozesz to wyslij i tego bez, albo napisz mi ktora to ta chlodnica i w ktorym miejscu jest;) z gory dziex za pomoc;)

: 12 gru 2006, 21:02
autor: Vieczur
Yanek, wstaw najlepiej ta fotke jako zalacznik tu w temacie... by kazdy nastepny majacy ten sam problem co MariuszP_Pwr mogl go sobie tu od razu rozwiazac ;)

: 12 gru 2006, 21:03
autor: ELpYndoL
Vieczur, chciałem ale NIESTETY NIE MA TEJ OPCJJI !!!!!!!

: 12 gru 2006, 21:05
autor: Vieczur
uu tak wiec czekamy na WieSia :mrgreen:

: 12 gru 2006, 21:44
autor: MariuszP_Pwr
Kasia i Yanek, jeszcze jedna prosba, czy ten 0 konnty Td ma cos w miejscu tej chlodnicy, czy poprostu nic tam nie ma. jak jest to co i jak wyglada.

: 12 gru 2006, 21:44
autor: MariuszP_Pwr
70* konny

: 12 gru 2006, 21:54
autor: ELpYndoL
MariuszP_Pwr pisze:70* konny
nie ma chłodnicy i w tym miejscu nic niema .
Niestety nie mam fotki takiego silnika ale jak znajde to CI podesle .
P.S doszły fotki

: 12 gru 2006, 22:49
autor: Jamszoł
Nie hłodnica powietrza a intercooler.
Służy do wychłodzenia gorącego powietrza z turbiny.
Zbyt gorące powietrze nie jest wskazane na dojściu do silnika.
MariuszP_Pwr popatrz na silnik - popatrz na turbine - jeśli wąż z turbiny idzie na intercooler (hłodnice) to masz pod machą 90 kucyków.

: 12 gru 2006, 22:53
autor: MARKKO
jamszoł pisze:Nie hłodnica powietrza a intercooler
czym się różni chłodnica powietrza a intercooler????
jamszoł pisze:Służy do wychłodzenia gorącego powietrza z turbiny
od kiedy??? i po co???

: 12 gru 2006, 22:58
autor: Yagr
intercooler = chłodnica powietrza! tak samo jak
car = samochód :razz:
wikipedia:
Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") to chłodnica powietrza doładowującego w silnikach z turbodoładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności silnika. Pracująca wśród spalin turbina dość mocno się nagrzewa, przez co wyraźnie wzrasta temperatura zasysanego powietrza (rozrzedza się). Im temperatura powietrza jest niższa, tym wyższa jest jego gęstość, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Ponieważ zaś turbodoładowanie umożliwia wtłoczenie dużo większej ilości powietrza do cylindrów i przez to spalenie większej dawki paliwa, większa gęstość to jeszcze większe osiągi. Intercooler może być zwykłym wymiennikiem ciepła z naturalnym owiewaniem (pęd powietrza jadącego auta), może też mieć chłodzenie wymuszone (wentylator), a nawet wodne - jak np. w modelu Lotus Omega. W niektórych samochodach, takich jak np. Subaru Impreza WRX STi czy Mitsubishi Lancer EVO VII (I), stosuje się natrysk wody na intercooler, co ma za zadanie jeszcze silniejsze schłodzenie - pociąga jednak za sobą konieczność zaopatrywania samochodów w dodatkowe zbiorniki z wodą do intercoolera (bywa, że jest to woda z kostkami lodu).

: 12 gru 2006, 22:59
autor: ELpYndoL
jamszoł pisze:Służy do wychłodzenia gorącego powietrza z turbiny.
SŁUZY do shłodzenia powietrza doładowanego czyli dostajacego sie do TURBINY a nie na odwrót !!!!!!!