skrzynie biegów

Moderator: Moderatorzy

niemcu

skrzynie biegów

Post autor: niemcu »

Witam!
Niedawno zakupiłem mk6 1.3 lpg 116tyś/km i odkryłem spory wyciek oleju ze skrzyni biegów a dokładniej z miejsca gdzie półośka wychodzi ze skrzyni, po prawej stronie. Odrazu mówię że nie jest to wyciek spod gum na drążku. Może znacie takie przypadki i mogli byście cos zasugerować jaka uszczelka w skrzyni mogła puścić :?: jakich kosztów wyniany mogę się spodziewać :shock: A skoro wycieka olej ze skrzyni czy są jakieś czujniki lub miejsce gdzie można sprawdzić poziom oleju w skrzyni?? W którym miejscu można go dolać i spóścić??
Pilnie proszę o pomoc. Pozdrawiam
Załączniki
miejsce wycieku duzej ilosci oleju
miejsce wycieku duzej ilosci oleju
SANY0035k.JPG (655.82 KiB) Przejrzano 8018 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Spuścić się nie da tylko można odessać.
Korek którym nalewasz i sprawdzasz masz od przodu wozu patrząc na skrzynię mniej więcej w połowie wysokości skrzyni w 3/4 odległości od silnika.
Przeważnie na klucz czpieniowy ( imbus ) 12 .Co do rozmiaru uszczelki Simera ( Zimering ) to jutro mogę sprawdzić bo teraz już zapuźno - o 4:55 muszę wstać do roboty.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jak na moje oko to ten olej może pochodzić albo spod osłony gumowej półosi, albo spod gumy osłaniającej wlot wałka zmiany biegu, albo też zleciał z góry :mrgreen: W zasadzie inna możliwość to tylko pęknięcie obudowy skrzyni a tego ci nie życzę. Nie sugeruj się że olej jest rozchlapany na pół silnika, tak się robi nawet z niewielką ilością w czasie jazdy. wytrzyj do czysta, przejedź się i wtedy zobacz. Skrzynka przekładniowa nie ma korka spustu oleju. W celu opróżnienia skrzynki przekładniowej z
oleju należy odkręcić nakrętki kołpakowe mieszczące zatrzaski wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów. Korek wlewu oleju i kontroli poziomu to śruba z przodu skrzynki nad jedną z tych kołpakowych. oleju powinno być 2-3 mm poniżej tego korka.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W środku osłony gumowej jest smar a nie olej - jeśli leci z pod niej olej to walnoł uszczelniacz na półosi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

niemcu, no i skąd ci w końcu cieknie? Jak spod drążka zmiany biegów to do wymiany uszczelka na tym drążku i może też gumowa osłona (wyciek w tym miejscu to przypadłość wielu escortów). Jeśli spod osłony półosi- to już ci Jamszoł napisał co wymienić.

Oczywiście nie chodzi o osłonę półosi tylko o pierścień uszczelniający przegub kulowy. sorry za nieścisłość :oops:
Ostatnio zmieniony 11 gru 2006, 19:02 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
niemcu

Post autor: niemcu »

dzięki za porady ale niestety będe mógł dopiero sprawdzić co i jak w piątek bo pracuje do 17 i zanim wróce na chate to już 18 jest. Nie chce mi sie na kanał wchodzić. Napewno któraś z uszczelek puściła ale dowiem sie tego później. Powiedzcie jeszcze jakie moga być obiawy jeśli jest mało oleju w skrzyni i jakie skutki. Pozdrawiam
Załączniki
inna fotka
inna fotka
SANY0032k.JPG (655.58 KiB) Przejrzano 8010 razy
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

niemcu pisze:jakie moga być obiawy jeśli jest mało oleju w skrzyni i jakie skutki.
głośna praca skrzyni, następnie problemy z wrzucaniem biegu
efekt - przyspieszone zużycie skrzyni. Naprawy to zwykle synchronizatory, łożyska, koła zębate itp :razz: czyli wszystko co się może w skrzyni zepsuć ;)
oczywiście żeby ci wszystko padło to byś musiał bardzo długo i pewnie zupełnie bez oleju jeździć :grin: /pozdra
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr a nie wiesz co odpowiada za odbijanie lewarka skrzyni biegów ?? chyba jest jakiś mechanizm sprężynowy, który powinien centrować lewarek, a u mnie jak sie go przechyli to tak zostaje
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

powinna być sprężyna powrotna przy drążku zmiany biegu (nie przy dźwigni z gałką)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kurde, a mnie powiedzieli, że ta sprężyna to w skrzyni siedzi.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:kurde, a mnie powiedzieli, że ta sprężyna to w skrzyni siedzi.
sprawdzę jeszcze...

wg serwisówki sprężyna jest przy/w (nie widać dokładnie) zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów czyli tym wszystkim co jest pod dźwignią i dostępne od spodu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To jest ta puszka pod wozem do której wchodzi lewarek.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dzieki panowie :) musze kanal zorganizowac i zerknac ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
niemcu

Post autor: niemcu »

Dzięki za podpowiedzi Jamszoł trafiłęś jednak był to simer wymieniłem go i śmigam sobie dalej. Jeszcze mnie ciekawi czy w każdych escortach jest tak ze jak odpala sie na zimno to skrzynia chodzi doźć ciężko później jak olej już sie rozgrzeje to wchodzą idealnie. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku dla wszystkich Klubowiczów :mrgreen:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

U mnie czy zimno czy ciepło zawsze wchodziły tak samo ;) Z wyjatkiem wstecznego ten zawsze niedomagał :???:
ODPOWIEDZ