skrzynie biegów
Moderator: Moderatorzy
skrzynie biegów
Witam!
Niedawno zakupiłem mk6 1.3 lpg 116tyś/km i odkryłem spory wyciek oleju ze skrzyni biegów a dokładniej z miejsca gdzie półośka wychodzi ze skrzyni, po prawej stronie. Odrazu mówię że nie jest to wyciek spod gum na drążku. Może znacie takie przypadki i mogli byście cos zasugerować jaka uszczelka w skrzyni mogła puścić jakich kosztów wyniany mogę się spodziewać A skoro wycieka olej ze skrzyni czy są jakieś czujniki lub miejsce gdzie można sprawdzić poziom oleju w skrzyni?? W którym miejscu można go dolać i spóścić??
Pilnie proszę o pomoc. Pozdrawiam
Niedawno zakupiłem mk6 1.3 lpg 116tyś/km i odkryłem spory wyciek oleju ze skrzyni biegów a dokładniej z miejsca gdzie półośka wychodzi ze skrzyni, po prawej stronie. Odrazu mówię że nie jest to wyciek spod gum na drążku. Może znacie takie przypadki i mogli byście cos zasugerować jaka uszczelka w skrzyni mogła puścić jakich kosztów wyniany mogę się spodziewać A skoro wycieka olej ze skrzyni czy są jakieś czujniki lub miejsce gdzie można sprawdzić poziom oleju w skrzyni?? W którym miejscu można go dolać i spóścić??
Pilnie proszę o pomoc. Pozdrawiam
- Załączniki
-
- miejsce wycieku duzej ilosci oleju
- SANY0035k.JPG (655.82 KiB) Przejrzano 8018 razy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Spuścić się nie da tylko można odessać.
Korek którym nalewasz i sprawdzasz masz od przodu wozu patrząc na skrzynię mniej więcej w połowie wysokości skrzyni w 3/4 odległości od silnika.
Przeważnie na klucz czpieniowy ( imbus ) 12 .Co do rozmiaru uszczelki Simera ( Zimering ) to jutro mogę sprawdzić bo teraz już zapuźno - o 4:55 muszę wstać do roboty.
Korek którym nalewasz i sprawdzasz masz od przodu wozu patrząc na skrzynię mniej więcej w połowie wysokości skrzyni w 3/4 odległości od silnika.
Przeważnie na klucz czpieniowy ( imbus ) 12 .Co do rozmiaru uszczelki Simera ( Zimering ) to jutro mogę sprawdzić bo teraz już zapuźno - o 4:55 muszę wstać do roboty.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak na moje oko to ten olej może pochodzić albo spod osłony gumowej półosi, albo spod gumy osłaniającej wlot wałka zmiany biegu, albo też zleciał z góry W zasadzie inna możliwość to tylko pęknięcie obudowy skrzyni a tego ci nie życzę. Nie sugeruj się że olej jest rozchlapany na pół silnika, tak się robi nawet z niewielką ilością w czasie jazdy. wytrzyj do czysta, przejedź się i wtedy zobacz. Skrzynka przekładniowa nie ma korka spustu oleju. W celu opróżnienia skrzynki przekładniowej z
oleju należy odkręcić nakrętki kołpakowe mieszczące zatrzaski wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów. Korek wlewu oleju i kontroli poziomu to śruba z przodu skrzynki nad jedną z tych kołpakowych. oleju powinno być 2-3 mm poniżej tego korka.
oleju należy odkręcić nakrętki kołpakowe mieszczące zatrzaski wewnętrznego
mechanizmu zmiany biegów. Korek wlewu oleju i kontroli poziomu to śruba z przodu skrzynki nad jedną z tych kołpakowych. oleju powinno być 2-3 mm poniżej tego korka.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
niemcu, no i skąd ci w końcu cieknie? Jak spod drążka zmiany biegów to do wymiany uszczelka na tym drążku i może też gumowa osłona (wyciek w tym miejscu to przypadłość wielu escortów). Jeśli spod osłony półosi- to już ci Jamszoł napisał co wymienić.
Oczywiście nie chodzi o osłonę półosi tylko o pierścień uszczelniający przegub kulowy. sorry za nieścisłość
Oczywiście nie chodzi o osłonę półosi tylko o pierścień uszczelniający przegub kulowy. sorry za nieścisłość
Ostatnio zmieniony 11 gru 2006, 19:02 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dzięki za porady ale niestety będe mógł dopiero sprawdzić co i jak w piątek bo pracuje do 17 i zanim wróce na chate to już 18 jest. Nie chce mi sie na kanał wchodzić. Napewno któraś z uszczelek puściła ale dowiem sie tego później. Powiedzcie jeszcze jakie moga być obiawy jeśli jest mało oleju w skrzyni i jakie skutki. Pozdrawiam
- Załączniki
-
- inna fotka
- SANY0032k.JPG (655.58 KiB) Przejrzano 8010 razy
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
głośna praca skrzyni, następnie problemy z wrzucaniem bieguniemcu pisze:jakie moga być obiawy jeśli jest mało oleju w skrzyni i jakie skutki.
efekt - przyspieszone zużycie skrzyni. Naprawy to zwykle synchronizatory, łożyska, koła zębate itp czyli wszystko co się może w skrzyni zepsuć
oczywiście żeby ci wszystko padło to byś musiał bardzo długo i pewnie zupełnie bez oleju jeździć /pozdra
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Yagr a nie wiesz co odpowiada za odbijanie lewarka skrzyni biegów ?? chyba jest jakiś mechanizm sprężynowy, który powinien centrować lewarek, a u mnie jak sie go przechyli to tak zostaje
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kurde, a mnie powiedzieli, że ta sprężyna to w skrzyni siedzi.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
sprawdzę jeszcze...cidzej pisze:kurde, a mnie powiedzieli, że ta sprężyna to w skrzyni siedzi.
wg serwisówki sprężyna jest przy/w (nie widać dokładnie) zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów czyli tym wszystkim co jest pod dźwignią i dostępne od spodu.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dzieki panowie musze kanal zorganizowac i zerknac ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Dzięki za podpowiedzi Jamszoł trafiłęś jednak był to simer wymieniłem go i śmigam sobie dalej. Jeszcze mnie ciekawi czy w każdych escortach jest tak ze jak odpala sie na zimno to skrzynia chodzi doźć ciężko później jak olej już sie rozgrzeje to wchodzą idealnie. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku dla wszystkich Klubowiczów