Strona 1 z 2
jak mocno dokręcać łożysko
: 04 gru 2006, 19:49
autor: cidzej
mam pytanie jak mocno dokręca się nakrętkę trzymającą piastę, bo boje się że zerwe gwint.
: 04 gru 2006, 19:52
autor: ARIEL
do oporu i zaklepać w wycięciu
: 04 gru 2006, 19:57
autor: cidzej
bo mechanik powiedział krótko, że trzeba "dopierdolić" ...
tylko tak "dopierdolił", że ja dzisiaj jeszcze półtora obrotu tą nakrętką zrobiłem, bo już luż mi koło złapało.
pytanie teraz jak rozumieć opór ??
opór to jest ile kilo człowieka skaczącego na klucz ??
: 04 gru 2006, 19:59
autor: leszek
" z czuciem do oporu" jak mawiał pewien pan nauczyciel

: 04 gru 2006, 20:00
autor: Yagr
u mnie mech przyłożył 1.5m dźwignę i skakał po niej a potem powiedział że nie wie czy jeszcze nie za słabo

: 04 gru 2006, 20:01
autor: cidzej
no nic, jezdze z kluczem w samochodzie, w razie potrzeby jeszcze dowale z obrót czy dwa jak znowu zacznie latać koło.
Update ... to wychodzi na to, że muszę jeszcze "dopierdolić"
: 04 gru 2006, 20:12
autor: ARIEL
wykorzystaj 0.70cm . przedłużenia+. wł. ciężar i jest oki
chybha żę masz anoreksje to poproś sąsiada

: 04 gru 2006, 20:16
autor: Nanom 1
cidzej pisze: dowale z obrót czy dwa
z półobrotu

[memory Chuck]
: 04 gru 2006, 20:19
autor: cidzej
88kg mięśni - chyba wystarczy

mój klucz ma koło 0,5m więc na początek nim zrobie opór

: 04 gru 2006, 21:58
autor: Jamszoł
Jak tak co parę dni będziesz dokręcał do oporu i zabezpieczał nakrętkę to za moment nakrętka będzie do wymiany z powodu braku miejsca do zabezpieczenia.
Zrób to raz a dobrze. Pożycz klucz dynamometryczny - przeczytaj w serwisówce z jaką siłą trzeba dokręcić i dokręć a następnie dobrze zabezpiecz .Chyba , że masz zbędną kasę na nakrętki.
: 04 gru 2006, 23:07
autor: Yagr
jamszoł pisze:Pożycz klucz dynamometryczny
też dobra metoda, tylko należy pamiętać że klucz dynamometryczny sprawdza się w nowych lub prawie nowych autach ( takich jeszcze na gwarancji) gdzie nie ma śladu korozji, wżerów i innych "dodatków". ewentualnie przy nowych częściach. Dokręcenie tym samym kluczem takim samym momentem nakrętki w nowym aucie i w aucie 15 letnim nie daje takich samych efektów.
: 04 gru 2006, 23:13
autor: cidzej
jamszoł, nie przesadzasz troche ?? w tym kraju 95% mechaników ma dynamometr w rękach i w oku

nawet ten mój co dokręcal nakrętke powiedział, że "dopierdolił" zgodnie z instrukcją 260N*m (bez żadnego przyrządu pomiarowego !!! - wyliczając z długości klucza i własnej masy

) a ja dzisiaj jeszcze "dopierdoliłem" 1,5 obrotu i moim zdaniem jeszcze trochę by się dało.
: 05 gru 2006, 00:15
autor: Jamszoł
Odpowiem jednym zdaniem - po odkręceniu nakrętki piasty należy przy składaniu zaopatrzyć się nie tylko w nowe łożyska ale i w nową nakrętkę - nie widze powodu żeby nie zastosować klucza dynamometrycznego (260N*m) do przykręcenia nowej nakrętki.
TO MOJE LUB CZYJEś BEZPIECZEńSTWO !!!!
Nie mówcie mi , że kupujecie do piasty wszystkie części składowe nowe a pozostawiacie starą nakrętkę .
: 05 gru 2006, 00:16
autor: Jamszoł
Kto się do tego przyzna to ma odemnie KOPA

: 05 gru 2006, 08:45
autor: cidzej
jamszoł, to musiał by być jakiś baaardzo tani zestaw łożysk, bo w zasadzie w każdym komplecie jest już nowa nakrętka - ąż żal by było tej nowej nie wykorzystac jak i tak za nią płacimy i dostajemy
