Strona 1 z 3
Akumulator za szybko się rozładowywuje
: 02 gru 2006, 16:56
autor: Mihus
Witam, mam następujący problem: akumulator w moim Escorcie bardzo szybko się wyładowywał, czasem nawet po tygodniu. Po zakupie nowego akumulatora okazało się, że ten wytrzymał tylko dwa tygodnie. Lampki pokazują 11V, nie można odpalić, w ogóle nie ciągnie z rozrusznika. Jak się go pociągnie, to zapala od razu, ale jak się zgasi, to potem znów nie idzie. Może ktoś też się spotkał z tym problemem?
: 02 gru 2006, 17:20
autor: GOMEZ
witaj, moim zdaniem powinieneś sprawdzić napięcie na przewodach idących od alternatora do akumulatora. standardowo przy włączonym silniku powinno sie utrzymywać 13-14V, jeżeli masz 15 i wzwyż możliwe że twój akumulator zostaje przeładowany i to go psuje. jak to będzie dobre to sprawdź czystość konektorków kabli i szczególnie masy. najlepiej przeczyść papierem ściernym i posmaruj smarem miedzowym(pastą miedziową).

: 02 gru 2006, 17:25
autor: WieSiu
Mihus, ja akuratnie nie mam tutaj za duzo do dodania,jedynie poza tym,ze bezposrednio na alternatorze niezaleznie od obciazenia powinienes miec ok 14,2V. Na akumulatorze przy wlaczonych tylko swiatlach minimum 13,9V, maksynalne napiecie jakie mozesz miec na akumulatorze to 14,5V, jak jest wiecej,to masz prawdopodobnie regulator uszkodzony
TAK W OGOLE TO NIE TEN DZIAL !!! JUZ PRZENIOSLEM...
: 02 gru 2006, 17:27
autor: ARIEL
a jeśli za małe to możę być też regulator

na wyglond mam podobny
mogo
http://moto.allegro.pl/item146415937_re ... kazja.html?
: 02 gru 2006, 17:44
autor: Jamszoł
A na początek to ja bym sprawdził czy przy wyłączonej stacyjce jest jakiś pobór prądu - czyli odepnij klemę i przy podłanczaniu jej zobacz czy mocno iskrzy.
Możliwe , że któryś odbiornik pobiera prąd przy wyłączonej stacyjce bądź gdzieś masz przebicie do masy i poprostu akumulator się na postoju rozładowuje.
Oczywiście koledzy dobrze napisali abyś sprawdził ładowanie.
Możesz mieć za duże i akumulatoe bardzo prędko się zasiarcza lub też masz zasłabe bądź nie masz wcale ładowania.
Rególator masz w alternatorze.
: 02 gru 2006, 22:07
autor: Mihus
Aha, zapomniałem o jednym. Stary akumulator przed wymianą był bardzo zasiarczony, elektrolit był czarny. Czy możliwe, żeby była to wina regulatora? Może teraz należałoby wymienić regulator, żeby nie doprowadzić do tego samego? Aha i jeszcze jedno przed chwilą nie dało rady go odpalić, nie dał nawet głosu...
: 02 gru 2006, 23:03
autor: Jamszoł
Jeśli akumulator jest zasiarczony to wina leży po stronie regulatora.
Niestety to nie są juz mechaniczne rególatory które można było wyregulować tutaj musisz wymienić na inny sprawny

Rególator daje zbyt wysokie napięcie.
: 03 gru 2006, 11:04
autor: ARIEL
a czy możę być winny regulator że podaje zamałe napięcie??
: 03 gru 2006, 19:36
autor: Jamszoł
Raczej to zawsze będzie wina regulatora no chyba , że przewody idące od niego nie mają zbyt dobrego kontaktu gdzieś na łączach.
Ale to łatwo sprawdzić weź Voltomierz i sprawdź w trakcie ładowania przy samym alternatorze.
: 03 gru 2006, 19:55
autor: ARIEL
jutro kupie regulator i posprawdzam te kable

idam znać jak wyszło
: 04 gru 2006, 00:29
autor: Jamszoł
Najpierw posprawdzaj a potem kupuj.
: 04 gru 2006, 10:50
autor: leszek
Najpierw posprawdzaj a potem kupuj.
chyba że lubisz sobie od czasu do czasu wymienić regulator

: 04 gru 2006, 11:25
autor: ARIEL
ŻLE SIĘ WYSŁOWIŁEM W POŚCIE NO WIADOMO PIERWSZE SPRAWDZE A POTEM KUPIE DO SKLEPU TYLKO PRZEZ DROGE PRZEJDE I MOGE SOBIE WZIˇŚĆ NA PRUBE PO WYMIANIE JAK DALEJ BĘDZIE ŻLE TO MOGĘ ODDAĆ I SZUKAĆ PRZYCZYN DALEJ

: 04 gru 2006, 14:10
autor: ARIEL
właśnie pomierzyłem napięcię przy alternqtorze też 13,7v czyli słabe tzn żę regulator nowy ????????
: 04 gru 2006, 18:25
autor: Jamszoł
Jak możesz wziąć i ewentualnie oddać to na co liczysz ? nie pytaj tylko wal do sklepu.
Przynajmniej ja bym tak zrobił.