Wysokie obroty, zamulanie, ?

Moderator: Moderatorzy

kryzys

Wysokie obroty, zamulanie, ?

Post autor: kryzys »

Witam.
2 tygodnie temu nabyłem Forda Escorta mk4 z karoserią i resztą z 1989 a silnik 1996 (wtedy tez sprowadzony do Polski).Auto z 3 letnia instalcją LPG dostrzegam w nim kilka problemów co do których nie wiem jak je rozwiązac:
ad1. Ssanie - przy starcie zawsze trzeba włączyc ssanie nim sie silnik nie rozgrzeje bo inaczej robi kangurki na jedynce - czy to normalny objaw ?
ad2. Wysokie obroty - mam wrazenie że silnik pracuje na zbyt wysokich obrotach,na biegu jałowym (bez ssania) jest okolo 1500 obrotów,(wyczytalem gdzies ze przy 2 biiegu i 3000 obr/min Essi z tym silnikiem powinno ciagnac okolo 55km/h - u mnie max 20-30km/h.) Dochodzi do tego że aby jechac wspomniane 55-60lm/h musze jechac na 4 biegu :/ To już Stara favoritka (tez z LPG i silnikiem 1,3 ciagnie zdecydowanie lepiej) :(
ad3. Słaba moc - zmulanie na nizszych obrotach niż 2500/min
ad4. stukanie w silniku, czy to mozliwe aby to byl uwalony zawór ? i czy grozi to przebiciem sie do cylindra ?

Prosze o opinie czy w/w objawy są tak niepokojące jak mi sie wydaje.
I w czym upatrywać przyczyn takiego stanu rzeczy.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Najpierw powiedz nam jaki silnik był w tej furze wcześniej,lub jeśli nie wiesz to spróbuj dojść do tego na podstawie nr VIN nadwozia a potem powiedz jaki silnik tam masz teraz. z opisu wynika że masz połączone nadwozie z Mk IV z silnikiem z Mk VII. problemów może być wiele ale bez precyzyjnych namiarów trudno cokolwiek wróżyć o twoim autku. Bo np. problemem może być niedobrana skrzynia...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kryzys ten link co Ci posłałem to masz tam jeszcze WinFord.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jedna podstawowa zastanawiajaca bardzo kwestia to taka,ze skoro masz silnik z 1996 roku,to jakim cudem ktos Ci zalozyl reczne ssanie do tego silnika ????? Tam wszystkim powinien komputer sterowac i w tym dopatrywalbym sie problemu, a druga sprawa,to to,ze ktos pozostawil Ci jakas dziwaczna skrzynie biegow skoro nie mozesz przyspieszac do normalnych predkosci na poszczegolnych biegach,ale za to jakie przyspieszenie masz :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

kryzys, zapodaj foty tego silnika bo to co piszesz to jest raczej niemozliwe :!:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie no panowie bez jaj, jak w silniku 1,4 Efi (chyba to byla Endura czy cos takiego) zaimplementowac gaźnik ?? albo ktoś nie wie co pisze, albo mechanior, który to zrobił jest geniuszem !!!! jeżeli już to pewnie jest 1,3-1,4i przerobione z monowtrysku na gaźnik lub po prostu monotrysk, który wiele ludzi mylnie nazywa gaźnikiem. wtedy silnik raczej by nie byl z 1996 roku, no chyba że z jakiś zapasów forda
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
kryzys

Post autor: kryzys »

Panie, Panowie ;)
To że jestem laikiem to niezaprzeczalny fakt, który zawarłem juz w temacie ;) - to że mogę nie do końca wiedzieć co w trawie piszczy także. Wszelkie informacje odnośnie tego silnika jakie zawarłem w topicu pochodziły od sprzedającego. Co nie znaczy że ten był kompetentny ;) i uczciwy :P

Jutro, za jasnego, spojrzę dokładnie na ten silnik, zrobie fotkę i wstawie na forum. Dzięki koledze jamszoł zdobyłem opisy Vin (Winford) i mam nadzieje ze chociażby po tym dojdę co to za silnik w rzeczywistości jest (w tym miejscu wielkie thx dla w/w).

Tak więc to problemów nie koniec, a jutro zgłosze się z fotką i mam nadzieje wszelkimi wiadomosciami o silniku
Dzięki za odzew.
Pozdrawiam

K.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

kryzys pisze:jutro zgłosze się z fotką
czekamy i wtedy bedziemy mogli wiecej pomóc :grin:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wtedy na pewno ten silnik zidentyfikujemy i mniejwiecej rocznik i pojemnosc i moze i mniejwiecej moc :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu, hehe, robisz za hamownie ?? musze ci podrzucic zdjecie mojego silnika ;)

zartuje oczywiscie ;)

ale to bylby biznes. ludzie majątek na hamowniach wydają a WieSiu, po zdjęciu powie jakie auto ma moc. WieSiu, chce zostać Twoim menadżerem. :cool:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej pisze:WieSiu, po zdjęciu powie jakie auto ma moc
samo zdjęcie nie wystarczy, trzeba się jeszcze zaciągnąć spalinami a wtedy to już z dokładnością do 0,5 KM... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:samo zdjęcie nie wystarczy, trzeba się jeszcze zaciągnąć spalinami
He he to mi przypomina test kanarka . :)
Spytacie co to takiego ?
A więc już wyjaśniam.
Test kanarka to test wykonywany na stacjach diagnostycznych - polega na podstawieniu kanarka pod rure wydechową - jeśli kanarek zdechnie to wóz produkuje zadużo tlenku węgla i nie może być stempelka w dowodzie rejestracyjnym :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kryzys

Post autor: kryzys »

Witam Panowie. Dzięki za odzew, mam wreszcie zdjęcia silnika i tabliczki...
- pod poniższym adresem są fotki silnika :)
http://kryzys.robroj.pl/silnik/


Proszę o info - co tam w ogole mam wsadzone pod tą maską :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

z tego co widze to stary typ silnika na gażniku jeszcze ma aparat zapłonowy ,96 r to napewno nie jest ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zgodze sie z ARIELEM, nawet nie wyglada za bardzo na 1,4 na monowtrysku, nie widze chociazby MAPa, według tabliczki to FU(H ??) - gaźnik. Monowtrysk to by na tabliczce bylo F6. moim zdaniem silnik jest co najwyzej z samego poczatku lat 90-tych (90-91 rok).

Powiem Ci, ze to akurat nie wada, myślę, że sporo użytkowników 1,4 chcialoby go mieć na gaźniku (tak jak Ty) a nie na wtrysku :)

Jedź do gaźnikowca, niech pokręci śrubkami - w gaźniku wszystko wyregulujesz ręcznie :)

ad. 1. to normalne, zawsze powinno sie auto na ssaniu odpalac jak silnik ostygnie, nawet jak jest cieply to warto lekko odciagnać ssanie przy odpaleniu na chwile - doskonale to widac w silniku na wtrysku - nawet na cieplym na chwile obroty podskakuja i zaraz opadaja :)

ad. 2. od regulacji wolnych obrotów w gaźniku też jest śrubka i trzeba nią pokręcić.

co do slabych osiagów i stukania to sprawdzilbym czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowo ustawiony, może rozrząd jest przestawiony

nie wiem ile powinien ciagnac Escort przy okolo 3000RPM na drugim biegu, ale "na sluch" (bo nie mam obrotomierza niestety) to mniej wiecej 3000RPM to ja mam przy 40km/h, a z moim jest raczej wszystko ok już, bo na drugim biegu dojezdzam do 80km/h :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ