Strona 1 z 2

RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: 29 lis 2006, 19:05
autor: dario
Jestem posiadaczem Escorta kombi 1.4 1996r MK7 Pojawi l się problem z którym nie daje sobie rady. Ten problem to obroty.Na wolnym biegu przy normalnej temperaturze (nagrzany) lekko wariują obroty na biegu jałowym ( od 1100 do nawet 500) Wymieniłem świece , filtr paliwa i wyczyściłem silniczek krokowy. Kolega zaproponował reset komputera (zdjęcie klemy "-") co zrobiłem i oczywiście N I C !!!! Obroty spadają do 500 wracają na 750 albo rosną do 1100 i wracają na 750 i tak wkoło . Jeżeli może mi ktoś pomóc R A T U J C I E !!!!!!!!!!!!!!!

: 29 lis 2006, 19:22
autor: ELpYndoL
TO wina silniczka Krokowego odpowiedzialnego za regulacje obrotów silnika na biegu jałowym ;)

: 29 lis 2006, 19:49
autor: Yagr
Najprawdopodobniej właśnie to! ale może też któryś z czujników.
Ale... to jest dział gdzie umieszcza się GOTOWE opisy napraw i modyfikacji, jeśli rozwiązania twojego problemu tu nie ma to:
1. używasz opcji "szukaj" i znajdujesz odpowiedź na nurtujące cię pytanie :razz: (lub wiele odpowiedzi bo ten temat to jeden z najczęściej męczonych na forum)
2. jeśli jednak nic nie znajdziesz to wtedy zakładasz nowy temat w dziale "Techniczne" :lol:
ps. Fajnie się czasem poczuć jak MODERATOR :mrgreen:

: 29 lis 2006, 20:07
autor: ARIEL
na początek sprubuj z resetować kompa zanim co kolwiek zaczniesz coś grzebać :cool:

: 29 lis 2006, 20:32
autor: adrianolkusz
na bank krokowiec

: 29 lis 2006, 20:45
autor: Jamszoł
albo złe odczyty z czujnika temperatury zasysanego powietrza ( zmienne odczyty)
Kolega pisał ,że ściągał kleme minusową - ale czy po podłączeniu klemy stosował się do instrukcji nauki komputera ?

: 29 lis 2006, 20:58
autor: Yagr
proponuję najpierw zrobić prawidłowo resecik, tu znajdziesz opis: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... +komputera
a potem jeśli nie będzie poprawy to test testerem domowej roboty który odpowie na pytanie "co jest?" opis testera tu: http://www.fordescort.no-ip.com/index2. ... y%2Ftester
no i oczywiście sam możesz sobie posprawdzać uniwersalnym miernikiem parametry podejrzanych czujników.

: 29 lis 2006, 21:28
autor: Vieczur
Yagr pisze:ps. Fajnie się czasem poczuć jak MODERATOR
fajnie fajnie :mrgreen: wiec przenosze ;)

p.s. wyobrazcie sobie ze CODZIENNIE musze przenosic przynajmniej 1 temat z tego dzialu ;)

: 29 lis 2006, 21:45
autor: darcun4
dario, ale tak w ogóle to jeździ? To w czym problem przez duże "P"? Mój ma takie same objawy ale okresowo i całkowicie staram się tego nie zauważać i nie mam PROBLEMU!!
Wymieniłeś świece, filtr paliwa zrobiłeś reset i co? Nic. Możesz jeszcze wymienić kable, filtr powietrza i.... pewnie i tak nie będzie poprawy.
Później jeszcze dużo, dużo czujników i innych dupereli i .......... może trafisz.Ale tylko może. Jest sens tragizować? I zaczynać posta od "RATUNKU!!!!!!!!!!!!!!"

: 29 lis 2006, 22:00
autor: cichy
dario, sprawdz sąde najprawdopodobnie bedzie spalona dlatego warjuja obroty pozdr

: 29 lis 2006, 22:07
autor: Yagr
cichy pisze:dario, sprawdz sąde najprawdopodobnie bedzie spalona dlatego warjuja obroty pozdr
przy walniętej sondzie przede wszystkim zwiększa się spalanie a jeśli wszystko inne jest ok to raczej obroty powinny być ok. po prostu wtedy ECU ustawia parametry pracy pod wszystkie pozostałe czujniki pomijając lambdę. chodzi w "trybie awaryjnym" oczywiście spalinki wtedy na analizatorze ładnie nie wyglądają ;)

: 29 lis 2006, 23:08
autor: WieSiu
te wariujace obroty to przeklenstwo wiekszosci auto w wieku ponad 10lat. Nic sie na to nie poradzi, trzeba by bylo pewnie wszystko wymienic + kostki w instalacji elektrycznej,zeby na 100% wszystkie mozliwe przyczyty wariujacych obrotow zlikwidowac. No i kompa tez przydaloby sie nowego :) Ale tym sposobem to lepiej kupic nowe auto. Trzeba sobie zrobic tak,zeby dalo sie tym jezdzic i tyle :) I nie przejmowac sie (choc wiem ze to trudnie,dlatego podziwiam Darcuna :) ). Ja nie wytrzymywalem,ciagle kombinowalem az dalem sobie spokoj i przy okazji pozbylem sie problemu kupujac diesla :D

: 30 lis 2006, 09:16
autor: emceha
dario też tak czasem mam z obrotami ale tak jak to Darcun napisał "okresowo" i nie przywiązuje do tego większej wagi. Zdarza się jak mu np. za mało gazu dodam i przydławi go troche albo jak się małpa za bardo rozgrzeje :mrgreen:
Vieczur pisze:p.s. wyobrazcie sobie ze CODZIENNIE musze przenosic przynajmniej 1 temat z tego dzialu
Ty to się Vieczur narobisz :razz:

Re: RATUNKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: 05 lut 2007, 18:55
autor: krzysiekMk7
Mi też wariowały obroty na benzynce nawet jak był rozgrzany i wystarczyło wymienić czujnik temperatury i jest ok. Łączny kosz 22.50 zł. A może mi ktoś pomoże. Mam Mk7 1.8 16v i nie działa mi ssanie. Jak jest zimny silnik samochód odpala bez problemu, ale obroty spadają i gaśnie. Musze trzymać pedał gazu aż się zagrzeje i dopiero jade. Prosze o jakąś porade.

: 05 lut 2007, 19:14
autor: Yagr
krzysiekMk7 pisze:Mam Mk7 1.8 16v i nie działa mi ssanie. Jak jest zimny silnik samochód odpala bez problemu, ale obroty spadają i gaśnie. Musze trzymać pedał gazu aż się zagrzeje i dopiero jade. Prosze o jakąś porade.
pada ci silniczek krokowy. Ale nie wiem jak jest w twoim silniku czy da się wyczyścić czy trzeba nowy... Może najpierw posprawdzaj przewody i wtyczkę od krokowca...

już wiem, u ciebie nie ma krokowca a elektrozawór . Naprawić tego raczej nie naprawisz ale sprawdź styki.