Wali i wali :o
Moderator: Moderatorzy
Wali i wali :o
Witam... Wracam sobie dzisiaj ze szkoły, ruszam ze świateł aż tu nagle jak coś nie pierdo... walnie... Ale mówie nic sie nie stało jade dalej... A co się okazuje wrzucam 2 bieg , puszczam sprzęgło i chce przyśpieszać a to walenie sie nasila i rzuca całym samochodem. Pierwsza myśl jaka przeszła mi przez głowe to "przegub". Podczas dalszej jazdy na każdym biegu niezależnie od tego czy zwalniałem, przyśpieszałem czy jechałem ze stałą prędkością waliło i szarpało samochodem. Jedyną radą na tą dolegliwość była jazda na pół sprzęgle lub kiedy zaczynało coś walić i szarpać wciśnięcie sprzęgła i za chwile znowu puszczenie a objawy ustępowały na 3-4 sekundy "normalnej" jazdy. Potem jednak objawy sie powtarzały. Co to może być? Macie jakieś pomysły? Bo ja obstawiam, sprzęgło, lub przeguby. Za odp z góry dzięki !
może się zaraz urwie, może nie, w każdym razie nie jest to normalne i nie wiadomo czym to grozi, takie coś to powinno się zaraz na warsztat brać i dokładnie obejżeć bo jak nie przygub to może być coś gorszego i żebyś sobie albo komuś krzywdy nie zrobił. Mojemu dziadkowi pukało do czasu aż z nasypu nie spadł bo mu drążek kierowniczy wyskoczył.Wuerte pisze:Nie wiem a to jest oznaka, że zaraz się urwie? Czy nie powinien się odrazu urwać?
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
przede wszystkim zajrzyj pod spód i zobacz czy ci się nic nie oberwało. pewnie to i przegub, ale jak ja połamałem końcówkę drążka stabilizatora to mi wisiała na łączniku i też waliła... ale to od razu widać i wystarczy odkręcić do tymczasowej jazdy dlatego najpierw na najazd lub kanał i dokładnie lookać, nie zawadzi też poszarpać tego czy owego... po samym stuku to my się 1001 rzeczy możemy domyślać /pzdr
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
hehe, mam nadzieje, ze nie oszukałem przeznaczenia i że śmierć mnie zaraz nie dopadnie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Witam panowie to znowu ja Dzisiaj wziełem się za robote samochodu... Wymieniłem przegub itede. ale jest problem... polos nie chce wkoczyć do skrzyni na polosi jest wieloklin i ten pierścień mimo to po włożeniu przegubu cały można ją wyjąć rękami po głębszych oględzinach stwierdziłem, że w skrzyni (tem gdzie wchodzi przegub) nie ma takich wieloklinów Wydaje mi sie, że powinny one tam być... Czy i jak to możliwe, żeby ten wieloklin sie zrównał? Odrazu mówie, że nie ma po nim najmniejszego śladu Czy tak powinno być czy mam skrzynie do wymiany?
jest: koreański wysokoobrotowiec
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
z góry mówię że nie jestem pewny ale wewnętrzny przegub wchodzi w koło koronowe mechanizmu różnicowego i powinny być tam "ząbki" a przed wypadnięciem zabezpiecza ten pierścień na wielowypuście. Jak wkładasz półoś to powinieneś wyczuć jak ten pierścień zaskoczy i wtedy blokuje półoś przed wypadnięciem
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
no więc przyczyną takiego a nie innego zachowania się samochodu była skrzynia biegów... Prawdopodobnie poleciało koło koronowe. Nie chciało mi się tego dokładnie diagnozować, gdyż po zdjęciu skrzyni zobaczyłem w niej wielką dziure taką na 4 palce nie było wyjścia musiałem kupić nową (używaną) skrzynie Już wszystko działa jak powinno
jest: koreański wysokoobrotowiec
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.