Centralny zamek za 28zł
: 12 lis 2006, 20:48
Pewnego pięknego dnia wpadłem na pomysł żeby wyposażyć mojego Escorta w centralny zamek. Wcześniej zakładałem takie zamki w kilku innych samochodach i nie było żadnych problemów, jednak Ford to wyjątkowy samochód...
Całą sprawę komplikuje mechanizm zamykania drzwi wykonany na cięgnie w pancerzu. Więc instalacja uniwersalnego siłownika jest trochę utrudniona. Po sprawdzeniu na aukcjach ceny mechanizmów dedykowanych do Fordów i wszelkiego rodzaju przejść, byłem trochę przerażony cenami, które jak na skromny budżet studenta były lekko mówiąc zbyt wysokie. Jednak postanowiłem się nie poddawać i zamontować zwykłe siłowniki uniwersalne.
Poniżej mały opis jak to wykonać cześć mechaniczną. Nie znalazłem takiego opisu na forum więc mam nadzieje że komuś się przyda ten opis.
a) Demontujemy tapicerkę w drzwiach, pianka wygłuszająca może pozostać jednak należy ją odkleić w narożniku po stronie zamka.
b) Odcinamy białą gumową część ochronna z pancerza.
c) Za pomocą blaszki i śrub przyciskamy pancerz w miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwona strzałką
d) Ostrożnie za pomocą ostrego noża ściągamy część pancerza zaznaczoną na niebiesko
Uwaga!
Bardzo ważny jest punkt b) jeżeli nie przymocujemy nieruchomo pancerza , mechanizm otwierania drzwi nie będzie funkcjonował poprawnie (cięgno zamiast przełączać mechanizm zamka będzie się wyginać) i nie wysiądziemy z samochodu. Ważną sprawą jest miejsce w którym mocujemy pancerze, należy to zrobić jeszcze przed odcięciem jego części, jeżeli zrobimy to potem będzie trzeba trochę się pomęczyć z wybraniem odpowiedniej pozycji całego cięgna.
e) Siłownik montujemy do wspornika
f) przykręcamy wspornik z siłownikiem w takiej pozycji aby całość znajdowała się równolegle do odizolowanej części cięgna, i trochę poniżej tak aby korpus siłownika nie dociskał cięgna.
g) w komplecie z siłownikiem znajduje się zawsze kostka, należy dorobić do niej odpowiednią blaszkę do połączenia z siłownikiem
h) ostatnią czynnością jest zamocowanie kostki na odizolowanej części cięgna i połączenie jej blaszką z siłownikiem.
i) przed założeniem tapicerki warto wyciąć w piance dziurę w miejscu w którym porusza się kostka z cięgnem
Nie opisuje części elektrycznej instalacji, było już to opisywane na forum.
Układ zamontowałem jakiś czas temu i chodzi idealnie, nie blokuje się i nie zawiesza.
Całość kosztowała mnie 28zł nie licząc ceny kabli połączeniowych (centralka 12zł , siłowniki 2 x 8zł) Jutro dokupuje sterowanie z pilota, więc cena trochę wzrośnie, ale to nic w porównaniu z ceną oryginalnych zamków do Fordów.
Jeżeli ktoś się zdecyduje na dołożenie centralnego radzę zarezerwować sobie cały dzień, trochę czasu to zabiera, ale potem odbijemy to sobie wsiadając do samochodu :]
Całą sprawę komplikuje mechanizm zamykania drzwi wykonany na cięgnie w pancerzu. Więc instalacja uniwersalnego siłownika jest trochę utrudniona. Po sprawdzeniu na aukcjach ceny mechanizmów dedykowanych do Fordów i wszelkiego rodzaju przejść, byłem trochę przerażony cenami, które jak na skromny budżet studenta były lekko mówiąc zbyt wysokie. Jednak postanowiłem się nie poddawać i zamontować zwykłe siłowniki uniwersalne.
Poniżej mały opis jak to wykonać cześć mechaniczną. Nie znalazłem takiego opisu na forum więc mam nadzieje że komuś się przyda ten opis.
a) Demontujemy tapicerkę w drzwiach, pianka wygłuszająca może pozostać jednak należy ją odkleić w narożniku po stronie zamka.
b) Odcinamy białą gumową część ochronna z pancerza.
c) Za pomocą blaszki i śrub przyciskamy pancerz w miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwona strzałką
d) Ostrożnie za pomocą ostrego noża ściągamy część pancerza zaznaczoną na niebiesko
Uwaga!
Bardzo ważny jest punkt b) jeżeli nie przymocujemy nieruchomo pancerza , mechanizm otwierania drzwi nie będzie funkcjonował poprawnie (cięgno zamiast przełączać mechanizm zamka będzie się wyginać) i nie wysiądziemy z samochodu. Ważną sprawą jest miejsce w którym mocujemy pancerze, należy to zrobić jeszcze przed odcięciem jego części, jeżeli zrobimy to potem będzie trzeba trochę się pomęczyć z wybraniem odpowiedniej pozycji całego cięgna.
e) Siłownik montujemy do wspornika
f) przykręcamy wspornik z siłownikiem w takiej pozycji aby całość znajdowała się równolegle do odizolowanej części cięgna, i trochę poniżej tak aby korpus siłownika nie dociskał cięgna.
g) w komplecie z siłownikiem znajduje się zawsze kostka, należy dorobić do niej odpowiednią blaszkę do połączenia z siłownikiem
h) ostatnią czynnością jest zamocowanie kostki na odizolowanej części cięgna i połączenie jej blaszką z siłownikiem.
i) przed założeniem tapicerki warto wyciąć w piance dziurę w miejscu w którym porusza się kostka z cięgnem
Nie opisuje części elektrycznej instalacji, było już to opisywane na forum.
Układ zamontowałem jakiś czas temu i chodzi idealnie, nie blokuje się i nie zawiesza.
Całość kosztowała mnie 28zł nie licząc ceny kabli połączeniowych (centralka 12zł , siłowniki 2 x 8zł) Jutro dokupuje sterowanie z pilota, więc cena trochę wzrośnie, ale to nic w porównaniu z ceną oryginalnych zamków do Fordów.
Jeżeli ktoś się zdecyduje na dołożenie centralnego radzę zarezerwować sobie cały dzień, trochę czasu to zabiera, ale potem odbijemy to sobie wsiadając do samochodu :]