Montaż klimatyzacji Escort 1.8 TD

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

domace

Post autor: domace »

klima jest z escorta 97r
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

domace, masz w takim razie sporo roboty, tak jak ja ;) oczywiscie elektryka jest prawie zupelnie inna, choc najwazniejsze ze wtyczki pasuja :) Po pierwsze zapraszam do lektury http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... t=schematy tam masz do pobrania wszystkie potrzebne schematy, wlacznie z kolorami kabli jakie wystepuja w Twojej wiazce elektrycznej (tej dodatkowej) na poczatku bedzie Ci troche trudno sie w tym polapac,ale zapewniam Cie,ze pare godzin i bedziesz wszystko rozumial :) Jesli bedziesz mial problemy to porobie Ci pare fotek swoich przerobionych koncowek ale od razu mowie,ze wewnatrz wiazki tez sa zmiany i szczerze to nie pamietam co dokladnie zmienilem,ale jak bedziesz mial problem to sproboje pomoc, tylko musisz dokladnie opisac o co chodzi.

Poza tym jestes z lwowka slaskiego,wiec w razie problemow mozesz do mnie wpasc to z pewnoscia Ci ta instalacje przerobie (ale dobre pare godzin mi to zajmie) :D
Ostatnio zmieniony 22 cze 2011, 08:40 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
domace

Post autor: domace »

WieSiu,
Wielkie dzięki za schematy, ale szczęka to mi spadła:( bo myślałem że te roczniki elektronicznie są tak samo zrobione, trudno trzeba będzie przerabiać, ewentualnie wybiorę się do Wrocławia po pomoc:), chociaż szczerze to się boję tego dotykać, o ile z mechaniką sobie poradzę to z elektroniką bedzie mizernie, mysle że nie wysadze samochodu w powietrze:)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

domace, jak nie bedziesz mial odpowiedniego kola pasowego przy pompie wtryskowej to daj znac,ja takie posiadam,bo wzialem niepotrzebnie (u mnie bylo odpowiednie). a co do elektryki to ja tez myszlalem ze sie nie roznia,ale pierwsze co zauwazylem jak bralem klime od tego 1997,to ze on nie ma normalnego termowlacznika wentylatora (na obudowie termostatu) tylko jest sterowany przez komputer. I to okazalo sie dowodem na to,ze i schemat klimatyzacji sie rozni i to znaczaca, nawet ten przekaznik zielony w podszybiu przy akumulatorze jest inny,bo ma o jedna nozke wiecej, ktora komp po cos sterowal. A w schematach nic o tym kablu nie ma mowy. A co ciekawe jak ta nozka nigdzie nie byla wpieta to przekaznik w ogole nie dzialal. Trzeba bylo go zmostkowac z czyms i dopiero chodzi. W starszych wersjach ten przekaznik dziala zawsze od razu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
domace

Post autor: domace »

Witam!
Wiesiu proszę o pomoc, nie dam rady z tą przeróbka elektryki, a z mechaników nikt nie chce sie za to brać i co najgorsze, część z nich twierdzi, że powinien być dodatkowy wentylator na chłodnicy, odpisz mi proszę czy u Ciebie jest dodatkowy wentyaltor, nie wiem też co z wtyczkami np. tą w dmuchawie przy akumulatorze, czy z wtyczką ze zdjęcia nr 28:(
No i oczywiście wielkie dzięki za te fotki, złożenie zajęło mi jeden dzień
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wentylator na chłodnicy jest jeden - przynajmniej przy moim i przy oryginalnej klimie.
Po co drugi - może Cię chcą naciągnąć na dodatkową kasę ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:Wentylator na chłodnicy jest jeden - przynajmniej przy moim i przy oryginalnej klimie.
ale ma 2 biegi
emceha

Post autor: emceha »

Dokładnie ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zgadza się ale mechaniory koledze wciskają dodatkowy wentylator.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany