Podświetlenie popielniczki
Moderator: Moderatorzy
Podświetlenie popielniczki
Wpadłem na pomysł po tym jak zauważyłem że w nocy nie trafiam do popiełki tylko kiepuję na tunel Seryjnie nie było podświetlania więc... zobaczcie co mi z tego wyszło
Potrzebne elementy:
- 4 małe żaróweczki 12V (kolor wedle życzenia)
- przełącznik stycznikowy (potrzebny do wyłączania podświetlenia po wsunięciu popielniczki, odpowiedni do możliwości zastosowania go w obudowie popiełki)
- trochę kabla
- chęci i czas wolny
Generalnie zabieg prosty. Odkręcamy półkę pod radiem i naszym oczom ukazuje się blacha przykrywająca popielniczkę. U mnie ma ona wycięte dziury w których można zamontować żarówki więc problem wiercenia jakichkolwiek otworów mamy z głowy(jedynie na drucik mocujący żarówy). Lutujemy żarówki po dwie sztuki z przewodami i doprowadzamy do styków przełącznika opisanych jako NC (po to aby podświetlenie wyłączyło się po wciśnięciu styku przełącznika a nie na odwrót). Umiejscowienie przełącznika pozostawiam własnej wyobraźni. Ja wygiąłem kawałek blachy do góry (mierząc odpowiednie odległości tak aby blaszka przełącznika znalazła się dokładnie nad krawędzią boczną pojemnika popielniczki - krawędź ta podnosi blaszkę i rozłącza obwód). Po instalacji wszystkiego na blasze przykrywającej (sposób mocowania żarówek też jest dowolny, ja wywierciłem otworki tak aby przeciągnąc cienki drucik nad przewodami i skręcić go pod spodem blachy) montujemy ją z powrotem nad popielniczkę. Doprowadzamy napięcie (ja mam podpięte pod podświetlenie zapalniczki ale mażna pod podświetlenie pokręteł nawiewu tylko więcej grzebania), sprawdzamy czy działa, jeśli tak to zakładamy półkę z powrotem i delektujemy się podśietlaną popiełką
Czystość auta zwiększyła mi się kilkukrotnie he he .
Sory za jakość zdjęć ale robione telefonem. Na jakość lutów też nie patrzcie bo ostatnie warsztaty z lutowania miałem w 2000 roku i nic nie pamiętam
Mam nadzieję że komuś się przyda. W sumie pierdoła ale mnie cieszy bardzo.
Potrzebne elementy:
- 4 małe żaróweczki 12V (kolor wedle życzenia)
- przełącznik stycznikowy (potrzebny do wyłączania podświetlenia po wsunięciu popielniczki, odpowiedni do możliwości zastosowania go w obudowie popiełki)
- trochę kabla
- chęci i czas wolny
Generalnie zabieg prosty. Odkręcamy półkę pod radiem i naszym oczom ukazuje się blacha przykrywająca popielniczkę. U mnie ma ona wycięte dziury w których można zamontować żarówki więc problem wiercenia jakichkolwiek otworów mamy z głowy(jedynie na drucik mocujący żarówy). Lutujemy żarówki po dwie sztuki z przewodami i doprowadzamy do styków przełącznika opisanych jako NC (po to aby podświetlenie wyłączyło się po wciśnięciu styku przełącznika a nie na odwrót). Umiejscowienie przełącznika pozostawiam własnej wyobraźni. Ja wygiąłem kawałek blachy do góry (mierząc odpowiednie odległości tak aby blaszka przełącznika znalazła się dokładnie nad krawędzią boczną pojemnika popielniczki - krawędź ta podnosi blaszkę i rozłącza obwód). Po instalacji wszystkiego na blasze przykrywającej (sposób mocowania żarówek też jest dowolny, ja wywierciłem otworki tak aby przeciągnąc cienki drucik nad przewodami i skręcić go pod spodem blachy) montujemy ją z powrotem nad popielniczkę. Doprowadzamy napięcie (ja mam podpięte pod podświetlenie zapalniczki ale mażna pod podświetlenie pokręteł nawiewu tylko więcej grzebania), sprawdzamy czy działa, jeśli tak to zakładamy półkę z powrotem i delektujemy się podśietlaną popiełką
Czystość auta zwiększyła mi się kilkukrotnie he he .
Sory za jakość zdjęć ale robione telefonem. Na jakość lutów też nie patrzcie bo ostatnie warsztaty z lutowania miałem w 2000 roku i nic nie pamiętam
Mam nadzieję że komuś się przyda. W sumie pierdoła ale mnie cieszy bardzo.
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
emceha, podswietlanie na pewno jest,ale w Twojej wersji jest trudny dostep (od strony zapalniczki). Ale szczerze Ci powiem, Twoje podswietlanie jest 10000 razy lepsze od tego oryginalnego,wiec nawet dobrze ze nie znalazles tego oryginalnego tylko zrobiles swoje
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
orginalnie to popiołka jest podświetlana żarówką z zapalniczki. jest tam taki plastikowy "pośrednik światła" ale dostęp tam to katorga. dobrze to opisał kolega w FEFK
http://www.fordescort.org/content/view/230/45/
ale oryginał nie umywa się do tego.
http://www.fordescort.org/content/view/230/45/
ale oryginał nie umywa się do tego.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
na szczescie w MKVII jest banalny dostep ja juz sobie po roku uzytkownia auta w koncu dodalem to podswietlanie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ale spoko nie tylko w escorcie jest (w niektórych modelach) kiepski dostęp.W Renault 19 miałe podobnie.........ale jak juz rozkręciłem to cos nie tak poskładałem i bezpiecznik ciągle wyskakiwał takze ani podswietlenia nie miałem ani zapalniczki ...wkurzyłem sie i nie rozkręcałem więcej tego cudactwa .
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
emceha, w moim mkV w wersji wyposażenia CL (najuboższej) jest podświetlenie popielniczki (sprawdziłęm specjalnie wczoraj) także u Ciebie ktoś kiedyś musiał rozebrać podświetlenie i pewnie zapomniał założyć ten "przedłużacz światła"
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415