Podświetlenie popielniczki

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

emceha

Podświetlenie popielniczki

Post autor: emceha »

Wpadłem na pomysł po tym jak zauważyłem że w nocy nie trafiam do popiełki tylko kiepuję na tunel :evil: Seryjnie nie było podświetlania więc... zobaczcie co mi z tego wyszło ;)

Potrzebne elementy:
- 4 małe żaróweczki 12V (kolor wedle życzenia)
- przełącznik stycznikowy (potrzebny do wyłączania podświetlenia po wsunięciu popielniczki, odpowiedni do możliwości zastosowania go w obudowie popiełki)
- trochę kabla
- chęci i czas wolny

Generalnie zabieg prosty. Odkręcamy półkę pod radiem i naszym oczom ukazuje się blacha przykrywająca popielniczkę. U mnie ma ona wycięte dziury w których można zamontować żarówki więc problem wiercenia jakichkolwiek otworów mamy z głowy(jedynie na drucik mocujący żarówy). Lutujemy żarówki po dwie sztuki z przewodami i doprowadzamy do styków przełącznika opisanych jako NC (po to aby podświetlenie wyłączyło się po wciśnięciu styku przełącznika a nie na odwrót). Umiejscowienie przełącznika pozostawiam własnej wyobraźni. Ja wygiąłem kawałek blachy do góry (mierząc odpowiednie odległości tak aby blaszka przełącznika znalazła się dokładnie nad krawędzią boczną pojemnika popielniczki - krawędź ta podnosi blaszkę i rozłącza obwód). Po instalacji wszystkiego na blasze przykrywającej (sposób mocowania żarówek też jest dowolny, ja wywierciłem otworki tak aby przeciągnąc cienki drucik nad przewodami i skręcić go pod spodem blachy) montujemy ją z powrotem nad popielniczkę. Doprowadzamy napięcie (ja mam podpięte pod podświetlenie zapalniczki ale mażna pod podświetlenie pokręteł nawiewu tylko więcej grzebania), sprawdzamy czy działa, jeśli tak to zakładamy półkę z powrotem i delektujemy się podśietlaną popiełką :mrgreen:

Czystość auta zwiększyła mi się kilkukrotnie he he :lol: .

Sory za jakość zdjęć ale robione telefonem. Na jakość lutów też nie patrzcie bo ostatnie warsztaty z lutowania miałem w 2000 roku i nic nie pamiętam :razz:

Mam nadzieję że komuś się przyda. W sumie pierdoła ale mnie cieszy bardzo.
Załączniki
Efekcik końcowy :)
Efekcik końcowy :)
Bez podświetlenia...
Bez podświetlenia...
Gotowa blacha
Gotowa blacha
Przełącznik w całej okazałości
Przełącznik w całej okazałości
Styki NC to są przeważnie te dwa w środku
Styki NC to są przeważnie te dwa w środku
... i sposób ich mocowania he he
... i sposób ich mocowania he he
Żaróweczki...
Żaróweczki...
...a tak wygląda to bez pólki
...a tak wygląda to bez pólki
Konsola z półką...
Konsola z półką...
emceha

Post autor: emceha »

Sory za kiepy w popiełce ale miało być realistycznie he he :mrgreen:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

emceha, duzo palisz hehe a moze na poloweczke pylu sie umowimy :mrgreen:

nie no pomysl super :) fajny temat :!:

hmm wydaje mi sie ze oryginalnie te popielniczki byly podswietlane... ja mialem tam taka zaroweczke ale sie nie swiecila.. no i za cholere nie wiedzialem jak do niej dotrzec :roll:
emceha

Post autor: emceha »

Nie palę dużo Vieczur tylko rzadko opróżniam popiełkę :oops:
Co do pyłu to odpada ale na blanciki zakrapiane piwkiem z miłą chęcią ;)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Dobry pomysł, ale w MK VII seryjnie jest podświetlanie popiołki. Przynajmniej u mnie jest.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

emceha, podswietlanie na pewno jest,ale w Twojej wersji jest trudny dostep (od strony zapalniczki). Ale szczerze Ci powiem, Twoje podswietlanie jest 10000 razy lepsze od tego oryginalnego,wiec nawet dobrze ze nie znalazles tego oryginalnego tylko zrobiles swoje :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

WieSiu, ja wlasnie kiedys skapnalem sie ze oryginalne nie dziala i probowalem dokopac sie do tej cholernej zaroweczki.. niestety bylo to jak dojscie do Arki Noego... ni cholere sie mi nie udalo :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

orginalnie to popiołka jest podświetlana żarówką z zapalniczki. jest tam taki plastikowy "pośrednik światła" :mrgreen: ale dostęp tam to katorga. dobrze to opisał kolega w FEFK
http://www.fordescort.org/content/view/230/45/
ale oryginał nie umywa się do tego. :grin:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

na szczescie w MKVII jest banalny dostep :D ja juz sobie po roku uzytkownia auta w koncu dodalem to podswietlanie :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emceha

Post autor: emceha »

Dzięki za pochwały a jeśli chodzi o dostęp do tego badziewia to faktycznie przesrane. Ja chciałem wymienić żarówkę od podświetlania zapalnicy ale za cholere nie wiem jak się tam dostać :?:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

emceha, spoko.. ja tez nie dalem rady a siedzialem przy tym kilka godzin :mrgreen:
emceha

Post autor: emceha »

Vieczur, pewnie jak rozkręcimy połowę dechy rozdzielczej to się uda wymienić :razz:
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

Ale spoko nie tylko w escorcie jest (w niektórych modelach) kiepski dostęp.W Renault 19 miałe podobnie.........ale jak juz rozkręciłem to cos nie tak poskładałem i bezpiecznik ciągle wyskakiwał takze ani podswietlenia nie miałem ani zapalniczki :???: :-| :sad: ...wkurzyłem sie i nie rozkręcałem więcej tego cudactwa :smile: .
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emceha, w moim mkV w wersji wyposażenia CL (najuboższej) jest podświetlenie popielniczki (sprawdziłęm specjalnie wczoraj) także u Ciebie ktoś kiedyś musiał rozebrać podświetlenie i pewnie zapomniał założyć ten "przedłużacz światła"
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

Cidzej pewnie u mnie też jest ale tak jak chłopaki pisali to ciężko tam się dostać. Ale i tak mi się wydaje że moja dłubanka jest lepsza od seryjnego podświetlenia he he (ale ja k..wa skromny jestem :mrgreen: ). Przynajmniej satysfakcję mam jak cholera :razz:
Zablokowany