szyby paruja

Moderator: Moderatorzy

madre

Post autor: madre »

A ja w związku z filtrem kabinowym mam takie pytanie.
Mam escorta CLX z 1993 r. wersja sedan (bez klimy) i napewno nie mam takiego filtra, bo liście i inny syf lata mi po kabinie jak chce. Jest to wkurzające, więc chciałbym wiedzieć czy w ogóle da się (w miarę łatwo) taki filtr przeciwpyłkowy zamontować w moim aucie?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

paprochy zawsze jakąś drogę znajdą do środka, jak nie przez wentylację to jakąś inną dziurą :twisted:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
madre

Post autor: madre »

Yagr pisze:paprochy zawsze jakąś drogę znajdą do środka, jak nie przez wentylację to jakąś inną dziurą :twisted:
No jasne, że zawsze coś tam się zawieruszy - kabina to nie sala operacyjna... ale jak po nocy przy uruchomieniu nadmuchu z nawiewuw wylatuje nagle garść różnego śmiecia to już coś jest niewporządku :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tzn ze musisz zmienić stajnie dla swojej kobyły, bo w tej jest brudno

innymi słowy postaw samochód gdzie indziej, nie pod drzewami i zdala od budowy
madre

Post autor: madre »

cidzej pisze:tzn ze musisz zmienić stajnie dla swojej kobyły, bo w tej jest brudno

innymi słowy postaw samochód gdzie indziej, nie pod drzewami i zdala od budowy
No patrz, że też o tym nie pomyślałem... takie to proste :P

Niestety nie bardzo mogę zmienić lokalizację postoju :(
Ale tak czy inaczej, gdybym nawet zmienił, to śmieci za bardzo latają... ja bym chciał jednak ograniczyć ilości dostającego się do kabiny syfu - nawet na trasie :P Stąd pytanie, czy w moim modelu jest w ogóle miejsce by zamontować taki filtr, czy też nie mam po co się męczyć przy szukaniu (bo jak na razie w necie znalazłem filtry kabinowe tylko do modeli po 96 r.)?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

madre

Post autor: madre »

To już dawno widziałem... ale miałem nadzieję, że obejdzie się bez tak daleko idącego demontażu... no ale cóż... dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

madre

Post autor: madre »

Owszem prostsze... ale tylko doraźne, na czas posotoju, bo przecież z założonym pokrowcem (abstrahując od pozytywnego/negatywnego wpływu takich pokrowców na stan auta, bo zdania są podzielone) nie będe jeździł :P
Cóż... chyba pozostaje mi się pogodzić z częstszym niż standardowo sprzątaniem całej kabiny...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

madre, nie da sie w prosty sposob dolozyc takiego filtra, bo masz wersje bez klimy, musialbyc dolozyc cala puche od wersji z klima,to wtedy mozesz sobie zalozyc filtr
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
madre

Post autor: madre »

WieSiu pisze:madre, nie da sie w prosty sposob dolozyc takiego filtra, bo masz wersje bez klimy, musialbyc dolozyc cala puche od wersji z klima,to wtedy mozesz sobie zalozyc filtr
OK, dzięki... właśnie o takie info mi chodziło! I tego właśnie się obawiałem... mówi się trudno.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tak popatrzylem na ten opis ktory wyzej zamiescilem z innego forum i wydaje mi sie, ze daloby rade to zrobic duzo prosciej i szybciej

1. demontujemy podszybie
2. szykujemy sobie kawalek płutna takiego jak na bandaż czy gazik
3. szykujemy sobie taki pistolet na laski silikonowe do klejenia na cieplo
4. przykladamy to plutno do otworow w tym urzadzeniu do nawiewu i przylapujemy je tym silikonem po obwodzie otworu
5. nadmiar szmatki obcinamy nożyczkami
6. montujemy spowrotem podszybie
7. po zaschnieciu silikonu mozna uzywac dmuchawy, ale do czasu zmontowania wszystkiego spowrotem powinien on juz zastygnac

jest to opis czysto teoretyczny na podstawie moich obserwacji. unika sie tym samym sporego demontazu auta i wyciagania dmuchawy. trzeba tylko pamietac, ze ta szmatke trzeba co jakis czas skontrolowac i jak sie "nabije" to wymienic. nie uchroni ona zapewne przed kurzem niemniej jednak liscie i grubsze kamyki oraz owady powinna zatrzymac. w przypadku konieczności wymiany na nowa bardzo latwo ten silikon mozna usunac i przystapic do montazu nowej szmatki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja osobiście widziałem w wielu samochodach jeszcze prostrze rozwiązanie - żeby liście nie wpadały do środka - wielu zakłada rajstopy damskie przywiązując je jakimś sznurkiem.
Egzamin zdaje - jest tanie - mamy szybki montaż i wymiane na nowy - można dorwać naszą drugą połowę lub drugą przyszłą połowę i z tyłka ściągnąć. :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

pomysly macie pewnie dobre, ale to nie takie proste dostac sie do tego wentylatora :) Jest zabudowany od gory jakims plastikiem, a od przodu wiadomo plastikiem oddzielajacym silnik od podszybia. Wiec nie ma tak latwo ;) a jak juz to sciagniecie to wentylator sciagnac to tylko 2 srobki :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu, mysmy chcieli tylko pokazac, ze dla chcacego nic trudnego, wystarczy tylko chwilke poglówkować i coś się napewno da zrobić ...

dalej niech się martwi ten, co będzie to wdrażał w praktyce :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ