Diesel na TurboDiesel

Moderator: Moderatorzy

Katalizator

Diesel na TurboDiesel

Post autor: Katalizator »

Dotyczy silnika 1.8 Diesel o mocy 60KM. Czy konstrukcyjnie jest możliwe wymienić ten silnik na Turbodiesla 1.8 90KM wyjętego z escorta wersji kombii. Czy mocowania budy i silnika turbodielsa w kombii jest takie samo jak w dielsu hatchbacka.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jest wszystko tak samo ale musisz wymienić skrzynie biegów zawqieszenie układ hamulcowy
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zawieszenia nie musisz zmieniac, hamulcow tez nie (chyba ze tylko bebny z tylu na wieksze), musisz tez zmienic uklad wydechowy i troche wiazke elektryczna (ale minimalnie)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie wiem jak dokładnie jest w przepisach jeśli chodzi o liczby ale jeśli chodzi o hamulce to one dobierane są przedewszystkim do masy samochodu czyli jakiś tam hamulec tarczowy musi mieć tarczę o jakiejś tam średnicy w stosunku do wagi pojazdu - to samo bębny.
Co do zawieszenia - MacPearnony chyba będą twardsze.
Instalacja el.- jeśli przy samej turbinie jest jakiś czujnik to będzie inna reszta raczej jest taka sama.
Możliwe , że i wydech będzie inny - większa średnica bo i więcej spalin pod więkrzym ciśnieniem będzie przepływać.
Jeszcze sprawa kompa - będzie miał inne odczyty inne ciśnienia itd. więc chyba też by trzeba było go zmienić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:jakiś tam hamulec tarczowy musi mieć tarczę o jakiejś tam średnicy w stosunku do wagi pojazdu - to samo bębny.
hamulce w D i TD są identyczne
jamszoł pisze:wydech będzie inny
jest napewno inny
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MARKKO pisze:ale musisz wymienić skrzynie biegów zawqieszenie układ hamulcowy
MARKKO pisze:jamszoł napisał/a:
jakiś tam hamulec tarczowy musi mieć tarczę o jakiejś tam średnicy w stosunku do wagi pojazdu - to samo bębny.

hamulce w D i TD są identyczne
raz tak piszesz, raz tak ;) wiec jak to jest???

Hamulce sa IDENTYCZNE :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

WieSiu pisze:raz tak piszesz, raz tak ;) wiec jak to jest???
patrzyłam do książki BREMBO i patrzyłem na rozmar są napewno takie same
ODPOWIEDZ