Strona 1 z 3
ŁOŻYSKO koła 14i cvh
: 26 paź 2006, 17:27
autor: ARIEL
mam pytanko może ktoś miał z tym do czynienia jest to łożysko takie jak w moim aucie i chciałbym się do wiedzieć po co jest to podkladka plastykowa i gdzie ona się znajduje umnie jej niema
http://moto.allegro.pl/item134682405_lo ... orion.html
: 26 paź 2006, 21:18
autor: darcun4
Nie mam pojecia do czego ta podkładka, ale coś czuję, że w Escorcie nie ma zastosowania, gdyż ja jej też nie potrzebuję, a wymieniałem już 2 razy.
Swoją drogą łożyska firmy CX już omijam dużym łukiem.
Ariel jak chcesz kupić łożysko w miarę tanie (ok.35-47 zł. fakt nie będzie to CKF

) to idź albo do Agrolmetu lub innego sklepu z łożyskami i podaj tylko wymiar.Cena na każdym spada przynajmniej o dychę.
: 27 paź 2006, 11:16
autor: Yagr
ARIEL pisze:mam pytanko może ktoś miał z tym do czynienia jest to łożysko takie jak w moim aucie i chciałbym się do wiedzieć po co jest to podkladka plastykowa i gdzie ona się znajduje umnie jej niema
Ariel, na moje oko to to co prezentujesz z allegro to łożysko do Mk IV. My mamy trochę szersze i bez plastiku np. takie
http://moto.allegro.pl/item136149095_lo ... ta_ka.html
: 27 paź 2006, 12:30
autor: ARIEL
Yagr, mylisz się to jest łożysko do mk5 ale do połowy 92 r ja ma takie właśnie byly dwa rodzaje podw€jne i całe kryte jedno! mk.4 ma dwa osobne uszczelniacze
a te jest na 100% od mkv bo wymieniałem pore razy

tu masz mk4http://moto.allegro.pl/item134682401_lozyska_tylnego_kola_ford_escort_fiesta_ka_puma.html
: 27 paź 2006, 12:35
autor: ARIEL
darcun4, ja kupuje z MAR ato tylko przykład był

: 27 paź 2006, 13:10
autor: Yagr
ARIEL pisze:Yagr, mylisz się to jest łożysko do mk5 ale do połowy 92 r ja ma takie właśnie byly dwa rodzaje podw€jne i całe kryte jedno! mk.4 ma dwa osobne uszczelniacze
Być może się mylę, ale mój orion `92 ma właśnie takie łożyska w przedniej piaście: dwurzędowe łożysko kulkowe zakryte. i wiem to napewno bo też je wymieniałem, a skąd informacja że w 1992 zmieniano łożysko przednie? Chciałem to łożysko co opisujesz zobaczyć ale link nie działa

: 27 paź 2006, 13:30
autor: ARIEL
Yagr, mi dziala
: 27 paź 2006, 14:20
autor: Yagr
działa, działa, kliknąłem w link a tam "mk4" przed adresem
Sprawdzę w katalogach części jak z tymi łożyskami i napiszę.
: 27 paź 2006, 14:23
autor: ARIEL
Yagr, mówie ci ja mam mk5 i mam podwójne ztym właśnie plastikiem i chyba darcun4 też takie ma
: 27 paź 2006, 15:19
autor: Yagr
możliwe, nie będę się sprzeczał jak nie wiem

ale sytuację sobie trochę wyjaśniłem: w orionie III było łożysko takie jak napisałem od początku produkcji aż do zmiany nazwy na escort sedan, podobnie jak w escortach 1,8 16v,2,0 16v,1.8D, VAN: rocznik 09/1990 - 2001. a w essich 1.1, 1.3, 1.4, 1.6 do października 1991 było coś innego. stąd nieporozumienie za które serdecznie przepraszam

/pzdr
p.s. ale ten link do Mk4 to łożyska na tył
: 27 paź 2006, 16:24
autor: ARIEL
Yagr, niemasz za co przepraszać ważne że się dogadaliśmy
to do przodu domk4 są podobne jak do tyłu poszukaj na allegro

: 30 paź 2006, 12:25
autor: cidzej
słuchaujcie panowie!
Łożysko mi się sypnęło

pojutrze 1 listopada, więc bez ekstra dopłąt mogę zapomnieć o tym że mnie jakiś warsztat przyjmie. Przydałby mi się samochód na 1-2 listopada i jestem teraz w kropce. Da radę samemu wymienić łożysko ?? jak to się robi ?? co jest potrzebne (oprócz samego łożyska) ??
z góry dzięki za odpowiedź
: 30 paź 2006, 12:47
autor: Yagr
Najlepiej mieć prase, ale bez też się da tylko solidny młot potrzebny no i trzeba uważać żeby nie rozpieprzyć gniazda osadzenia łożyska bo wtedy całość do wymiany.
tyle ogólnie, jak z twoim łożyskiem postępować w szczegółach to może Ariel podpowie.
U mnie robi to się tak że jak wymontujesz zwrotnicę to wybijasz łożysko najlepiej przy pomocy jakiejś rurki o średnicy pasujęącej

lub np nasadki klucza nasadowego. nie jes to proste bo zwykle siedzi to łożysko jak skała, a walić trzeba z wyczuciem. a.. jeszcze wcześniej wyjmuje się uszczelniacz. zakładasz nowe podobnie jak wyjmujesz stare

Ale to naprawdę nieciekawa robota bo łożysko bardzo łatwo roz...! Trzeba i siły, i dokładności, i delikatności

pzdr
: 30 paź 2006, 16:22
autor: ARIEL
cidzej, a więc tak:pierwsze sobie pop€ść nakrętke od przegubu na32 klucz idzwigasz esiego.
po zdejmnieciu koła odkręcasz zacisk hamulcowy cały 2 śruby na klucz 17 ,
drążęk stabilizatora od amora, końcuwke drązka kierowniczego, swożęń zdołu(tam jest taka śruba na imbus taka gwiazdka)i jakimś łomem musisz to uwolnić piaste od wachacza nastepnie odkrecasz amortyzator z komory silnika 2 sruby chyba na 13 klucz i wyciągasz cały mcperson odkręcasz tarcze hamulcową i widać piaste
to od tyłu piasty musisz to wybić jeślici wypadnie ta piasta co masz tam te śrubu co koło przykręcasz to bierzesz śrubokręt mocny i wybijasz łożyska pierwsze jedne strona p€zniej druga i póżniej delikatnie nabijasz tam nowe łożyska a najlepij potem dobijać starym łożyskiem żeby dobże siadlo
teraz pytanie jakie masz łożysko podwujne czy jedno szerokię?
jesli masz pytanie to dzwoń 604273591 to cisprubuje pomóć

: 30 paź 2006, 16:25
autor: MARKKO
a ja wiem gdzie Cie warsztat przyjmie
