Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)

Post autor: cidzej »

Powolutku będę dorzucał w tym poście kolejne zdjęcia wtrysku wraz z kolektorem dolotowym oraz niektórymi czujnikami i wężykami. Ma to na celu pomóc przy ewentualnych naprawach waszego auta.

Osprzęt ten pochodzi z silnika Forda Oriona 1.4i z 1992 roku. Wtrysk jest marki Weber, tzw. CFi Central Fuel Injection [Centralny wtrysk paliwa - u nas nazywany monowtryskiem]. Stosowany był w silnikach serii F6x stosowanych w modelach mkIV, mkV i mkVI Escortach i Orionach a także w m.in. Fiestach. Stosowany był w silnikach 1.1i 1.3i 1.4i.

Prosiłbym abyście w miarę możliwości dorzucali opisy co poniektórych elementów i/lub ewentualnie poprawiali mnie, jeśli coś źle nazwę.

A więc ... ZACZYNAMY :)
Załączniki
głównie widać kolektro dolotowy oraz wtrysk. z lewej strony taki wystający "cycek" to regulator ciśnienia paliwa - w tym modelu akurat nie jest możliwa regulacja, ale w moim samochodzie wkłada się ampula i ustawia ;)
głównie widać kolektro dolotowy oraz wtrysk. z lewej strony taki wystający "cycek" to regulator ciśnienia paliwa - w tym modelu akurat nie jest możliwa regulacja, ale w moim samochodzie wkłada się ampula i ustawia ;)
na tym zdjęciu widać dokładniej regulator ciśnienia (po prawej stronie wtrysku). po lewej stronie wtrysku jest silniczek krokowy (wychodza z niego cztery kolorowe przewody-fioletowy, żółty, czerwony, czarny). w centrum zdjęcia widać wtyczkę (białą) od czu
na tym zdjęciu widać dokładniej regulator ciśnienia (po prawej stronie wtrysku). po lewej stronie wtrysku jest silniczek krokowy (wychodza z niego cztery kolorowe przewody-fioletowy, żółty, czerwony, czarny). w centrum zdjęcia widać wtyczkę (białą) od czu
sprężyna od naciągu przepustnicy oraz regulator ciśnienia paliwa.
sprężyna od naciągu przepustnicy oraz regulator ciśnienia paliwa.
troszkę niewyraźnie zdjęcie, ale powinno wystarczyć. tutaj dokładnie widzimy silniczek krokowy, czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz w środku zdjęcia takie czerwone coś tzw. czujnik/potencjometr przepustnicy. na samym dole zdjecia widać wkręcony
troszkę niewyraźnie zdjęcie, ale powinno wystarczyć. tutaj dokładnie widzimy silniczek krokowy, czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz w środku zdjęcia takie czerwone coś tzw. czujnik/potencjometr przepustnicy. na samym dole zdjecia widać wkręcony
potencjometr przepustnicy, silniczek krokowy, czujnik temperatury plynu chlodzącego
potencjometr przepustnicy, silniczek krokowy, czujnik temperatury plynu chlodzącego
nie wiem co to za czujnik jest wkrecony od spodu w kolektor
nie wiem co to za czujnik jest wkrecony od spodu w kolektor
wtryskiwacz, we własnej osobie :)
wtryskiwacz, we własnej osobie :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Mam pytanie w którym miejscu reguluje się CIŚNIENIE PALIWA w tym CFI. Założyłem cały CFI z modelu gdzie jest zaworek do mieżenia ciśnienia paliwa mam zamiar sprawdzić ciśnienie, ale nie wiem gdzie jak by co można je wyregulować i jakie powinno być?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

100_2429.JPG <- przeczytaj podpis tego zdjecia - taki sterczący cycek po lewej stronie wtrysku - może być zaślepiony !!! twdy trzeba zaślepkę usunąć
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
dejotzbych

Re: Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)

Post autor: dejotzbych »

100_2441.JPG
nie wiem co to za czujnik jest wkrecony od spodu w kolektor
To duże płaskie z jednym konektorkiem to chyba podgrzewacz kolektora (tzw. jeż), a czujnik obok niego z białą obudową to termowyłącznik tegoż.
Sam się zastanawiałem co to k... jest za ustrojstwo, w książkach o tym nie znalazłem (ani WKŁ, ani Haynes), dopiero Microcat trochę wyjaśnił.

Nie wiem, czy tak jest może tylko w modelach z tego okresu (mój jest z listopada 92), czy w Hiszpanach (cidzej, sprawdź, czy VIN nie zaczyna Ci się od "VS6").
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja mam hiszpana, ale od jakiego ten kolektor jest to nie wiem - kupilem go na alledrogo.pl :grin:

poza tym na kolektorze jest jeszcze czujnik temp. plynu chlodzacego do kompa.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
adrianolkusz

Re: Monowtrysk Weber CFi (Central Fuel Injection)

Post autor: adrianolkusz »

cidzej pisze:Wtrysk jest marki Weber, tzw. CFi Central Fuel Injection [Centralny wtrysk paliwa - u nas nazywany monowtryskiem]. Stosowany był w silnikach serii F6x stosowanych w modelach mkIV, mkV i mkVI Escortach i Orionach a także w m.in. Fiestach. Stosowany był w silnikach 1.1i 1.3i 1.4i.

A teraz stosowany może też być w 1.6 CVH... :grin: tak sobie myślę czy krecenie ciśnieniem na wtryskiwaczu coś spowoduje... wzrost mocy czy spadek. dławienie czy płynną pracę silnika... skoro jest ten regulator ciśnienia paliwa tzn że coś można tym poprawiać... tylko co :?:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak wiele razy wspominałem na forum - pokrecenie cisnieniem paliwa ma wpływ właśnie na skład mieszanki (proporcje) a co za tym idzie dławienie/szarpanie itd. wspominałem ci o tym Adrian na gg, że moze wlasnie dla 1.6 powinno byc inne cisnienie niz dla 1.4. przy wymianie pompy paliwa rowniez powinno sie skontrolowac i skorygowac cisnienie na wtryskiwaczu (powinno byc 1atm)

cisnienie paliwa reguluje sie na podstawe wskazan cisnieniomierza lub mozna je dobrac na podstawie odczytow ze SPRAWNEJ sondy lambda - podobnie jak sie to robi przy regulacji instalacji gazowej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

ok a jak można takie odczyty z sondy zrobić :?:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

podpinasz miernik do szarego i czarnego przewodu i na podstawie mierzonego napięcia możesz wnioskować o składzie spalin.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

OK. Jakoś nie mogę nic o tym znaleźć oraz o prawidłowych wartościach napięcia sondy w WKŁ
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a więc tak - ciśnienie wtrysku powinieneś ustawić tak aby w cylindrach tworzyć mieszankę stachiometryczną. Współczynnik λ takiej mieszanki = 1. Dla sondy lambda z naszych escortów odpowiada to ok. 0,5V. Napięcie jakie odczytasz nie będzie jednak stałe a będzie skakać wokół tych 0,5V. Można to wychwycić miernikiem ale to precyzyjnych pomiarów i testów sond lambda używa sie oscyloskopu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Twiks

Post autor: Twiks »

Witam!Mam pytanie odnośnie podgrzewacza kolektora jak go ewentualnie sprawdzić i zasada jego działania jaka jest bo może to jest przyczyną moich problemów z muleniem i brakiem mocy najczęściej po nocy.
Zablokowany