Strona 1 z 2

MAP Sensor

: 09 paź 2006, 15:55
autor: cidzej
czy da się jakoś to ustrojstwo pomierzyć i sprawdzić czy daje prawidłowe pomiary ??

: 09 paź 2006, 22:51
autor: WieSiu
dobre pytanie, w sumie w ksiazce nie jest napisane jak to sprawdzic :(

: 17 lis 2006, 21:18
autor: dymek666
minelo troche czasu jakos nikt nie odpowiedzial, ale moze wiedza wzrosla?

wie ktos? najlepiej jak bez testerow jakos lopatologicznie da sie to sprawdzic, odlaczajac czy jak?

pozdr,
dymek

: 17 lis 2006, 21:36
autor: Yagr
jeśli zrobisz sobie test wg metody " na diodę i opornik" z wtyczki samodiagnostyki to powinien przy walniętym MAP-ie wywalić kod "17" ale nie zawsze...
metodę sprawdzenia błędów znajdziesz na forum ;)

: 17 lis 2006, 22:44
autor: cidzej
dymek666, przypomina mi to próbę wymiany koła na zapasowe nie posiadając przy tym ani klucza do kół ani lewarka ani nawet samego koła zapasowego. no sory. piardnąć w dziurkę i sprawdzić językiem czy jest napięcie na wyjściu to raczej nie jest sposób na sprawdzanie elementu.

: 17 lis 2006, 23:13
autor: dymek666
cidzej pisze:dymek666, przypomina mi to próbę wymiany koła na zapasowe nie posiadając przy tym ani klucza do kół ani lewarka ani nawet samego koła zapasowego. no sory. piardnąć w dziurkę i sprawdzić językiem czy jest napięcie na wyjściu to raczej nie jest sposób na sprawdzanie elementu.
hmm na szczescie mi sie takie proby nie przypominaja - lewar i klucz woze w aucie.

:P

: 18 lis 2006, 00:13
autor: Yagr
dymek666 pisze:na szczescie mi sie takie proby nie przypominaja - lewar i klucz woze w aucie.
zrobiłeś sobie test błędów?
tu masz linka do tematu o "testerze":
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 0606#31529

: 18 lis 2006, 00:15
autor: Yagr
a właściwie skąd mniemanie że MAP padnięty???

: 18 lis 2006, 00:34
autor: dymek666
okazuje sie ze ja nie mam MAP'a ale MAF'a.

podejzenie stad, ze jak zimny to obroty wskakuja mi roznie a pozniej tez i na cieplym potrafi zaszalec i na 1600 chulac, innym razem jest idealnie czyli w zakresie 830-930 na jalowcu, ale za to jak przyfaluje do 400 to strach bierze ze zaraz zgasnie. dzieje sie tak i na benzynie i na gazie. wczesniej myslalem, ze tylko na gazie ale ostatnio troche jezzilem na Pb w zwiazku z usterka 1 przelaczania na gaz.

: 18 lis 2006, 10:51
autor: cidzej
z reguly za takie objawy odpowiada czujnik temp powietrza zasysanego i/lub krokowiec

UPDATE:

masz tutaj takie cos. moze ci sie przyda. mam tylko nadzieje, ze znasz ten barbarzynski język :P

http://www.fordf150.net/howto/clean-maf ... sensor.php

: 18 lis 2006, 12:43
autor: dymek666
no to bomba. mialem zamiar te cos tez przeczyscic :). ponoc wystarczy parokrotnie potraktowac benzyna etylowa i wacikiem (takie do uszu) i po sprawie. nie chce calego rozbierac, a wiem ze mozna torx'owe srubki odkrecic i heja.

zakupilem torx'iki i sie okazalo, ze klucz powinien miec dziurke :cry: grrr

jesli ktos moze polecic praparat do czyszczenia MAF'a bede wdzieczny.

mam nadzieje, ze to pomoze a jak nie to operacja krok-owiec. :-|

: 18 lis 2006, 21:13
autor: dymek666
dobra dzieki za pomoc. potestuje zobacze czy czyszczenie pomoglo. jesli nie to zrobie tester i sprawdze czy w ogole dziala :(. na koncu wezme sie za krokowiec, bo chyba najwiecej roboty z nim.

: 19 lis 2006, 18:54
autor: paradox
miałem przyjemność walczyc z mapsensorem w wakacje...
objawy-> brak mocy do 2500 obrotów....spalanie ok 16 l/100km i ogólnie dramat....

podłączyłem pod kompa i wyszło-brak lub uszkodzenie map sensora...nowy na zamówienie 880zł...używany 60.....ale używane sprawdzałem 4 szt. i każdy był uszkodzony....na ebay kupiłem za 220zł..sprawny...

wymieniłem i:
praca silika ok...moc i koniki powróciły z urlopu...spalanie obecnie 7l/100

ale....sa momenty kiedy obroty na jałowym i prędkości ok 90-100 to wskakują na 1600 i spadają...w miare zwalniania samochodu.....

i drugie ale..potrafi zgasnąć.....przykładowo w korku ruszając i hamując.....potrafi umrzeć..ale odpali bez problemu...

: 19 lis 2006, 19:06
autor: cidzej
paradox, ale dymek666, ma zupelnie inny silnik - ZETEC - tam jest wszystko inaczej, nie mozna ich porownywac.

u nas MAP to czujni cisnienia absolutnego e kolektorze dolotowym, on ma przepływomierz powietrza

: 20 lis 2006, 10:28
autor: paradox
...no no....
to wyjasnia sprawe.....