MAP Sensor
Moderator: Moderatorzy
odnowie temat dzis po podpieciu forscan-a zauwazylem ze w kolektorze ssacym ciagle cisnienie atmosferyczne zero zmian, auto z rana szarpie duzo pali benzyny no i nie przyspiesza do 3.5 tys potem jest lepiej ,na moje oko to sie zalewa paliwem ten silnik
Ogólnie to chcialem sie upewnic czy wymiana tego czujnika zmieni cos ,bo wczesniej jak sie podpinalem cisnienie sie zmienialo pod wplywem obciazenia wolne oborty 30 kPa i po dodaniu gazu plynnie roslo do atmosferycznego ,teraz jest inaczej stoi na atmosferycznym zero reakcji wiec mysle ze to map sensor padł ,na kompie nie wyrzuca bledu wiec sie zastanawiam co jest nie tak jutro odepne tego mapa i zoabacze jak bedzie jechal
wogole to z checia kupie taki czujnik jak ktos ma do rkc sprawny
dolaczam screen z odczytu
Ogólnie to chcialem sie upewnic czy wymiana tego czujnika zmieni cos ,bo wczesniej jak sie podpinalem cisnienie sie zmienialo pod wplywem obciazenia wolne oborty 30 kPa i po dodaniu gazu plynnie roslo do atmosferycznego ,teraz jest inaczej stoi na atmosferycznym zero reakcji wiec mysle ze to map sensor padł ,na kompie nie wyrzuca bledu wiec sie zastanawiam co jest nie tak jutro odepne tego mapa i zoabacze jak bedzie jechal
wogole to z checia kupie taki czujnik jak ktos ma do rkc sprawny
dolaczam screen z odczytu
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, 21:13 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bodzio82, a ten silnik czasem nie jeździ na MAF'ie? Jest tam w ogóle MAP Sensor? Bo jak go nie ma to ci program nic nie pokarze - a nawet jak masz tam MAP sensor to program może go nie widzieć - zawsze możesz się wpiąć multimetrem i obczaić parametry elektryczne tego czuja
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
no wlasnie ja tez nie mam pewnosci co do tego map sensora obczailem niby jest takie ustrojstwo wychodza z tego dwa podcisnienia ale dokladnie to nie wiem czy to jest map sensor czy cos innego na mapa to nie wyglada ale po odpieciu kostki wyrzucilo bląd na kompie ze to czujnik ktory mierzy cisnienie w kolektorze ale dziwnie to wyglada
zaraz zrobie foto i wrzuce tutaj to moze dojdziemy co do czego ,ale z drugiej strony jesli nie ma mapa to co mierzy te podcisnienie MAF?chyba raczej nie
zaraz zrobie foto i wrzuce tutaj to moze dojdziemy co do czego ,ale z drugiej strony jesli nie ma mapa to co mierzy te podcisnienie MAF?chyba raczej nie
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bodzio82, są dwie metody obliczania dawki koniecznego paliwa - albo wg ciśnienia powietrza w kolektorze (MAP) albo wg. ilości powietrza wpadającego do kolektora (MAF) - rzadko sa oba wykorzystywane (choć pewnie w nowszych silnikach jest jeszcze parę innych )
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
sam juz nie wiem tak myslalem tez ze to zwiazane z egr ale od egr -a mam obok caly sterownik z niego wychodza gumowe przewody do kolektora oczywiscie zaslepione to wszystko lacznie z egr wynik blad w postaci nadmiernego przeplywu spalin ale co to ma za znaczenie jak silnik jezdzi duzo lepiej
Wyjdzie na to ze komp padł i stad te wartosci trza pewnie kompa szukac albo jezdzic az sie zrobi dziura w tloku przy takim podlewaniu , jeszcze pomyslalem ze nie ma odczytu bo nie ma Map sensora ale to by pokazalo parametr niedostepny forscan to madry programik nie ma lipy
Chyba trza temat olac
a jeszcze jak podepne sie pod staga to map sensor pso1 pokazuje 0.30 na biegu jalowym i ladnie rosnie pryz wiekszym obciazeniu czyli silnik jeszcze zyje ma sie dobrze wychodzi na to ze nie ma map sensora od benzyny i nie ma co drazyc tematu
Wyjdzie na to ze komp padł i stad te wartosci trza pewnie kompa szukac albo jezdzic az sie zrobi dziura w tloku przy takim podlewaniu , jeszcze pomyslalem ze nie ma odczytu bo nie ma Map sensora ale to by pokazalo parametr niedostepny forscan to madry programik nie ma lipy
Chyba trza temat olac
a jeszcze jak podepne sie pod staga to map sensor pso1 pokazuje 0.30 na biegu jalowym i ladnie rosnie pryz wiekszym obciazeniu czyli silnik jeszcze zyje ma sie dobrze wychodzi na to ze nie ma map sensora od benzyny i nie ma co drazyc tematu
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to co na zdjeciu to elektrozawor pochlaniacza par paliwa. zetec nie ma MAP tylko MAF wiec nie ma co patrzec na wskazania komputera
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
U mnie jest zaraz za lampą prawą a od niego wężyk(tekalan) idzie przy grodzi i dalej do kolektora ssącegobodzio82 pisze:to co na zdjeciu to elektrozawor pochlaniacza par paliwa
Pewnie u tego Esa też tak jest i nie jest to ten zawór o którym tu piszecie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł, dobrze mówisz i pozwole sobie zamiescic cytat kolegi z innego forum
"Panowie. MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor, jak sama nazwa wskazuje, mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym. Nie ma nic wspólnego z systemem EGR. I nie występuje ani w MkI, ani w MkII
To, co opisujecie, to czujnik różnicy ciśnień, tzw. czujnik DPF (Differential Pressure Feedback) - za zadanie ma mierzyć spadek ciśnienia na zwężce w rurce idącej z wydechu do dolotu. Jest spadek = jest przepływ PCM steruje zaworem EGR poprzez podawanie na niego podciśnienia (za pośrednictwem zaworu EVR) i jednocześnie kontroluje przepływ spalin - jeśli przepływu nie ma gdy być powinien albo gdy jest jak nie powinno go być (albo ogólnie wartość przepływu nie jest odpowiednia), mamy błąd.
Sprawny system EGR to samo dobro Natomiast niesprawny (głównie chodzi o zablokowanie zaworu w pozycji otwartej) może dawać różne mniej lub bardziej ciekawe efekty..."
wlasnie to jest zawór EVR jak odpialem wtyczke to co na fotce widac wywalilo blad zaworu EVR
Zawór pochlaniacza par paliwa tez moge monitorowac jutro dogrzebie sie do tego i zobacze jaki bald jak odlacze zasilanie z niego i czy to bedzie to
w sumie to dalej nie wiem co je co i do czego to
"Panowie. MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor, jak sama nazwa wskazuje, mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym. Nie ma nic wspólnego z systemem EGR. I nie występuje ani w MkI, ani w MkII
To, co opisujecie, to czujnik różnicy ciśnień, tzw. czujnik DPF (Differential Pressure Feedback) - za zadanie ma mierzyć spadek ciśnienia na zwężce w rurce idącej z wydechu do dolotu. Jest spadek = jest przepływ PCM steruje zaworem EGR poprzez podawanie na niego podciśnienia (za pośrednictwem zaworu EVR) i jednocześnie kontroluje przepływ spalin - jeśli przepływu nie ma gdy być powinien albo gdy jest jak nie powinno go być (albo ogólnie wartość przepływu nie jest odpowiednia), mamy błąd.
Sprawny system EGR to samo dobro Natomiast niesprawny (głównie chodzi o zablokowanie zaworu w pozycji otwartej) może dawać różne mniej lub bardziej ciekawe efekty..."
wlasnie to jest zawór EVR jak odpialem wtyczke to co na fotce widac wywalilo blad zaworu EVR
Zawór pochlaniacza par paliwa tez moge monitorowac jutro dogrzebie sie do tego i zobacze jaki bald jak odlacze zasilanie z niego i czy to bedzie to
w sumie to dalej nie wiem co je co i do czego to
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
A wywal tem egr całkiem,zaslep i zapomnij. Może on Ci coś miesza
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982