Strona 1 z 3
Rozrusznik
: 09 paź 2006, 15:11
autor: adrianolkusz
Za jakiś miesiąc zaczną temeratury spadać regularnie poniżej zera i pewnie zaczną się problemy z porannym rozruchem silnika. I tak sobie myślę czy jest możliwość zamontowania mocniejszego rozrusznika. Mam silnik 1.4 mono. Czy jest możliwość zamontowania rozrusznika od silnika większego np. 1,6 czy 1,8.... Są to większe silniki i domyślam się że mają też mocniejsze rozruszniki. Da się któryś zamontować w moim essim

A tak w ogóle to są one mocniejsze?
: 09 paź 2006, 15:53
autor: MARKKO
a zastanowiłes sie czy bedą pasować (mocowania itd)?i czy to da jakas różnice? a moze zamiast nowego rozrusznika to nowy akumulator taki z wiekszym pradem rozruchowym? Ja mam taki w dieselu i nie narzekam na to jak odpala. Banalne i duzo tańsze
: 09 paź 2006, 15:53
autor: Lucas7911
A nie lepiej , prościej chociaż może nie taniej wymienić akumulator, bo przy nie doładowanym lub zużytym to i tak mocniejszy rozrusznik nie pomoże, ja mam około 75Ah przy pradzie rozruchowym 680v (nie wiem czy to tak się pisze) i w ostatnie mrozy palił na dotyk ( dosłownie nie było słychać rozrusznika bo zaraz odpalał)
Ps chyba za długo pisałem tego swojego posta i
MARKKO mnie wyprzedził

: 09 paź 2006, 15:58
autor: MARKKO
a tak w ogóle to Simo wozi w bagażniku 2 aku własnie tak z duzym pradem rozruchowym ja w dieselu mam 75Ah i 780 A rozruchowego
: 09 paź 2006, 19:13
autor: adrianolkusz
Akumulator mam Boscha 8 miesięcy... Bezobsługowy. Kosztował mnie ponad 200zł. COś ponad 40 ah... Chodziło mi o to że olej przy dużych mrozach takie jeak mieliśmy ostatniej zimy (-35C), tak gęstnieje i w misie i w skrzyniy że rozrusznik ciężko kręci...
: 09 paź 2006, 19:51
autor: leszek
i nic na to nie poradzisz(chyba że masz ogrzewany garaż

) myślę że od innego silnika nie będzie pasował( inne przednie dekle) chyba żeby pokombinował z przekładkami. skórka nie warta wyprawki.

: 14 paź 2006, 19:26
autor: adrianolkusz
A więc jedyne wyjście to: generalny remont silnika, wypłukanie wszystkich kanalików i wlanie syntetyka po wszystkim... Olej przestanie gęstnieć i wszystko będzie grało

: 14 paź 2006, 19:37
autor: MARKKO
adrianolkusz pisze:wlanie syntetyka po wszystkim
jaaaaaaaaasne wtedy olej bedzie Ci wypływa gdzie to tylko mozliwe
: 14 paź 2006, 22:56
autor: leszek
MARKKO pisze:jaaaaaaaaasne wtedy olej bedzie Ci wypływa gdzie to tylko mozliwe
niestety ale musze sie zgodzić z MARKKO.

no chyba że zrobisz remoncik kompletny za 1000PLN. to wtedy ma sens

: 14 paź 2006, 23:17
autor: MARKKO
jak to przeciez syntetyk jest rzadszy niż mineral i wszystko wypłuka itd czy na odwrót?
: 15 paź 2006, 00:00
autor: leszek
MARKKO pisze:jak to przeciez syntetyk jest rzadszy niż mineral i wszystko wypłuka itd czy na odwrót?
no przecież napisałem że sie z tobą zgadzam.

jak zrobi byle jaki remont to syntetyk przeleci przez silnik jak przez sito

: 15 paź 2006, 00:47
autor: MARKKO
dobra to juz kończe pić do głupoty pisze
: 15 paź 2006, 11:03
autor: adrianolkusz
no chyba napisałem żeby zrobić generalkę... wiem że wlanie teraz syntetyka wypłukałoby wszystko:D
: 16 paź 2006, 10:02
autor: Yagr
popieram pomysł porządnego aku przed zimą ale warto jeszcze zrobić coś takiego:
wykręcamy rozrusznik, rozkręcamy i dokładnie czyścimy lub/i w razie konieczności wymieniamy szczotki ( nie polecam domowego wlutowania nowych szczotek bo taki lut w przeważających przypadkach nie wytrzymuje w rozruszniku zbyt długo (nie dotyczy speców od lutowania

), cały nowy szczotkotrzymacz to w moim wypadku 45zł).po oczyszczeniu samego rozrusznika wkręcamy go na miejsce i pozostaje jeszcze oczyszczenie styków na kablach doń podpinanych. warto na koniec zabezpieczyć te styki np. wazeliną techniczną.
: 20 paź 2006, 07:26
autor: adrianolkusz
Yagr wiesz że masz rację

ja kiedyś od tak wykręciłem rozrusznik i rozkręciłem go. WD40 i wszystko przemyłem, tzn. tulejki i wszystko co w rozruszniku się rusza. Różnica od razu była widoczna bo rozrusznik lżej kręcił

oj opcji jest dużo