Rozrząd 1.4

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Rozrząd 1.4

Post autor: cidzej »

takie głupie pytanie mam, bo jakoś co mechanik to inna opinia

1.4 CVH ma pasek rozrządu i stąd moje pytanie - czy w tym silniku jak strzeli pasek to silnik staje czy się rozpieprza ? co ile km pasek wypadałoby wymienić ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
MARKKO

Post autor: MARKKO »

W KAŻDYM SAMOCHODZIE JAK WALNIE PASEK TO SIE WSZYSTKO ROZPIEPRZA!!!!!!!
NO PRZY tWOIM ROCZNIKU TAK SZCZERZE CO JAKIES 60 -70 TYSIECY
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MARKKO pisze:W KAŻDYM SAMOCHODZIE JAK WALNIE PASEK TO SIE WSZYSTKO ROZPIEPRZA
NIE KŁAM NIE WKARZDYM :!: SA SILNIKI O KONSTRUKCJI BESKOLIZYJNEJ np ASTRA 2.0 8V i wiele wiele innych :!:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Kasia i Yanek pisze:SA SILNIKI O KONSTRUKCJI BESKOLIZYJNEJ np ASTRA 2.0 8V i wiele wiele innych :!:
Tych nowych a ja mówie o starych :P
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MARKKO pisze:Tych nowych a ja mówie o starych
no własnie nie japisze np Astry 8-zaworowe z lat 90-99 ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mój ojciec w Vectrze A 1,6i (silnik jeszcze z Kadeta i Ascony tylko z monowtryskiem zamiast gaźnika - czyli kostrukcja stara jak i to moje 1,4) miał bezkolizyjny i jeździł aż mu nie stanął, a jak stanął to wymieniał i jeździł dalej (bezkolizyjny)


czyli jaki tu jest ?? czy tez nie wiecie tak jak mechanicy ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
MARKKO

Post autor: MARKKO »

w escorcie jest kolizyjny
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hmm 60-70 tys a podobno niedawno byl zmieniany ... hmm ... to 2-3 lata spokoju mam :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, raczej kolizyjny, bo malo jest silnikow bezkolizyjnych. Koszt tego paska raczej jest niewieki a wymiana na pewno duzo prostsza niz w TD (i koszt tez), wiec ja bym wymienil,tak na wszelki wypadek :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

MARKKO pisze:w escorcie jest kolizyjny
TAK JEST KOLIZYJNY I TRZEBA PAMIETAC BY GO WYMIENIC W MIARE WCZESNIE ZEBY NIE NAROBIC SOBIE ZBEDNYCH KOSZTóW :!:
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

WieSiu pisze:wiec ja bym wymienil,tak na wszelki wypadek
Tym bardziej jeżeli nie wiesz jaki został założony i kiedy.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kiedy to wiem - 2-2,5 roku temu, z czego prawie 2 lata ten samochód przestał w stodole nie robiąc ani kilometra :) [samochód od "rodziny" więc co nieco ustaliłem]

myśle, że spokojnie 15-20 tys moge nim zrobic (1-2 lata jazdy), a potem wymienie.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

koszt paska 60 zl
a wymiana trwa ok 30min
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

ARIEL-NIKO pisze:koszt paska 60 zl
A ROLKI I NAPINACZ TO TEZ SIE WYMIENIA SAM PASEK TO PIKUS :!: ALBO WYMIENIA SIE KOMPLET ALBO NIC :!:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rolki i napinacz wystarczy wymieniać do 2 wymianę paska.Chyba , że po zdjęciu paska będą wyczuwalne luzy na łożyskach napinacza lub rolek.
Nie zapominajcie również podając ilość kilometrów które można przejechać od wymiany do wymiany pazka , że nie wymieniacie samych kół , które też się pomału zużywają i niszczą pasek prędzej o jakieś 10 tys km.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ