Strona 1 z 2

Problemy ze sprzęgłem

: 17 wrz 2006, 23:58
autor: Ciura
Witam jestem tutaj nowy i na wstepie wszystkich milosników forda pozdrawiam, jestem mlodym kierowca i przy okazji nabywca forda escorta 1,8 D z 91 roku, mam problem ze sprzęgłem.Mianowicie bardzo cieżko sie wciska czasami aż noga boli po dluższej jezdzi w miescie jak myslicie co to moze byc?

: 18 wrz 2006, 09:30
autor: WieSiu
sprzeglo do wymiany to moze byc, ja tak mialem,ale sproboj najpierw linke sprzegla wymienic,nieduzy koszt,a moze akurat pomoze :)

: 18 wrz 2006, 10:00
autor: ARIEL
albo łapa co dociska jest zatarta wskrzyni biegów lub ta tuleja jest sucha po której łożysko oporowe jest prowadzone albo to co WieSiu pisał wyżej

: 18 wrz 2006, 20:04
autor: darcun4
Ciura (zajebista ksywa :mrgreen: ) tak, czy tak bez wyciągnięcia się nie obejdze :cry: .Tak więc zbieraj kasiorę przynajmniej na docisk i łożysko oporowe, w linkę nie bardzo wierzę.

: 18 wrz 2006, 21:03
autor: Jamszoł
A może nie linka nie docisk i w ogóle nie skrzynia ? !!!
Ciura odczep linkę od pedału sprzękła i sprawdź czy sam pedał nie jest zatarty na tulei.To nic nie kosztuje a więc ja bym od tego zaczoł. Gdyby zatarta była łapa lub tuleja po której chodzi łożysko oporowe to sprzęgło by żle brało.Po mojemu albo sam pedał jest zatarty albo linka sprzęgła .Niektórzy wlewają do linki sprzęgła trochę oleju.Na początku jest ok ale po jakimś czasie dostaje się tam kurz no i zaczyna się checa.W takim przypadku trzeba środek umyć i co najwyżej napuścić w środek linki trochę mydła w płynie - pomaga i nie ma tego co jest po wlaniu olejku. No chyba , że popękały w lince pojedyncze druty to niestety już wymiana linki .Ale ja bym zaczoł od sprawdzenia pedału sprzęgła czy nie zatarł się na tulei.

: 19 wrz 2006, 13:11
autor: Ciura
Niestety się na tym nie znam nawet jeszcze nie wiem jak zdjac linke z pedala:P hehe a pozatym bylem u sasiada sprawdzal podobno wszystko i mowi ze docisk czy tam cale sprzeglo trzeba wymienic nie wiem ale pedala mi nie sprawdzal wiec chyba zaraz pogrzebie przy tej lince odczepie od pedala i sprawdze chociaz nie wiem nawet jeszcze gdzie to sie odczepia hehehe, a koszt wyminay sprzegla bez robocizny ile wynosi mniej wiecej??

: 19 wrz 2006, 16:49
autor: darcun4
Ciura pisze: a koszt wyminay sprzegla bez robocizny ile wynosi mniej wiecej
www.allegro.pl

: 20 wrz 2006, 00:21
autor: WieSiu
nie mam pojecia ile w Dieslu,ale w TD (tam jest wieksze sprzeglo,wiec drozsze),to koszt sprzegla kolo 400-500zl :( Oczywiscie mowa o firmowym. A linke odczepia sie przy skrzyni biegow :) (w miare prosta sprawa)

: 20 wrz 2006, 00:30
autor: Jamszoł
A jak kolega się przyjży bliżej gdzie podczepiona jest linka przy pedale to też ją odczepi.

: 22 wrz 2006, 11:43
autor: Adriano
A ja dzisiaj odbieram auto po wymianie kompletnego sprzęgła więc pytam was z ciekawości czy wiecie jakie są koszty takiej wymiany u was? Bo ja mam do zapłaty z częściami i robotą 400 zł, niestety nie wiem jaki jest producent sprzęgła. A poza tym co mogli mi przypadkiem spieprzyć przy tej wymianie? Bo nie wiem czego się spodziewac jak ruszę od mechanika.

: 22 wrz 2006, 11:55
autor: WieSiu
koszt taki jak powinien byc, sprzeglo do tego auta kosztuje kolo 300zl no i robocizna kolo 150zl wiec u mnie podobna cena. A jedyne co moze sie pieprzyc w tym aucie po wymianie to zablokowanie sie lozyska oporowego gdy krzywo trafi na prowadnice tegoz lozyska. Ale to chyba tylko u mnie sie trafilo i obudowa skrzyni byla do wymiany, bo ten element jest niewymienny :( A przy okazji moga byc trzeaski przy pedale sprzegla, jak beda to trzeba polksiezyc rozebrac i dokladnie mu sie przyjrzec i sprzezynom tez. No i mogliby przy okazji wymiany sprzegla wymienic linke,nieduzy koszt, a sprzeglo bedzie Ci lepiej chodzic niz w nowym aucie :D

: 22 wrz 2006, 14:39
autor: Adriano
Może mi linkę wymienił, dowiem się wieczorem. Wiem, że jakiś simering przy okazji wymieniał............Odebrałem auto. Mam teraz sprzęgło firmy LUK, to co zostało zdemontowane to był Motocraft (możliwe, że jeszcze oryginalne???) no i elegancko się wciska, nic się nie ślizga, bajka. dzisiaj test na trasie. Mam nadzieję, że będzie OK. Co do cen to LUK kosztował 290 zł, były też tajwańskie za 190 :D

: 23 wrz 2006, 13:23
autor: WieSiu
teraz tez mam luka (TD) wczesniej chyba sachsa (1.3) i nie narzekam, warte swojej ceny. Mozliwe ze oryginal :)

: 14 paź 2006, 09:27
autor: Ciura
dopiero teraz pisze bo nie mialem dostepu do internetu, okazalo sie ze linka sie rozplotla i powbijaly sie druciki w pancerz wymienilem i chodzi a teraz mam problemy z odpalaniem czasami:/ wymienilem swiece koncowki wtryskow i nic niby kreci akumulator ale cos silnik nieraz nie chce zapalc -"niby chce ale nie moze" heh co byscie mi poradzili jeszcze sprawdzic i najwyzej wymienic:)?

: 14 paź 2006, 14:47
autor: Jamszoł
Sprawdż świece żarowe czy działają , czy dochodzi do nich prąd - oprucz tego wykręć je i sprawdż czy grzeją tam gdzie powinny - to znaczy ma rozgrzewać się (pręcik) na końcu - na samym dole a nie w środku czy przy samym gwincie.
Wielu kierowców sprawdza świece bez wyciągania ich i stwierdza , że grzeją a tu się często okazuje , że grzeją ale nie tam gdzie powinny.