problemy ze sprzęgłem

Moderator: Moderatorzy

pawelosin

problemy ze sprzęgłem

Post autor: pawelosin »

Jakiś czas temu pojawił mi się problem ze sprzęgłem - mianowicie przy puszczonym pedale sprzęgła, bez względu czy samochód jedzie, czy stoi na luzie przy włączonym silniku, coś wyje (jakby łożysko) pedał lekko drży, jak pedał wcisnę tak o 1/8 skoku, to wycie cichnie i nie czuć drgania. Czy to coś z łożyskiem czy może to skrzynia odmawia posłuszeństwa. Myślę, że to łożysko, ale chcę się upewnić przed odkręceniem jej od silnika.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja stawiam na łożysko oporowe - gdy wciśniesz sprzęgło to rozkleszczasz docisk a co zatym idzie rozłączasz napęd od silnika łożysko przystaje i przestaje wyć.
Pozdrawiam.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adamj3000

Post autor: adamj3000 »

Ja podobnie jak kolega stawiam na łożysko oporowe ;-)

:grin: Przy okazji zapytam wiecie moze gdzie we Wrocławiu regeneruja sprzegla ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSou i Lukas są z Wrocławia - popytaj ich może będą wiedzieć.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: problemy ze sprzęgłem

Post autor: robertford »

pawelosin pisze:Jakiś czas temu pojawił mi się problem ze sprzęgłem - mianowicie przy puszczonym pedale sprzęgła, bez względu czy samochód jedzie, czy stoi na luzie przy włączonym silniku, coś wyje (jakby łożysko) pedał lekko drży, jak pedał wcisnę tak o 1/8 skoku, to wycie cichnie i nie czuć drgania. Czy to coś z łożyskiem czy może to skrzynia odmawia posłuszeństwa. Myślę, że to łożysko, ale chcę się upewnić przed odkręceniem jej od silnika.
Raczej napewno łożysko oporowe.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

nie zastanawiaj sie tylko wyciągaj ja to skrzynie wyciągłm i włożyłem sam 8 -10 godizin roboty i oczywiście miń 10 browarów :razz:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
pawelosin

Post autor: pawelosin »

Przypuszczałem, że to łożysko, ale chciałem się upewnic. Tak więc najbliższy weekend spędzę pod samochodem.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Patryk

Post autor: Patryk »

To ja mam jeszcze taka uwage, gdyby sie okazalo ze musisz wyciagac rowniez docisk bo np tarcza jest juz zuzyta to przy wkladaniu musisz go (docisk) ustawic osiowo do kola zamachowego :!: inaczej beda wibracje i problemy ze sprzeglem a zrobisz to toczac oske ktora wsadzisz w otwor kola zamachowego (stworzy Ci sie wtedy przedluzenie walu korbowego) i przy jej pomocy zakladasz docisk i dokrecasz :cool: taka mala dygresja :razz: zycze powodzenia :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No jak żle ustawi docisk to prawdopodobnie nie włoźy skrzyni biegów bo wałek sprzęgłowy nie trafi centralnie na łożysko we wale.Tak , że jeśli wyciągniesz docisk i tarcze to zmież średnicę otwotu tarczy i zmiesz średnice otworu łożyska we wale i utocz wałek montarzowy.
Bez tego zagryziesz skrzynie ze złości a jej nie wstawisz. :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
pawelosin

Post autor: pawelosin »

Sprawa ma się następująco: wyjąłem skrzynię i się okazało, że docisk jest wytarty od łożyska, bo zbyt cisno się ono obraca, więc zdjąłem docisk z założeniem, że jakoś się tarczę ustawi. Podpowiedzcie mi teraz czy wymienić tylko docisk i łożysko czy przy okazji tarczę (wydaje się być jeszcze dobra chociaż jak się nią trochę zatrzęsie to coś w niej dzwoni - chyba sprężyny). Jeszcze jedno pytanie - czy kiedy np. prawy przegub jest zużyty to stuka przy ruszaniu ze skręconą kierownicą tylko jedną stronę czy w obie. Jak już mam rozebrane pół samochodu warto wymienić, a z tego co pamiętam to stukał mi prawy przegub, ale w momencie kiedy ruszałem z kołami skręconymi w lewo a w prawo już nie. Nie jestem tylko pewien czy wymienię dobry przegub.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co do tarczki to warto zobaczyć jaka grubość jest tej twojej a nowej ale jak sprężynki chałasują to ja bum wymieniał tym bardziej , że masz już wszystko na wieszchu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ