kilka pytan o silnik 1,6 EFI 8V
: 10 sie 2006, 18:31
Witam!
od kilku dni mam problemy z silnikiem i kilka pytan:
silnik nie potrafi nabrać obrotów przy wcisnieciu pedału gazu, przy czym strzela w katalizator, dzieje sie tak az do 3 tyś obrotów pozniej juz jazda sie upłynnia i jest dalej mocny, jest to uciążliwe bo są prolemy z ruszeniem, nie ma różnicy czy samochód rozgrzany czy nie. w dodatku samochód kopci przy odpalaniu po krótim postoju więc prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany
1. czy objawy te wskazują na katalizator ? (czy moze być az tak przytkany by zmieniał parametry silnika?)
2. czy jak wypatrosze katalizator to o ile wzrosnie zużycie paliwa?
3. czy powodem moze byc kopcenie ?
4. czy jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy zaworów bez zdjęcia głowicy? (kiedys o czyś takim słyszałem, nie znam szczegułów)
5. jakie świece i przewody potrzebuje do mojego silnika (chodzi mi głownie o firme sintech i NGK lub iskra- byle tanio)
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
od kilku dni mam problemy z silnikiem i kilka pytan:
silnik nie potrafi nabrać obrotów przy wcisnieciu pedału gazu, przy czym strzela w katalizator, dzieje sie tak az do 3 tyś obrotów pozniej juz jazda sie upłynnia i jest dalej mocny, jest to uciążliwe bo są prolemy z ruszeniem, nie ma różnicy czy samochód rozgrzany czy nie. w dodatku samochód kopci przy odpalaniu po krótim postoju więc prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany
1. czy objawy te wskazują na katalizator ? (czy moze być az tak przytkany by zmieniał parametry silnika?)
2. czy jak wypatrosze katalizator to o ile wzrosnie zużycie paliwa?
3. czy powodem moze byc kopcenie ?
4. czy jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy zaworów bez zdjęcia głowicy? (kiedys o czyś takim słyszałem, nie znam szczegułów)
5. jakie świece i przewody potrzebuje do mojego silnika (chodzi mi głownie o firme sintech i NGK lub iskra- byle tanio)
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc