Strona 1 z 3
jak wyciaga sie półoś ze skrzyni ??
: 13 lip 2006, 13:41
autor: dzejkob
wyjołem juz półoś z przegubu lecz nie wime jak wyciagnąc zze skrzyni nie chciał bym nic rozwalic.
: 13 lip 2006, 21:07
autor: darcun4
Szarpałeś?, ciągłeś?, a one nie wychodzą?
To poczytaj
Zdjąć koła przednie. Odbezpieczyć nakrętki mocowania półosi do piast.
Unieruchomić koła przednie naciskając na pedał hamulca i odkręcić nakrętki mocowania półosi.
W samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzynkę przekładniową pięciobiegową inną niż skrzynka typu MTX 75 opróżnić skrzynkę przekładniową z oleju. Z powodu braku korka spustowego olej usuwa się po odkręceniu nakrętek kołpakowych (1 i 2, patrz rys. 5.3), które po zakończeniu spływania oleju należy wkręcić na miejsce. Natomiast w samochodach wyposażonych w skrzynkę przekładniową typu MTX 75 olej można spuścić dopiero po wymontowaniu jednej z półosi.
Wykręcić z każdej strony samochodu po dwie śruby mocowania zacisku hamulca do zwrotnicy koła i podwiesić zaciski we wnękach kół przednich za pomocą miękkiego drutu.
Z każdej strony samochodu wyjąć zawleczkę i wykręcić nakrętkę koronową sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.
Z każdej strony samochodu odłączyć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła za pomocą uniwersalnego ściągacza.
Odkręcić i wyjąć śrubę zaciskową obejmy mocowania sworznia kulowego wahacza do zwrotnicy koła.
Wymontować półosie z obudowy skrzynki przekładniowej postępując w następujący sposób:
wprowadzić dźwignię między obudowę skrzynki przekładniowej i przegub wewnętrzny półosi;
wyjąć półoś ze skrzynki przekładniowej, podważając przegub wewnętrzny dźwignią.
Wyjąć półosie z piast kół, odchylając na zewnątrz zespół kolumny zawieszenia ze zwrotnicą. Uwaga. Może okazać się konieczne użycie specjalnego ściągacza do półosi, aby wymontować półoś z piasty koła.
obrazki
: 13 lip 2006, 21:15
autor: darcun4
A tu obrazki
: 13 lip 2006, 21:16
autor: MARKKO
Czyli poprostwystrczy mozniej szrpnąć. Zdjąc manszetę i szarpnąć.
: 14 lip 2006, 09:39
autor: Patryk
Dokladnie tak, trzeba tylko pamietac jak ta polos siedziala w skrzynce, tzn zeby trafic tymi samymi zabkami w skrzynce na te same na polosi. Wydaje sie taka blachostka ale jak wyciagalem u siebie to nie zwrocilem uwagi i po zlozeniu pokazaly sie male bicia i tak mi sie wydaje ze z tego powodu wlasnie bo innych przyczyn nie znalazlem.
: 19 maja 2009, 20:41
autor: kawa1705
panowie pomóżcie, wyjmuję skrzynie (wymiana sprzęgła) z jednej strony od kierowcy półoś wyszła dosłownie ręką, z drugiej strony za cholere nie chce wyjść, próbowałem ściągaczem, waliłem młotem i nic, co robić?? jak ją wyjąć? spotkał się ktoś z taką sytuacją?? bo ja szczerze mówiąc pierwszy raz, a narozbierałem się tych skrzyń....
: 19 maja 2009, 21:13
autor: Yagr
nie ma na to innej rady jak siła razy ramię....
: 19 maja 2009, 21:20
autor: kawa1705
ładuje w nią ze 3 h młotem i nie drgnie, co tam sie moglo zapiec?? az zwatpilem w swoje zdolnosci mechanika

: 19 maja 2009, 21:58
autor: Jamszoł
A zabezpieczenie w całości wylazło ?
Może najpierw dobij lekko w stronę skrzyni
: 20 maja 2009, 05:25
autor: morgon
Ja tam zawsze brechą się zaparłem i wyłaziło........
: 20 maja 2009, 20:14
autor: piter
trzeba ja podwazyc lub konkretnie szarpnac wtedy zleci zabezpieczenie zingera. ktore tzreba wyjac ze sktrzynii .smialo wyjdzie.jesli robi ktos to w garzu to najlepiej auto podniesc na lewarku tak aby jak najmniej oleju ze skrzyni wylecialo
: 20 maja 2009, 21:23
autor: kawa1705
ok, poszło, tzn wyjąłem półoś od strony skrzyni, od razu wymienię sobie gumę zapezpieczającą przegub wewn. skrzynka juz wyjęta, łożysko, tarcza +docisk idzie do wymiany, tarcza już nitami tarła o powierzchnię docisku - ładnie skatowali tego essiego co?
ps. tak pozatym panowie to mój czwarty eskort już

tym razem 1.6 16v 1999 rok w kombi, benzyna bez gazu - juz mi szkoda nerwów na gaz hehe.
acha i jeszcze jedno, chciałem sprzegło motorcrafta, ale ceny powalają, może valeo albo LUK?? co o nich sądzicie? mam tarczę 210mm i 17 zębów - jakiś dziwny wymiar, poprzednie które naprawiałem miały 220mm, lub ew 190mm w słabszych silnikach.
: 20 maja 2009, 21:38
autor: Jamszoł
LUK jest ok
kawa1705 pisze:1.6 16v 1999 rok w kombi, benzyna bez gazu - juz mi szkoda nerwów na gaz hehe.
A czemu szkoda nerwów ?
Załóż sekwencje i masz spokój.
Co do ceny paliw w ostatnich dniach nie bedę nawet wspominał
: 21 maja 2009, 13:16
autor: kawa1705
jakos zawsze trafiam na lewe instalacje, nawet z sekwencja ostatnio mialem problemy wiec dalem sobie spokoj, fabryka stworzyla benzynowy silnik wiec na benzynie bede jezdzil, a ze ostatnio finansowo nie narzekam to ceny paliw tez przełknę...
: 21 maja 2009, 22:12
autor: WieSiu
kawa1705 pisze:to mój czwarty eskort już
a widziales napis na tyle swoich 4 aut ?? i co tam jest napisane ?????
