jak wyciaga sie półoś ze skrzyni ??

Moderator: Moderatorzy

dzejkob

jak wyciaga sie półoś ze skrzyni ??

Post autor: dzejkob »

wyjołem juz półoś z przegubu lecz nie wime jak wyciagnąc zze skrzyni nie chciał bym nic rozwalic.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Szarpałeś?, ciągłeś?, a one nie wychodzą?

To poczytaj :grin:

Zdjąć koła przednie. Odbezpieczyć nakrętki mocowania półosi do piast.

Unieruchomić koła przednie naciskając na pedał hamulca i odkręcić nakrętki mocowania półosi.

W samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzynkę przekładniową pięciobiegową inną niż skrzynka typu MTX 75 opróżnić skrzynkę przekładniową z oleju. Z powodu braku korka spustowego olej usuwa się po odkręceniu nakrętek kołpakowych (1 i 2, patrz rys. 5.3), które po zakończeniu spływania oleju należy wkręcić na miejsce. Natomiast w samochodach wyposażonych w skrzynkę przekładniową typu MTX 75 olej można spuścić dopiero po wymontowaniu jednej z półosi.

Wykręcić z każdej strony samochodu po dwie śruby mocowania zacisku hamulca do zwrotnicy koła i podwiesić zaciski we wnękach kół przednich za pomocą miękkiego drutu.

Z każdej strony samochodu wyjąć zawleczkę i wykręcić nakrętkę koronową sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.

Z każdej strony samochodu odłączyć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła za pomocą uniwersalnego ściągacza.

Odkręcić i wyjąć śrubę zaciskową obejmy mocowania sworznia kulowego wahacza do zwrotnicy koła.

Wymontować półosie z obudowy skrzynki przekładniowej postępując w następujący sposób:

wprowadzić dźwignię między obudowę skrzynki przekładniowej i przegub wewnętrzny półosi;

wyjąć półoś ze skrzynki przekładniowej, podważając przegub wewnętrzny dźwignią.

Wyjąć półosie z piast kół, odchylając na zewnątrz zespół kolumny zawieszenia ze zwrotnicą. Uwaga. Może okazać się konieczne użycie specjalnego ściągacza do półosi, aby wymontować półoś z piasty koła.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

obrazki

Post autor: darcun4 »

A tu obrazki
Załączniki
Wyjmowanie przegubu ze skrzyni.jpg
Wyjmowanie przegubu ze skrzyni.jpg (8.92 KiB) Przejrzano 11528 razy
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Czyli poprostwystrczy mozniej szrpnąć. Zdjąc manszetę i szarpnąć.
Patryk

Post autor: Patryk »

Dokladnie tak, trzeba tylko pamietac jak ta polos siedziala w skrzynce, tzn zeby trafic tymi samymi zabkami w skrzynce na te same na polosi. Wydaje sie taka blachostka ale jak wyciagalem u siebie to nie zwrocilem uwagi i po zlozeniu pokazaly sie male bicia i tak mi sie wydaje ze z tego powodu wlasnie bo innych przyczyn nie znalazlem.
kawa1705

Post autor: kawa1705 »

panowie pomóżcie, wyjmuję skrzynie (wymiana sprzęgła) z jednej strony od kierowcy półoś wyszła dosłownie ręką, z drugiej strony za cholere nie chce wyjść, próbowałem ściągaczem, waliłem młotem i nic, co robić?? jak ją wyjąć? spotkał się ktoś z taką sytuacją?? bo ja szczerze mówiąc pierwszy raz, a narozbierałem się tych skrzyń....
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nie ma na to innej rady jak siła razy ramię....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kawa1705

Post autor: kawa1705 »

ładuje w nią ze 3 h młotem i nie drgnie, co tam sie moglo zapiec?? az zwatpilem w swoje zdolnosci mechanika :lol:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A zabezpieczenie w całości wylazło ?
Może najpierw dobij lekko w stronę skrzyni
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Ja tam zawsze brechą się zaparłem i wyłaziło........
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

trzeba ja podwazyc lub konkretnie szarpnac wtedy zleci zabezpieczenie zingera. ktore tzreba wyjac ze sktrzynii .smialo wyjdzie.jesli robi ktos to w garzu to najlepiej auto podniesc na lewarku tak aby jak najmniej oleju ze skrzyni wylecialo
piter
kawa1705

Post autor: kawa1705 »

ok, poszło, tzn wyjąłem półoś od strony skrzyni, od razu wymienię sobie gumę zapezpieczającą przegub wewn. skrzynka juz wyjęta, łożysko, tarcza +docisk idzie do wymiany, tarcza już nitami tarła o powierzchnię docisku - ładnie skatowali tego essiego co?

ps. tak pozatym panowie to mój czwarty eskort już :grin: tym razem 1.6 16v 1999 rok w kombi, benzyna bez gazu - juz mi szkoda nerwów na gaz hehe.


acha i jeszcze jedno, chciałem sprzegło motorcrafta, ale ceny powalają, może valeo albo LUK?? co o nich sądzicie? mam tarczę 210mm i 17 zębów - jakiś dziwny wymiar, poprzednie które naprawiałem miały 220mm, lub ew 190mm w słabszych silnikach.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

LUK jest ok
kawa1705 pisze:1.6 16v 1999 rok w kombi, benzyna bez gazu - juz mi szkoda nerwów na gaz hehe.
A czemu szkoda nerwów ?
Załóż sekwencje i masz spokój.
Co do ceny paliw w ostatnich dniach nie bedę nawet wspominał
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kawa1705

Post autor: kawa1705 »

jakos zawsze trafiam na lewe instalacje, nawet z sekwencja ostatnio mialem problemy wiec dalem sobie spokoj, fabryka stworzyla benzynowy silnik wiec na benzynie bede jezdzil, a ze ostatnio finansowo nie narzekam to ceny paliw tez przełknę...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kawa1705 pisze:to mój czwarty eskort już
a widziales napis na tyle swoich 4 aut ?? i co tam jest napisane ????? :P
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ