Strona 1 z 2
Problemy z silnikiem 1.4
: 09 cze 2006, 00:10
autor: Radek
Witam wszystkich eskorto- maniaków i proszę o pomoc !!! Mam essiego z 91 r 1.4 bęzyna mono wtrysk. Problem dotyczy silnika jeśli dodaję gazu powoli to wchodzi na obroty bez problemu, natomiast jeśli przycisnę pedał szybko prawie do "deski" to silnik się zdusi ,muli i po chwili wchodzi na obroty tak samo na ciepłym jak i zimnym silniku. Wymieniłem filtr paliwa , przewody i świece wporządku, kumple stawiają na to ze to pompa paliwa za mało wydajna. Proszę o radę jeśli to pompa to czy można się do niej dostać bez wyciągania zbiornika? Czekam

: 09 cze 2006, 07:28
autor: MARKKO
Raczej napewno nie pompa choć kto wie? Co do dostania się do niej masz takie wielkie szczeście ze trzeba zdjąc zbiornik żeby się do niej dostać na forum jest jeden specjalista od wyciagania zbiorników (Leszek

)
: 09 cze 2006, 08:32
autor: adrianolkusz
Kup sobie formułe do czyszczenia wtryskiwaczy... dostępna na każdej markowej stacji paliw... koszt około20zł.... i wlej na zbiornik paliwa....
: 11 lip 2006, 13:46
autor: Crahen
Miałem to samo w swoim i u mnie to była wina MapSensor'a. Wymieniłem, po czym zresetowałem kompa i wszystko jest gitara, tzn było, bo teraz nie działa mi pompa paliwa

Zapewne skrzynka bezpieczników

: 11 lip 2006, 14:48
autor: ARIEL
umnie też to samo był winien czujnik położenia przepóstnicy więć tak jak widać przyczy może być wiele .
wydajność pompy powinna mieć 1 mpah idze to zmierzyć manometrem
a w wtrysku mono jest regelacja ciśnienia jest to na taki mały klucz imbuś chyba 4ka w książce wkłe jest to opisane
: 11 lip 2006, 21:49
autor: Patryk
Proponuje zrob test kompa i zobacz jakie bledy wyskocza, potem resecik i dopiero jak nie pomoze to sie bedzie myslec

: 25 sie 2006, 09:53
autor: cidzej
u mnie przy takich obajawach komp wywalił:
1. MAPsensor - za niskie napięcie
2. brak/uszkodzony czujnik temperatury powietrza
3. brak/uszkodzony elektrozawór pochłaniacza
jutro jade na szrot/mechanika to robić - zobaczymy wymian, którego/których elementów pomoże
: 27 sie 2006, 18:50
autor: cidzej
byłem u mechaniora ...
wymieniliśmy:
- czujni temp powietrza
- map
- lambda
- komputer
- modul zaplonowy
- opornik wtryskiwacza
- wtryskiwacz
- potencjometr przepustnicy
- kabel od wtryskiwacza
- reset kompa
efekt: ŻADNEJ RóŻNICY !!!!! dalej muli itede
wrzuciliśmy stare (tzn moje dotychczasowe) graty spowrotem i coś mnie tknęło żeby podnieść ciśnienie paliwa podawanego na wtryskiwacz i ...
nie wiem niestety czy zaczał palić mniej, ale ...
W KOŃCU ZAPIER..... tzn przyspiesza
60km/h 5 bieg wrzucony a on przyspiesza

wcześniej przy 60km/h na 3 biegu w zasadzie to się toczył, a nie przyspieszał
zobaczymy jak jeszcze spalanie wyjdzie, ale narazie mi sie podoba

ja nawet nie wiedzialem, ze Essi 1,4 taki żwawy jest

: 28 sie 2006, 13:23
autor: Elvis80
A jak to ciśnienie podniosłeś? Manipulowałeś przy regulatorze ciśnienia?
Pozdro
: 28 sie 2006, 13:32
autor: cidzej
dokręciliśmy śrubę ampulem w regulatorze ciśnienia (tym przy wtrysku)
: 28 sie 2006, 13:56
autor: Elvis80
Aaa, dzięki. A mierzyliście je jakoś manometrem? Też to mam, że jak wciskam czasem gaz to nie idzie.. ale może tak ma być..
: 28 sie 2006, 15:03
autor: cidzej
nic nie mierzyliśmy. w razie czego mam zapasowy wtryskiwacz więc jak coś będzie nie tak i wtryskiwacz rozwali to zmniejsze cisnienie i wsadze zapasowy
na razie jest ok.
: 01 wrz 2006, 17:45
autor: Patryk
cidzej pisze:okręciliśmy śrubę ampulem w regulatorze ciśnienia (tym przy wtrysku)
hej czym dokreciliscie i ktora srube dokladnie to sobie tez dokrece hehe

: 01 wrz 2006, 19:07
autor: cidzej
jak patrzysz na wtrysk to po lewej stronie jest taka "buła" z dziurą w środku, chyba na ampul (albo torxa - nie pamiętam). wsadzasz klucz i kręcisz.
nie jest to metoda "ostateczna", warto najpierw (jeśli się tego dawno nie robiło) wymienić filtr paliwa bo to może być jego wina, że pompa daje za małe ciśnienie paliwa
akurat u mnie wyglada na to, ze pompe mam zalozona nie do 1,4 tylko taka jaka pasowala i w efekcie na oryginalnych ustawioeniach cisnienie bylo za slabe. juz przy 50% gazu wtryskiwacz nie dostawał paliwa, tzn dawala ale "impulsowo". W tej chwili dalej jest jeszcze za malo, bo powyzej jakis 80-85% gazu znowu są przerwy w podawaniu paliwa, ale narazie się tym tak bardzo nie przejmuje, bo raczej jezdze do 4000RPM i udało mi się zbić w końcu spalanie z prawie 17litrow na ~ 10litrow na 100km
jak zrobić reset?
: 03 wrz 2006, 13:48
autor: G_S_L
witam.
piszecie że na wszystko jest dobry reset kompa. a czy to moge zrobić bez sprzętu, czy musze do mechanika jechać.