Strona 1 z 1

Silentblocki i sworzeń (co i za ile?)

: 30 maja 2006, 10:43
autor: emceha
Chciałbym się poradzić szanownego grona w sprawie zakupu części jak w temacie. Otóż wyrąbało mi silentblocki w lewym wachaczu (auto jedzie gdzie chce :shock: ) więc przyszedł czas na wymianę. Mam parę pytań:

1. Której firmy części zakupić? Znalazłem na allegro kilka (nie wiem czy ktokolwiek kożystał z niektórych) i do wyboru są:

GPD
ECEM
NK
DELPHI

Przy każdej można spotkać prawie ten sam tekst: "idealne na polskie drogi". Czy faktycznie tak jest?

2. Jakich cen się spodziewać za komplet? Znalazłem DELPHI za 51,00 za kpl na jeden wachacz (dwa silenty i sworzeń) a znowu na tej aukcji...

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=106802489

... są dwa same sworznie (prawy i lewy) za 50 pln ale niemeickiej firmy GPD.

3. Jeśli wymieniam z lewej komplet (silenty i sworzeń) to czy pokusić się o wymianę tego samego kompletu z drugiej strony?


4. Czy posiadając dostęp do kanału i podstawowych kluczy jestem w stanie wyminienić to sam czy muszę mieć jakieś specjalne narzędzia w stylu klucza dynamometrycznego itp? Nie ukrywam, że odpowiedź w stylu "dasz se radę sam chłopie" będzie najmilej widziana!!!

Z góry dzieki za jakąkolwiek odpowiedź.

: 30 maja 2006, 11:53
autor: Lucas7911
Z tych firm to kojarzę tylko firmę DELPHI ( dobre części zamienne) Zerknij też na mój post w tym temacie. Chociaż Ja też nie kupiłem jakiejś znanej firmy( tak naprawdę to nawet nie wiem jakiej). A co do robocizny we własnym zakresie to z wymontowanie wachaczy nie powinieneś mieć problemów ale do wymontowania z nich tuleji będziesz potrzebował prasy hydraulicznej ( przynajmniej tak mechanik robił to u mnie) Sruby na wachaczach na pewno będą zapieczone więc bez jakiegoś "penetratora" i małej dżwigni założonej na klucz się nie obędzie. A jak już zrobisz to odczujesz kolosalną różnice w jeżdzie.

: 30 maja 2006, 13:11
autor: darcun4
Czyli wychodzi na to, że jak masz prasę to "poradzisz se chłopie sam" :smile:

: 30 maja 2006, 21:09
autor: ARIEL
pożądny młot i terz wyjdzie albo podgrzej palnikem gazowym i wtedy nie ma mocnych musi wyjść już tyle aut robiłem i zawsze skutkowało :wink:

: 04 cze 2006, 16:38
autor: Nanom 1
wymieniałe w tym tygodniu ta samą czesc (to znaczy mechanik mi wymieniał)po zajechaniu na zbieżnosc kół okazało sie ze mi poszły owe ---Silentblocki---- (z zepsutymi nie ustawił mi--trza wymienic) czy jakos tak;-) koszt wyniusł mnie 40 za parę (prawy+lewy) jakiej firmy to nie pamietam ale podobno dobre.wiem tylko ze trzeba po wymianie koniecznie ustawia zbierznośc kół bo inaczej se znowu padną. ALE TO PEWNIE WSZYSCY WIEDZˇ :)

: 06 cze 2006, 15:57
autor: emceha
pitbull pisze: ALE TO PEWNIE WSZYSCY WIEDZˇ
Zgadza się pitbull. Bez ustawienia ani rusz. U mnie prace w toku. Auto oddałem dziś rano do mechanika. Same części wyniosły 150 PLN (po rabatach u ojca kolegi he he :mrgreen: bo normalnie wyszło 192 za 4 tuleje, 2 sworznie i 2 drążki stabilizacyjne). Jak dobrze pójdzie to dziś wieczorem, bez żadnych przeszkód, będę mógł gnać po ulicach zaczowując pełną kontrolę nad autem i nie bojąc się o własne życie :twisted:

: 08 cze 2006, 12:00
autor: Adriano
Panowie właśnie się przymierzam do wymiany sworzni, bo mechanik powiedział, że już czas. Chciałbym je kupić samemu więc proszę o podpowiedź co mam kupić.

: 08 cze 2006, 15:03
autor: emceha
adriano79 pisze:Panowie właśnie się przymierzam do wymiany sworzni, bo mechanik powiedział, że już czas. Chciałbym je kupić samemu więc proszę o podpowiedź co mam kupić.
Powiem Ci Adrian, że opcji jest wiele i wszystkie są podobne cenowo. Ja płaciłem po 35 zeta za sztukę i nawet nie pamiętam co to było. Napewno Polska manufactura :wink: Z tego co słyszałem ludzie chwalą DELPHI tak więc zorientuj się w jakich cenach są. Jeśli przymieżasz się do sworzni to posprawdzaj sobie też tuleje bo jak jedno się zdupi to drugie bardzo szybko klęka :shock: . Drążki stabilizacyjne też bym obejżał na twoim miejscu.