ABS
Moderator: Moderatorzy
ABS
Witam.
Mam problem. ABS przestał działać i świeci się kontrolka. Od czego zacząć poszukiwania usterki ? (MK7 1996r. 1.4 ) Z góry dzięki za pomoc.
Mam problem. ABS przestał działać i świeci się kontrolka. Od czego zacząć poszukiwania usterki ? (MK7 1996r. 1.4 ) Z góry dzięki za pomoc.
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jak bezpiecznik ok, to sprawdz wszystkie kable elektryczne od abs-u moze ktoras zlaczka Ci padla
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ale kola blokuja jak bez abs??
u mnie czasami zaswiecila sie kontrolka, ale to bylo chwilowe, z tego co gadalem z mechanikem mogl zawiesic sie ktoras z czujek
u mnie czasami zaswiecila sie kontrolka, ale to bylo chwilowe, z tego co gadalem z mechanikem mogl zawiesic sie ktoras z czujek
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Czujniki przy kołach działają tak jak czujnik prędkości przy rowerach - czyli jest sobie czyjnik przymocowany do widełek a na jednej ze szprych montowany jest magnes.
Podobnie jest przy samochodach jest taki sam czujnik tylko jego wielkość jest inna a zamiast jednego magnesu jest ich kilkanaście na specjalnym pierścieniu który kręci się razem z kołem a raczej razem z piastą koła.
Na pierścieniy jest kilkanaście namagnesowanych kawałków metalu - są one bardzo blisko czujnika ok 1,5 mm i teraz jeśli się zabrudzi przerwa między kawałkami lub kawałki zabrudzą się od czoła czyli w tym miejscu co płytka przechodzi obok czujnika - czujnik przestaje widzieć magneciki i komp zaczyna wariować a kontrolka ABS-u zaczyna się świecić.
Zabrudzenie to między innymi efekt ścierania się okładzin i klocków hamulcowych a twożywo cierne stosowane w hamulcach zawiera opiłki metali kolorowych , żelaznych ...
Należało by najlepiej podjechać gdzieś pod kompresor i pistoletem do dmuchania pod dużym ciśnieniem wydmuchać cały syw który się tam nazbierał.
To oczywiście jedna z przyczyn błędów przy ABS-ie i przyczyna świecenia się kontrolki.
Podobnie jest przy samochodach jest taki sam czujnik tylko jego wielkość jest inna a zamiast jednego magnesu jest ich kilkanaście na specjalnym pierścieniu który kręci się razem z kołem a raczej razem z piastą koła.
Na pierścieniy jest kilkanaście namagnesowanych kawałków metalu - są one bardzo blisko czujnika ok 1,5 mm i teraz jeśli się zabrudzi przerwa między kawałkami lub kawałki zabrudzą się od czoła czyli w tym miejscu co płytka przechodzi obok czujnika - czujnik przestaje widzieć magneciki i komp zaczyna wariować a kontrolka ABS-u zaczyna się świecić.
Zabrudzenie to między innymi efekt ścierania się okładzin i klocków hamulcowych a twożywo cierne stosowane w hamulcach zawiera opiłki metali kolorowych , żelaznych ...
Należało by najlepiej podjechać gdzieś pod kompresor i pistoletem do dmuchania pod dużym ciśnieniem wydmuchać cały syw który się tam nazbierał.
To oczywiście jedna z przyczyn błędów przy ABS-ie i przyczyna świecenia się kontrolki.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zasada działania ABS
Macie tu opis i zasadę działania ABS-u kto nie zna niech poczyta.
- Załączniki
-
- Układy hamulcowe wraz z systemem ABS.doc
- (33 KiB) Pobrany 648 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wez do reki miernik na test ohm i zobacz ile ohm ma kazdy czujnik. kazdy powinien miec podobna wartosc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Jacek45, przeca wszystkie czujki Ci na pewno nie padły porównaj po prostu wyniki miedzy poszczególnymi kołami i wystarczy
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie