Strona 1 z 1

PROŚBA O PORADY-ESI 1.6 16V KOMBI-GDZIE NA KOMPUTER ITP...

: 26 maja 2006, 09:56
autor: ASETINGER
witam,
mam kilka pytań\sprowadziłęm sobie escorta kombi 98` 1.6 16V i teraz mam pytanko, jak sprawdzić go na komputerze czy wszysko działa/? czy są do tego jakieś wyspecjalizowane warsztaty które mogą się podpiąć pod komputer i sprawdzić kody błędów (czy jak się to nazywa).Jestem zielony w tych sprawach.Mój wcześniejszy samochód to Skoda Favorit (to gażnikowy zabytek, więc tam oczywiście nie było komutera). Pytam bo zauważyłem jakieś dziwne zachowanie silnika ,tz.czasami mi się dławi\szarpie zwłaszcza przy wolniejszych obrotach,a pozatym występuje jakaś dziwna sprawa z układem chłodzenia-tz.według tego co pokazuje wskazówka różnie silnik jest dogrzany ,raz lekko za białą kreską, innym razem wskazówka jest po środku, a ostatnio 2 razy zrobiło się tak że w czasie jazdy wskazówka spadłą ze środkowej pozycji do zera!!! i tak utrzymywała się przez jakieś 20 min.ciągłej jazdy (z tego co zauważyłem obroty wtedy wzrosły z normalnych około 900 do 1100 i silnik dziwnie głośniej chodził) .Brdzo proszę o radę bo chciałbym mieć dobrze utrzymany i sprawny w 100% technicznie samochód.

z góry dzięki za odp.


ASETINGER

: 26 maja 2006, 10:03
autor: ARIEL
ASETINGER, można samu sobie zrobić tester z diody ale obawia się czy z twoim autem też idzie czy nie za młode autko bo coś mi sie wydaje że w tych nowszych nie idzie :???:

: 26 maja 2006, 15:41
autor: darcun4
ASETINGER pisze:Brdzo proszę o radę bo chciałbym mieć dobrze utrzymany i sprawny w 100% technicznie samochód.
A to do tego wystarczy poświęcić min. 4h. i poczytać dokładnie to forum, a jeszcze lepiej aktywnie w nim uczestniczyć.
ASETINGER pisze:jak sprawdzić go na komputerze
Najbliższy salon forda. Chociaż, moim osobistym zdaniem jest to pomocne jak kamfora na zapalenie płuc, ale jakiś pogląd daje. Zacznij od resetu kompa (opis na forum).
ASETINGER pisze:dławi\szarpie zwłaszcza przy wolniejszych obrotach
To może być spowodowane chwilowym spadkiem napięcia na wolnych obrotach w chwili załączenia wentylatora
ASETINGER pisze:tego co pokazuje wskazówka różnie silnik jest dogrzany ,raz lekko za białą kreską, innym razem wskazówka jest po środku, a ostatnio 2 razy zrobiło się tak że w czasie jazdy wskazówka spadłą ze środkowej pozycji do zera!!!
Tym się za bardzo nie martw.Silnik na pewno swoją temperaturę ma.Może to być w 70% wina czujnika, a w 30% termostatu i wentylatora, ale to idzie sprawdzić bez kompa.

: 26 maja 2006, 22:31
autor: simo
w tym silniku nie zrobisz testera na diodach zostal zmieniny komputer wiec tylko mozna jechac gdzies gdzie maja wtyczke i program do forda,a co do wolnych obrotow to mozesz miec przypchany krokowiec

: 02 sie 2006, 14:25
autor: leszek
1. ABS CAR
Sprzedaż części: (22) 846 05 93;
Serwis: (22) 868 27 87;
02-237 Warszawa, ul. Instalatorów 9
abscar@abscar.com.pl
poniedziałek - piątek: 8.00-18.00


zadzwoń tam i sie dowiedz ile kosztuje test. to jest serwis po-gwarancyjny FORDA i ceny mają znośne.

: 02 sie 2006, 20:18
autor: Adriano
W mojej okolicy za test kompa w zwykłym warsztacie wzięli 60 zł, w salonie Forda w Opatówku za Kaliszem chcieli 80 zł, ale dojazd kosztowałby mnie jeszcze 20 zł w obie strony więc 100 to trochę za dużo i zrobiłem test w zwykłym warsztacie. Co do wskazania temperatury, to u mnie jak się czujnik od wskazań popsuł to wskazówka wskoczyła na maksymalną temperaturę, nawet jak silnik był zimny po całej nocy. Ale to akurat jest tania rzecz i prosta w wymianie więc można nawet zaryzykować bez zbytniego zagłębiania się czy faktycznie jest popsute czy nie. Z tego co pamiętam do mojego modelu czujnik kosztował 19 zł chyba. A wymiana 5 min roboty. Jest to gdzieś na forum opisane. A takie cuda z obrotami to chyba większość użytkowników ma, ja już się tym nie przejmuję, szkoda nerwów :D