Strona 1 z 1
Czujnik MAP lub przeplywomierz
: 17 maja 2006, 11:36
autor: Patryk
Panowie (i Panie

), wykonalem test w swoim autku: 1,4i (mono) z 02.1992r i wyskoczyl mi kod 27.
Teraz pytanko, czy ja mam MAP czy przeplywomierz, gdzie to ustrojstwo jest, jak to sprawdzic i ewentualnie naprawic
Pytanko 2: co to jest taki przewod pusty w srodku, wychodzi z kolektora dolotowego, wchodzi do obudowy filtra powietrza do takiego rozowego elementu a nastepnie idzie na poczatek rury doprowadzajacej powietrze do filtra do takiej "zapadni" i czy ktos ma na zbyciu ta koncowke ktora trzyma ta rurke przy kolektorze dolotowym bo mi sie w rekach rozsypala

: 17 maja 2006, 13:15
autor: Vieczur
Patryk pisze:co to jest taki przewod pusty w srodku, wychodzi z kolektora dolotowego, wchodzi do obudowy filtra powietrza do takiego rozowego elementu
nie jestem pewien czy to to samo ale ja mialem wlasnie taki przewod ktory wchodzil do puszki filtra powietrza i w miejscu gdzie on wlasnie wchodzil do puszki przykrywala go gąbeczka taka malutka w wydzielonej komorze (wielkosci polowy sredniego tel komorkowego) ---> byl to przewod odpowietrzajacy

: 17 maja 2006, 19:49
autor: Patryk

Ale przewod odpowietrzajacy pokrywe zaworow

Moj przewod jest cieniutki, ok 5mm srednicy, jest on czerwony, na koncach ma takie "fajki" jak np. fajki na swiece (mi sie wlasnie takie cos rozsypalo), a do obudowy filtra powietrza wchodzi od spodu w miejscu gdzie z gory widac takie rozowe urzadzenie (chyba jakis bimetal tam jest) wielkosci paczki zapalek

Nie mam pojecia co to moze byc
No i jeszcze co z tym MAP czy przeplywomierzem

: 17 maja 2006, 21:43
autor: ARIEL
Patryk, masz map to taki mały pierdolnik na prawej stronie na mocowaniu amorka jest czarny doniego idą przewody el. i wężyk podciśnienia zaraz obok zbiorniczka wyrówmawczego zaznaczyłem ci czerwonymi kropkami
: 18 maja 2006, 15:09
autor: Patryk
Dzieki bardzo, teraz jeszcze pytanie jak to sprawdzic czy dziala czy nie i jak ewentualnie naprawic
A na zdjeciu zaznaczylem na czerwono ten "wezyk" i na rozowo ten element pod pokrywa filtra powietrza

: 18 maja 2006, 16:07
autor: Vieczur
oj niestety mialem na mysli co innego piszac o tym wezyku...bo u Ciebie zupelnie wszystko inaczej wyglada (ja w moim 1.6 16V mialem zupelnie inny uklad silnika ---> filtr po prawej stronie)
: 18 maja 2006, 16:10
autor: ARIEL
Patryk, tam na koncówie filtra wsadz ręke i jak samochód jest zimny tam klapka powinna być otwata podciśnienie ja odwiera zeby silnik brał ciepłe powietrze z kolektora wydech. umnieterz to niedziała .A naprawić tego się nieda umnie jest winą ze niedziała to ze ta guma tam stwardła i podciśninie tego niema siły zassać i otwórzyć
ale mi to nieprzeszkadza to jest poto zeby w zime szybciej ssanie spadło
vieczur masz nowszy silnik a to starej generaci
: 18 maja 2006, 22:07
autor: Patryk
Aha spoko, czyli tak jak przypuszczalem to rozowe to jest bimetal dzialajacy jak zawor a rurka "leci" podcisnienie zasysane z kolektora dolotowego. Na poczatku rury doprowadzajacej powietrze faktycznie jest taka "zapadnia" ktora kieruje zrodlo z kolektora wylotowego lub z przodu maski

Dzieki, teraz juz rozumiem, bede musial po prostu zaslepic otwor w kolektorze dolotowym zeby nie bral "lewego" powietrza
Teraz jeszcze pozostaje pytanie o ten MAP, przejmowac sie tym kodem z testera czy sobie odpuscic

Jak mozna ten MAP sprawdzic i ewentualnie naprawic

: 19 maja 2006, 07:01
autor: Iziek
jak to zaslepisz ta rurke, zrob reset i wtedy podlaczasz testera i jak znowu ci pokaze ten blad ze MAP jest walniety to wtedy mozesz naprawiac ew. wymieniac... takie jest moje zdanie ale moge sie mylic...
: 12 cze 2006, 13:36
autor: Patryk
Poradzilem sobie inaczej, "chalupniczymi" metodami naprawilem te koncowke, podlaczylem wszystko tak jak byc powinno i smiga, elegancko wchodzi i schodzi z obrotow, szybko sie nagrzewa i w ogole jak na razie nie ma problemow

Jeszcze nie zrobilem testu ale jak tylko chwile znajde to zrobie i zobaczymy. Dzieki panowie za pomoc
