Strona 1 z 1

Czujnik MAP lub przeplywomierz

: 17 maja 2006, 11:36
autor: Patryk
Panowie (i Panie :mrgreen: ), wykonalem test w swoim autku: 1,4i (mono) z 02.1992r i wyskoczyl mi kod 27.

Teraz pytanko, czy ja mam MAP czy przeplywomierz, gdzie to ustrojstwo jest, jak to sprawdzic i ewentualnie naprawic :?:

Pytanko 2: co to jest taki przewod pusty w srodku, wychodzi z kolektora dolotowego, wchodzi do obudowy filtra powietrza do takiego rozowego elementu a nastepnie idzie na poczatek rury doprowadzajacej powietrze do filtra do takiej "zapadni" i czy ktos ma na zbyciu ta koncowke ktora trzyma ta rurke przy kolektorze dolotowym bo mi sie w rekach rozsypala :???: :?:

: 17 maja 2006, 13:15
autor: Vieczur
Patryk pisze:co to jest taki przewod pusty w srodku, wychodzi z kolektora dolotowego, wchodzi do obudowy filtra powietrza do takiego rozowego elementu
nie jestem pewien czy to to samo ale ja mialem wlasnie taki przewod ktory wchodzil do puszki filtra powietrza i w miejscu gdzie on wlasnie wchodzil do puszki przykrywala go gąbeczka taka malutka w wydzielonej komorze (wielkosci polowy sredniego tel komorkowego) ---> byl to przewod odpowietrzajacy ;)

: 17 maja 2006, 19:49
autor: Patryk
:?: Ale przewod odpowietrzajacy pokrywe zaworow :?: Moj przewod jest cieniutki, ok 5mm srednicy, jest on czerwony, na koncach ma takie "fajki" jak np. fajki na swiece (mi sie wlasnie takie cos rozsypalo), a do obudowy filtra powietrza wchodzi od spodu w miejscu gdzie z gory widac takie rozowe urzadzenie (chyba jakis bimetal tam jest) wielkosci paczki zapalek :!: Nie mam pojecia co to moze byc :???:

No i jeszcze co z tym MAP czy przeplywomierzem :?:

: 17 maja 2006, 21:43
autor: ARIEL
Patryk, masz map to taki mały pierdolnik na prawej stronie na mocowaniu amorka jest czarny doniego idą przewody el. i wężyk podciśnienia zaraz obok zbiorniczka wyrówmawczego zaznaczyłem ci czerwonymi kropkami

: 18 maja 2006, 15:09
autor: Patryk
Dzieki bardzo, teraz jeszcze pytanie jak to sprawdzic czy dziala czy nie i jak ewentualnie naprawic :?:

A na zdjeciu zaznaczylem na czerwono ten "wezyk" i na rozowo ten element pod pokrywa filtra powietrza :!:

: 18 maja 2006, 16:07
autor: Vieczur
oj niestety mialem na mysli co innego piszac o tym wezyku...bo u Ciebie zupelnie wszystko inaczej wyglada (ja w moim 1.6 16V mialem zupelnie inny uklad silnika ---> filtr po prawej stronie)

: 18 maja 2006, 16:10
autor: ARIEL
Patryk, tam na koncówie filtra wsadz ręke i jak samochód jest zimny tam klapka powinna być otwata podciśnienie ja odwiera zeby silnik brał ciepłe powietrze z kolektora wydech. umnieterz to niedziała .A naprawić tego się nieda umnie jest winą ze niedziała to ze ta guma tam stwardła i podciśninie tego niema siły zassać i otwórzyć
ale mi to nieprzeszkadza to jest poto zeby w zime szybciej ssanie spadło
vieczur masz nowszy silnik a to starej generaci

: 18 maja 2006, 22:07
autor: Patryk
Aha spoko, czyli tak jak przypuszczalem to rozowe to jest bimetal dzialajacy jak zawor a rurka "leci" podcisnienie zasysane z kolektora dolotowego. Na poczatku rury doprowadzajacej powietrze faktycznie jest taka "zapadnia" ktora kieruje zrodlo z kolektora wylotowego lub z przodu maski :cool: Dzieki, teraz juz rozumiem, bede musial po prostu zaslepic otwor w kolektorze dolotowym zeby nie bral "lewego" powietrza :cool:

Teraz jeszcze pozostaje pytanie o ten MAP, przejmowac sie tym kodem z testera czy sobie odpuscic :?: Jak mozna ten MAP sprawdzic i ewentualnie naprawic :?:

: 19 maja 2006, 07:01
autor: Iziek
jak to zaslepisz ta rurke, zrob reset i wtedy podlaczasz testera i jak znowu ci pokaze ten blad ze MAP jest walniety to wtedy mozesz naprawiac ew. wymieniac... takie jest moje zdanie ale moge sie mylic...

: 12 cze 2006, 13:36
autor: Patryk
Poradzilem sobie inaczej, "chalupniczymi" metodami naprawilem te koncowke, podlaczylem wszystko tak jak byc powinno i smiga, elegancko wchodzi i schodzi z obrotow, szybko sie nagrzewa i w ogole jak na razie nie ma problemow :mrgreen: Jeszcze nie zrobilem testu ale jak tylko chwile znajde to zrobie i zobaczymy. Dzieki panowie za pomoc :mrgreen: