Strona 1 z 2

Nowe tylne zawieszenie za niespełna 250zł

: 10 kwie 2006, 18:04
autor: adrianolkusz
Zimą tego roku zdecydowałem sie na wymiane zużytych amortyzatorów bo już na zakrętach było niebezpiecznie... A że sprężyny dostały w kość i autko siedziało to postanowiłem wymienić i jedno i drugie. Szukając po sklepach jak najtańszych amorków nie brałem pod uwagę kupna nowych sprężyn tylko regeneracji starych... Jednak gdy trafiłem do jednego ze sklepów motoryzacyjnych w moim mieście sprzedawca powiedział mi że nie ma sensu regenerować (cena 30zł od regeneracji sztuki). Powiedział że sprężynki idealnie pasują od... ruskiego sprzętu. Pojechałem więc do sklepu sprowadzającego części od ruskich i włoskich pojazdów. Pytając o sprężyny do escorta sprzedawca powiedział, że u niego nie dostanę. Ale gdy powiedziałem, że podobno od łady podchodzą ten odparł, że nie od łady tylko od tawrii. Zamówiłem też u niego amorki do fiesty bo to to samo co do escorta. Gość miał dojście do tanich amorków bez pośredników. W sumie zapłaciłem 2*38zł za sprężynty i 2*78,50zł za amortyzatorki. Jak widać wymiana całego zawieszenia tylnego kosztowała mnie niespełna 250zł. Amorki rewelacja a co do sprężyn to autko jest teraz wyższe z tyłu i sztywniejsze, bo sprężynki są wykonane z nieco grubszego drutu (nawet opuszczanie auta na sprężynę nic nie dało, trzeba było ściskać całą kolumnę amortyzatora i sprężyny za pomocą lewarka. Punktami zaparcia były dwie ściany w kanale warsztatu, a na kolumnie stało dwóch moich kumpli żeby to nie wyskoczyło w bok). Długość i i średnica zwojów ta sama co ryginalne od escorta. Przypominam że za oryginalne sprężyny trzeba zapłacić grubo powyżej 100zł za sztukę. Serdecznie polecam bo na ulicach widzę niejednokrotnie escorty wlokące tył po asfalcie i śmieję się, że ten problem mnie już nie dotyczy. :grin:

: 10 kwie 2006, 18:06
autor: darcun4
No, dzięki za przydatną informację :lol:

: 07 cze 2006, 12:05
autor: Patryk
No bardzo fajna informacja, tylko interesuje mnie jak to wyglada bo piszesz ze tyl masz teraz nieco wyzej. Zapodaj prosze zdjeciem tylu essiego z boku. Gdybym sie zdecydowal to po prostu nie chce zeby byl bardzo podniesiony bo to fatalnie wyglada.

: 01 gru 2006, 12:19
autor: adrianolkusz
Panowie oto zdjęcie mojego essiego po 10 miesiącach eksploatacji. Dodam że w tym czasie mój Ford przeżył dwie przeprowadzki i spore obciążenia z tym związane (m.in. przewóz mebli w paczkach... Sorki za zamieszczenie zdjęcia tak brudnego auta, ale po prostu pogoda jest fatalna i nie ma większego sensu myć, tym bardziej że samochód ma biały lakier. W dodatku formalności związane z zakupem mieszkania pochłaniają mnie ostatnio bez reszty. Myślę że to zdjęcie Was przekona do zakupu takich sprężyn. Autko naprawdę fajnie wygląda. Proszę o zamieszczanie w moim temacie zdjęć waszych escortów po zamontowaniu takich sprężyn, dzięki czemu pozostali użytkownicy do tego rozwiązania się przekonają :mrgreen: Na wiosnę mam zamiar założyć do niego felasie '15 i wtedy to będzie to. '13 wygląda śmiesznie w tym samochodzie. Jak wam się podoba pomysł z tymi sprężynkami :?: Chyba warto w to zainwestować :mrgreen:

: 01 gru 2006, 12:27
autor: Yagr
Dzięki, Adrian, wreszcie mam rozeznanie, bo obawiałem się czy nie za wysoko... ale jest o.k. U mnie dodatkowo dociąży go butla LPG :grin: /pzdr

: 01 gru 2006, 12:33
autor: adrianolkusz
Sprężyny nowe od tavrii są podobnej długości co nówki do escorta. Ich zaletą jest większa średnica drutu z którego są wykonane więć są trwalsze i sztywniejsze. Chłopaki takie sprężyny dostaniecie w każdym sklepie z częściami do ruskich aut. Jak wasz essi ciągnie dupę za sobą to nie ma co się zastanawić. Aha. Podczas montażu niezbędne są ściągacze do sprężyn.

: 04 gru 2008, 16:05
autor: Yagr
odświeżę trochę temat :)
Przyjrzałem się z bliska sprężynom z tavrii i już niedługo będę miał oriona cross&country :mrgreen: Porównałem dane katalogowe sprężyn essa i wymierzyłem springi ruskie. Wygląda to tak:
sprężyna KAGER escort> Ø drutu - 10,5mm, Ø zwoju - 102mm, wysokość - 338mm
sprężyna KAGER escort wzmocniona> Ødrutu - 11mm, Ø zwoju - 102mm, wysokość - 320mm
sprężyna Tavria, pomiar własny> Ø drutu - 11mm, Ø zwoju - 107mm, wysokość - 415mm
Teraz tylko ściągacze do sprężyn dorwę i jazda.... ;)

: 04 gru 2008, 22:07
autor: KuRowSKi
Te sprezyny od tavri przednie czy tylne jak bym chcial kupic i co dokladnie pytac w sklepie?

: 04 gru 2008, 22:44
autor: Yagr
zwykłe tylne ;) 32 zł szt :mrgreen:

: 05 gru 2008, 09:17
autor: darcun4
Widziałem osobiście Adriana Escorta na tych sprężynach.Tym co lubią "zglebowany" samochód, może się to nie podobać ale prawda jest taka, że jest o wiele praktyczniejszy.

: 05 gru 2008, 13:18
autor: nonam
No fakt, tym co lubią niskie auta się nie spodoba i wg mnie ess ma już zapędy na terenówke :P Swoją drogą niskie auto TYLKO fajnie wygląda (wiem coś o tym) :P

: 15 kwie 2009, 20:42
autor: KuRowSKi
Wymieniłem z tyłu amory i sprężyny a samochód po stronie pasażera jak był niżej tak dalej jest, czy ktoś spotkał się z takim problemem? Belka jest prosta na oko i geometria według diagnosty też jest ok.
Czy problem może leżeć po stronie w gumach/poduszce nad sprężyną?

: 15 kwie 2009, 21:02
autor: Jamszoł
A sprężyny na przodzie masz równe ?
Może coś nie tak z przednią sprężyną i przez to wóz krzywo stoi.
Otwórz pokrywę silnika - weź jakąś prostą deskę długą na tyle , żeby po położeniu na błotnikach - tuż za silnikiem - wystawały kawałek poza nie.
Następnie weź miarę i zmierz odległość od środka osi piasty do deski - po obu stronach.
Warunek oczywiście - oba koła przednie muszą być takie same i z jednakowym ciśnieniem.

: 16 kwie 2009, 07:37
autor: KuRowSKi
Dzisiaj sprawdze i dam znać

: 16 kwie 2009, 09:46
autor: orion
dobra tylko że jest tak, silnik i aku masz bardziej z prawej strony więc może dlatego :razz: