Strona 1 z 1

chcę zmienić motor z 1.3 na 1.6

: 31 mar 2006, 21:20
autor: Wiali1980
Mój escorcik ma już prawie zajechany motorek 1.3 interesuje mnie to czy były w fordzikach silniki 1.6 na gażniku??(mam gaz i nie trzeba było by przerabiać instalacji na wyrysk) i czy będzie pasował do mk4 czy nie ??

: 31 mar 2006, 21:43
autor: darcun4
No niestety muszę Cię zmartwić.Silników 1,6 na gaźniku nie było.

: 31 mar 2006, 21:48
autor: WieSiu
Wiali1980, w takim razie skoro tak Darcun4 mowi,to pozostanie Ci 1.4, choc mi osobiscie wydaje sie ze byly 1.6 do tych starszych modeli... W koncy Ty masz starszy

: 31 mar 2006, 21:56
autor: darcun4
Posiłkuję się cytatem:
"OPIS MODELI

W sierpniu 1990 roku, po 10 latach od wprowadzenia na rynek pierwszej generacji samochodu Ford Escort o napędzie kół przednich, firma Ford rozpoczęła produkcję jego następcy— drugiej generacji modelu Escort z przednim napędem oznaczonej Escort '91 (rys. 0.1) oraz równocześnie produkcję modelu Orion '91 o nadwoziu trzybryłowym (rys. 0.2), który zastąpił produkowany przez 7 lat model o tej samej nazwie. Sprzedaż tych samochodów rozpoczęto w Europie we wrześniu 1990 roku.

W nowej rodzinie zastosowano znane już silniki benzynowe CVH (z wałem rozrządu umieszczonym w głowicy) o pojemności 1,4 dm3 i gaźnikowym lub jednopunktowym wtrysku benzyny, o mocy odpowiednio 54 kW (73 KM) lub 52 kW (71 KM) oraz o pojemności 1,6 dm3 i wielopunk-towym wtrysku benzyny, o mocy 66; 77 i 79 kW (90; 105 i 108 KM). Użytkownikom preferującym mniejsze pojemności silnika zaoferowano wcześniej znane silniki benzynowe HCS (z wałem rozrządu umieszczonym w kadłubie) o pojemności 1,1 dm3 (tylko Escort '91) oraz 1,3dm3. Alternatywnie do napędu samochodu zaoferowano stosowany wcześniej silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 dm3.

W miesiąc później na Salonie Samochodowym w Paryżu Ford zaprezentował nowy samochód Escort XR3i o trzydrzwiowym nadwoziu, napędzany szesnastozaworowym silnikiem benzynowym CVH o pojemności skokowej 2,Odm3 i mocy 110kW (150 KM). Silnik ten wywodził się od silnika „Twin Cam" (z dwoma wałami rozrządu) stosowanego już w niektórych wersjach modeli Sierra i Scorpio oraz Escort RS 2000.

W styczniu 1991 roku wprowadzono dwie nowości: kombi pod nazwą Escort Clipper oraz całkowicie nową rodzinę silników benzynowych, zwaną Zeta. Silniki Zeta są szesnastozaworowymi silnikami przeznaczonymi dla wielu modeli samochodów Ford lat 90. Silnik Zeta 1,8dm3 w dwóch odmianach o mocy 77 lub 96 kW (105 lub 130 KM) był pierwszą wersją rodziny tych silników przeznaczoną do samochodów Escort XR3i. W sierpniu 1992 roku samochody Ford Escort i Orion zmodernizowano, wprowadzając w modelu Escort pokrywę przedziału silnika z owalnąosłoną ozdobną wlotu powietrza (rys. 0.3) i zmieniając kształt tylnych lamp zespolonych, zderzaków oraz progów nadwozia. W modelu Orion zastosowano podobny kształt przedniej części nadwozia, lecz wlot powietrza miał poziomą listwę zamiast siatki. Wprowadzono także drugą wersję silnika Zeta o pojemności 1,6 dm3 i mocy 66 kW (90 KM). Wersję kabriolet zmodernizowano podobnie w kilka miesięcy później. W marcu 1993 roku na Salonie samochodowym w Genewie oficjalnie zaprezentowano kabriolet Escort wyposażony w silnik Zeta."

: 02 kwie 2006, 21:22
autor: darcun4
Pragnę sam siebie sprostować i przeprosić :lol: kolegę Wiali1980 za błędną informację :oops: .
TAK były silniki 1,6 na gaźniku, o symbolach LUK i LUJ. Niestety nie wiem w jakich latach szukać takich modeli. Silniki bez katalizatora.

: 02 kwie 2006, 23:31
autor: WieSiu
:) a nie mowilem :D