Zmiana koloru podswietlenia zegarów od gory
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł, a powiedz mi bo żaden ze mnie elektronik, jak takie diody reagują na nie stabilizowane napięcie w zakresie 11-15V?jamszoł pisze:A na co komu rezystory jeśli można kupić diody 12 V ?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
GonzoG, możesz spróbować swoich sił, choć jak pogrzebiesz na forum Elektrody.pl to napewno znajdziesz i dopasujesz gotowe, zaprojektowane rozwiązanie. I powiem ci wiecej, że jak wystawisz to to na Allegro to się znajdzie kupa gości którzy to kupią do swoich Golfów II i III żeby ich wiejsko stuningowany automobil był jeszcze bardziej wsioski.
Pomysł przedni, choć na mój gust to tylko oszpeci auto. Ale o gustach się nie dyskutuje.
A swoją drogą to bym wykorzystał tutaj troche optyke i po prostu skonstuowal cos w formie pryzmatu skupiajacego swiatlo z 3 diód (kolory RGB) a następnie za pomocą przedłużacza światła podawał pod to co chcemy oświetlić. Regulując potencjometrami napięcie na poszczegolnych diodach zmienialibysmy kolor swiatla podawanego pod to co chcemy oswietlic.
Pomysł przedni, choć na mój gust to tylko oszpeci auto. Ale o gustach się nie dyskutuje.
A swoją drogą to bym wykorzystał tutaj troche optyke i po prostu skonstuowal cos w formie pryzmatu skupiajacego swiatlo z 3 diód (kolory RGB) a następnie za pomocą przedłużacza światła podawał pod to co chcemy oświetlić. Regulując potencjometrami napięcie na poszczegolnych diodach zmienialibysmy kolor swiatla podawanego pod to co chcemy oswietlic.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ARIEL, bo w zegarku nie ma diody, a to przyciemnienie żarówki w zegarku to normalny efekt w większości samochodów, podobnie np. jest w Espero, zresztą niektóre radia samochodowe mają podobną funkcję i przyciemniają wyświetlacz żeby nie walił po oczach.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, 14:42 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
umnie jest bo wstawiłem i niema róznicy świeci całyczas tak samo a żarówka przygasałacidzej pisze:bo w zegarku nie ma diody
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
rety tpo wstaw sobie tam jeszcze potencjometr albo opornik to zobaczysz, że zmienia się intensywność świecenia.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja wam powiem tak, konkretnym prawdziwym przykładem, w moim Essim był problem ze skrzynką bezpiecnzików - nie włączał sie wentylator chłodnicy - i przez jakiś czas nie miałem zaufania do elektryki więc podpiąłem LED'a pod czujnik termostatu, dzieki czemu LED zapalał sie w momencie kiedy podawane było napięcie na wentylator i stąd wiedziałem, że mi się włączył. Przy okazji dzięki takiemu rozwiązaniu widać jak oporność czujnika spada, bo dioda nie zapala się od razu tylko zaczyna sie lekko żażyć i tak coraz mocniej aż do pełnego rozświetlenia - wentylator na pełnych obrotach.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
1) Wiem doskonale, że można to zrobić na potencjometrach. Ale to by było za proste. Poza tym głównym powodem, dla którego całość ma być sterowana elektronicznie to możliwość zrobienia programu, który będzie cały czas płynnie zmieniał kolor.
Co to wsiowości tego pomysłu, to wiem. Głównie dla tego zacząłem nad nim główkować... Nie warto się tyle męczyć, jeśli nie można na nim zarobić...
2) Dioda również przygasa przy spadku napięcia, ale ilość światła wydzielanego przez diodę nie jest wprost proporcjonalny do napięcia... Lecz do natężenia. Ilość emitowanego światła przez diodę nie jest liniowo zależny od napięcia. Dodatkowo diody zasilane są napięciem od 1,5 do ok 4V reszta tracona jest na rezystorach.
Tak więc spadek napięcia o 2V na diodzie oznacza spadek o ok 0,4-0,6V. Co powoduje, że dioda lekko przygasa, ale:
1) dioda nie zmiania barwy światła przy różnych napięciach
2) przy maksymalnym napięciu dioda bardzo nie znacznie zmienia swoją jasność.
Co sprawia, że zmiany te są niezauważalne lub prawie niezauważalne.
Co to wsiowości tego pomysłu, to wiem. Głównie dla tego zacząłem nad nim główkować... Nie warto się tyle męczyć, jeśli nie można na nim zarobić...
2) Dioda również przygasa przy spadku napięcia, ale ilość światła wydzielanego przez diodę nie jest wprost proporcjonalny do napięcia... Lecz do natężenia. Ilość emitowanego światła przez diodę nie jest liniowo zależny od napięcia. Dodatkowo diody zasilane są napięciem od 1,5 do ok 4V reszta tracona jest na rezystorach.
Tak więc spadek napięcia o 2V na diodzie oznacza spadek o ok 0,4-0,6V. Co powoduje, że dioda lekko przygasa, ale:
1) dioda nie zmiania barwy światła przy różnych napięciach
2) przy maksymalnym napięciu dioda bardzo nie znacznie zmienia swoją jasność.
Co sprawia, że zmiany te są niezauważalne lub prawie niezauważalne.