Zmiana koloru podswietlenia zegarów od gory

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ad.2 prawo Ohma I=U/R R=const. I jest wprost proporcjonalne do U i na odwrót. jasność emitowanego światła jest proporcjonalna również do napięcia :)

"Prawo Ohma mówi, że natężenie prądu stałego I jest proporcjonalne do całkowitej siły elektromotorycznej w obwodzie zamkniętym lub do różnicy potencjałów (napięcia elektrycznego) między końcami części obwodu nie zawierającej źródeł siły elektromotorycznej."

I=GU

G=1/R

I=U/R
GonzoG

Post autor: GonzoG »

No tak, ale czy bierzesz pod uwagę, że chrakterystyka diody nie jest liniowa ?? (tak jak np. żarówki)
Rezystancja złącza p-n (m.in. diody) jest zależna od prądu płynącego przez te złącze (maleje wraz ze wzrostem prądu). W żarówce jest tak, że rezystancja jest stała (w rzeczywistości zależna tylko od temperatury).
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

masz racje, dawno to miałem ... w pewnym momencie zaczyna się lawinowy przepływ elektronów ... :) nie jest liniowa charakterystyka. nieuzywana wiedza zanika :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

... aleście memorandum pier..lnęli panowie :mrgreen: Miejmy nadzieję że komuś się przyda ta wiedza ;)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3473
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

emceha pisze:Miejmy nadzieję że komuś się przyda ta wiedza
Przemas a zrozumiałeś coś z tego? Bo na moje to tak jakby gadało 2 czarnych Zulusów a ja miał bym być za tłumacza :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

oj tam, nie przesadzajcie. załączam wykresik, po którym wszystko powinno stać się jasne.

charakterystyka prądowo-napięciowa diody LED:
Załączniki
LED5.jpg
LED5.jpg (8.29 KiB) Przejrzano 6268 razy
GonzoG

Post autor: GonzoG »

Dobra. Skończmy te wywody na temat diód. Jeśli uda mi sie znaleźć firme, która robi płytki dwustronne względnie tanio i uda mi się zaprogramować mikrokontroler, to zaprezentuje wam kompletny sterownik wraz z jego działaniem... Jak narazie jestem w fazie optymalizacji płytki (nie sądziłem, że będzie przy tym aż tyle roboty :cry: )
emceha

Post autor: emceha »

darcun4 pisze:Przemas a zrozumiałeś coś z tego? Bo na moje to tak jakby gadało 2 czarnych Zulusów a ja miał bym być za tłumacza
Darek, piąte przez dziesiąte :???: Miałem być elektronikiem :mrgreen: ale wolałem wyższe napięcia i poszedłem w ślady brata i Lesia Wałęsy ;)

Ja mam oryginalne czerwone podświetlenie i z białymi tarczami wygląda zajefajnie :razz:
Vieczur

Post autor: Vieczur »

proponuje faktycznie zakonczyc juz wywody na temat tych diod bo robi sie spory balagan ktory naprawde utrudnia poszukanie tu czegokolwiek...

raz juz wyczyscilem ten temat, nie chcialbym robic tego poraz drugi oraz w dodatku kiedys sypnac komus ostrzezeniem...
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Ej chłopaki a wytłumaczcie mi jak takie diody podłączyć bo jeżeli chodzi o kabelki to ja mam dwie lewe ręce
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

rezystor + dioda i dzial na 12 V
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

rezystor + dioda i dzial na 12 V
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

i wazne jest niepomylic plusa z minusem :P Dluzszy drucik z tego co pamietam to plus :P
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

simo pisze:rezystor + dioda i dzial na 12 V
Dzięki za radę ale ja wolałbym tak łopatologicznie... A można po prostu diody przylutować do tych plastikowych gniazd na zaróweczki :?: :?: :?:
fryszard

Post autor: fryszard »

widze ze został poruszony temat pokreteł w mk7 wiec... nic nie jest zalane... konstrukcja tego wygląda tak..
na zewnatrz przezroczysta folia na która jest naniesiona od spodu czarna farbka w któej sa symbole, nastepnie na symbolach jest biała farbka, na całosci jest zielona i to jest przyklejone do białej konstrukcji pladstikowej. wiec robimy tak:
gotujemy wode, zanurzamy panel
delikatnie podwazamy krawędzie, zamaczamy zeby rozgrzac klej
i po kilku próbach folia zchodzi) nastepnie bierzemy drobniutki papier scierny, albo nitro i po kawałeczku zmywamy zielona farbke, tylko nie za mocno bo zmyjemy tez czarna i bedzietylko przezroczysta folia, potrzebna jest precyzja i opanowanie:) nastepnie przyklejamy folie spowrotem na panel za pomoca przezroczystego kleju (ja uzyłem polimerowy) nastepnie ładujemy w to diody i mamy kolorek, a ja zrobiłem u siebie jeszcze inaczej... Obrazek
tylko mój aparat sobie nie radzi ze swiatłem z diód:)
Zablokowany