Zmiana koloru podswietlenia zegarów od gory
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ad.2 prawo Ohma I=U/R R=const. I jest wprost proporcjonalne do U i na odwrót. jasność emitowanego światła jest proporcjonalna również do napięcia
"Prawo Ohma mówi, że natężenie prądu stałego I jest proporcjonalne do całkowitej siły elektromotorycznej w obwodzie zamkniętym lub do różnicy potencjałów (napięcia elektrycznego) między końcami części obwodu nie zawierającej źródeł siły elektromotorycznej."
I=GU
G=1/R
I=U/R
"Prawo Ohma mówi, że natężenie prądu stałego I jest proporcjonalne do całkowitej siły elektromotorycznej w obwodzie zamkniętym lub do różnicy potencjałów (napięcia elektrycznego) między końcami części obwodu nie zawierającej źródeł siły elektromotorycznej."
I=GU
G=1/R
I=U/R
No tak, ale czy bierzesz pod uwagę, że chrakterystyka diody nie jest liniowa ?? (tak jak np. żarówki)
Rezystancja złącza p-n (m.in. diody) jest zależna od prądu płynącego przez te złącze (maleje wraz ze wzrostem prądu). W żarówce jest tak, że rezystancja jest stała (w rzeczywistości zależna tylko od temperatury).
Rezystancja złącza p-n (m.in. diody) jest zależna od prądu płynącego przez te złącze (maleje wraz ze wzrostem prądu). W żarówce jest tak, że rezystancja jest stała (w rzeczywistości zależna tylko od temperatury).
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
masz racje, dawno to miałem ... w pewnym momencie zaczyna się lawinowy przepływ elektronów ... nie jest liniowa charakterystyka. nieuzywana wiedza zanika
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Dobra. Skończmy te wywody na temat diód. Jeśli uda mi sie znaleźć firme, która robi płytki dwustronne względnie tanio i uda mi się zaprogramować mikrokontroler, to zaprezentuje wam kompletny sterownik wraz z jego działaniem... Jak narazie jestem w fazie optymalizacji płytki (nie sądziłem, że będzie przy tym aż tyle roboty )
Darek, piąte przez dziesiąte Miałem być elektronikiem ale wolałem wyższe napięcia i poszedłem w ślady brata i Lesia Wałęsydarcun4 pisze:Przemas a zrozumiałeś coś z tego? Bo na moje to tak jakby gadało 2 czarnych Zulusów a ja miał bym być za tłumacza
Ja mam oryginalne czerwone podświetlenie i z białymi tarczami wygląda zajefajnie
widze ze został poruszony temat pokreteł w mk7 wiec... nic nie jest zalane... konstrukcja tego wygląda tak..
na zewnatrz przezroczysta folia na która jest naniesiona od spodu czarna farbka w któej sa symbole, nastepnie na symbolach jest biała farbka, na całosci jest zielona i to jest przyklejone do białej konstrukcji pladstikowej. wiec robimy tak:
gotujemy wode, zanurzamy panel
delikatnie podwazamy krawędzie, zamaczamy zeby rozgrzac klej
i po kilku próbach folia zchodzi) nastepnie bierzemy drobniutki papier scierny, albo nitro i po kawałeczku zmywamy zielona farbke, tylko nie za mocno bo zmyjemy tez czarna i bedzietylko przezroczysta folia, potrzebna jest precyzja i opanowanie:) nastepnie przyklejamy folie spowrotem na panel za pomoca przezroczystego kleju (ja uzyłem polimerowy) nastepnie ładujemy w to diody i mamy kolorek, a ja zrobiłem u siebie jeszcze inaczej...
tylko mój aparat sobie nie radzi ze swiatłem z diód:)
na zewnatrz przezroczysta folia na która jest naniesiona od spodu czarna farbka w któej sa symbole, nastepnie na symbolach jest biała farbka, na całosci jest zielona i to jest przyklejone do białej konstrukcji pladstikowej. wiec robimy tak:
gotujemy wode, zanurzamy panel
delikatnie podwazamy krawędzie, zamaczamy zeby rozgrzac klej
i po kilku próbach folia zchodzi) nastepnie bierzemy drobniutki papier scierny, albo nitro i po kawałeczku zmywamy zielona farbke, tylko nie za mocno bo zmyjemy tez czarna i bedzietylko przezroczysta folia, potrzebna jest precyzja i opanowanie:) nastepnie przyklejamy folie spowrotem na panel za pomoca przezroczystego kleju (ja uzyłem polimerowy) nastepnie ładujemy w to diody i mamy kolorek, a ja zrobiłem u siebie jeszcze inaczej...
tylko mój aparat sobie nie radzi ze swiatłem z diód:)