Strona 1 z 3

Pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku

: 20 lut 2006, 12:57
autor: shaft
Witam. Wyszedł kolejny problem z moim Essim. Polega on na tym ze po wyłączeniu silnika z akumulatora pobierany jest prad ok 3,5-4 A co powoduje ze po calej nocy aku jest pusciutki. Sprawdzilem w skrzynce miernikiem co taki prad pobiera i znalazlem bezpiecznik oznaczony nr 32 przez ktory taki wlasnie prad plynie. Po jego wyciagnieciu wszystko jest ok tzn. prad pobierany z akumulatora oscyluje w granicach 0.06 A. Wie ktos moze od czego ten bezpiecznik jest, bo wg ksiazki jest od klimy i rozruchu silnika ale ja niestety klimy nie mam a silnik i tak zapala

: 20 lut 2006, 16:05
autor: leszek
trzeba szukać :(

może na początek rozłącz rozrusznik i wtedy sprawdz pobór prądu.może jakieś przebicie na masę sie zrobiło na rozruszniku i stąd te problemy.powodzenia.
:wink:

: 20 lut 2006, 22:51
autor: shaft
Sprawdze jutro przed praca:) Tylko ze cos mi sie wydaje ze ten bezpiecznik nie jest od rozrusznika bo go dzisiaj odlaczylem i wszystko normalnie dzialalo a pobor pradu zniknal wiec moze od czegos innego on jest?? Ale jutro sprobuje z tym rozrusznikiem.

: 20 lut 2006, 23:01
autor: leszek
shaft pisze:wszystko normalnie dzialalo
a alarm? masz? działał po wyjęciu bezpiecznika?

: 20 lut 2006, 23:06
autor: WieSiu
shaft, poproboj dokladnie wszystki urzadzenia elektryczne w aucie, ktore po odlaczeniu bezpiecznika nie dzialaja i zobacz czy jak podlaczasz ten bezpiecznik to sie rzeczywiscie na nim iskrzy (albo sprawdz na samym bezpieczniku jaki przez niego prad przeplywa), moze to duze Ci nie pomoze w usunieciu przyczyny,ale moze cos wykluczy...

: 21 lut 2006, 00:55
autor: shaft
Alarmu nie mam. Prad przeplywajacy przez bezpieczniki juz sprawdzilem i na wszystkich jest rowne 0A jedynie wlasnie na bezpieczniku nr 32 plynie taki sam prad jak pobierany z akumulatora wiec pewno cos gdzies daje zwarcie. Niestety wg ksiazki tak jak na poczatku napisalem jest to bezpiecznik od sprzegla elektromagnetycznego sprezarki klimatyzacji i rozruchu silnika jednak u mnie musi byc od czegos innego bo klimy nie mam a silnik zpala normalnie. Sprawdze jeszcze ten rozrusznik tak jak sugerowal Leszek, moze faktycznie gdzies sie obluzowal kabel i do czegos dotyka robiac niepelne zwarcie. Zobacze jak wstane rano i dam wtedy znac na forum czy czegos sie dowiedzialem

: 22 lut 2006, 16:17
autor: leszek
shaft pisze: jedynie wlasnie na bezpieczniku nr 32 plynie taki sam prad jak pobierany z akumulatora
bezpiecznik 32---- sterowanie silnika. dosyć ogólnikowo opisane.

: 23 lut 2006, 01:00
autor: shaft
Jak na razie wstrzymalem prace nad tym problemem z powodu kiepskich warunkow atmosferycznych [niestety nie posiadam garazu:( ] Jezeli tylko sie chociaz lekko wypogodzi sprawdze ten rozrusznik i postaram sie wtyszukac gdzie wystepuje zwarcie.

: 23 lut 2006, 19:47
autor: darcun4
shaft , a jeżeli wypniesz ten bezpiecznik to zegarek wyświetla?
Pytanie może głupie, ale znam przypadek osobiście, że właśnie on był tego przyczyną.

: 23 lut 2006, 23:48
autor: shaft
Tak, zegarek działa bez problemu podświetlenie też. Dzisiaj było troche ładniej wiec zajrzałem spojrzałem i pomierzyłem ten rozrusznik i wszystko jest ok wiec pozostaje szukać dalej.

: 24 lut 2006, 12:39
autor: shaft
Doszedlem co powoduje zwarcie, i chyba to z mojej wlasnej winy :oops: Niedawno rozbieralem skrzynke bezpiecznikow bo nie dzialalo mi radio i faktycznie byly zimne luty( ponoc czesta usterka) Zlozylem wszystko w calosc lacznie ze zworkami no i niestety jedna ze zworek byla przyczyna a dokladnie zworka w miejscu przkaznika oznaczonego jako nr 4. Teraz pytanie gdzie ta zworka powinna byc. Moze ktos rozbieral juz skrzynke bezpiecznikow i ma rozpiske gdzie co włozyć?? Bo wg ksiazki WKŁ nie bardzo wszystko pasuje, a po kolei sprawdzac to chyba wieki zajmie. Z gory dzieki za pomoc wszystkim :D

: 25 lut 2006, 01:13
autor: WieSiu
proponuje przegladnac zdjecia z naprawy mojej skrzynki bezpiecznikow ( TUTAJ ), byc moze cos Ci to pomoze, z tym ze ja mam TD i do tego wersje Ghia (wiecej elektryki przez wyposazenie, mniej elektryki przez silnik),ale mysle ze to nie powinno duzej roznicy robic, mam nadzieje, ze te fotki Ci pomoga. A tak w ogole,to trzeba bylo od razu mowic,ze grzebales tam cos :D bylo by znacznie latwiej

: 25 lut 2006, 11:42
autor: shaft
No fakt, moglem napisac ale nawet mi przez mysl nie przeszlo ze cos moglem nie tak zlozyc :mrgreen: :oops: No coz zdaza sie czasami. Dzieki za fotki mam nadzieje ze sie przydadza

: 29 sie 2012, 00:07
autor: S3ci0r
odkopuję to znalezisko archeologiczne:

ktoś mi powie jak podpiąć miernik w celu zmierzenia poboru prądu? :roll:

: 29 sie 2012, 07:38
autor: WieSiu
rozpinasz kleme minusowa, do klemy przykladasz jedena z koncowek miernika, a do akumulatora druga. najlepiej zeby miernik na wszelki wypadek byl ustawiony na zakres 10A, jesli bedziesz chcial dokladniejszy pomiar i bedzie miescil sie w zakresie to potem zmieniasz zakres.