Strona 4 z 4

: 27 cze 2007, 00:34
autor: SlaVkoEg
bylem ostatnio na warsztacie na szarpakach gdzie robia przeglady i widzialem jak 2 kolesia przede mna sprawdzal spaliny... ciekawe czy u mnie sprawdzi i czy wyjdzie wszystko ok jak mam strumienice, bo juz za miesiac przeglad :/

: 27 cze 2007, 17:03
autor: Procurator
WieSiu pisze:wydlubujemy pretem lub czyms innym co da sie tam wlozyc i uderzac w to mlotkiem i mamy po problemie, bez rozcinania katalizatora :D Wiec puszka bedzie dalej taka jak byla...
I właśnie tak zrobiłem, jak raz uderzyłem młotkiem to już się prawie wszystko posypało. Jeszcze muszę popracować nad oddzieleniem wiór platyny od dziadostwa - pozostałości ceramicznych kanalików, sprawdziłem że napewno nie rozpuszczają się one w kwasie solnym, prawdopodobnie tu tylko mechaniczne oddzielenie wchodzi w gre.
Spotkałem się z teorią, że układ wylotowy z katalizatorem w silnikach wolnossących jest bardzo dobrze wyliczony tak, aby zjawiska falowe pomagały lub chociaż nie przeszkadzały w napełnianiu/opróżnianiu silnika. Niestety zawartość katalizatora przeszkadza w rozchodzeniu się fal i dobre efekty ma dać w miejsce jego nie strumienica, lecz pusta puszka o podobnych do katalizatora rozmiarach. Czyli gdyby ta teoria była prawdziwa to najlepszym rozwiązaniem byłoby włożenie puszki z wybebeszonego katalizatora w miejsce zużytego.
Pozdr

: 27 cze 2007, 17:35
autor: Yagr
Procurator pisze:Czyli gdyby ta teoria była prawdziwa to najlepszym rozwiązaniem byłoby włożenie puszki z wybebeszonego katalizatora w miejsce zużytego
Taaa a opory samego kata? jeśli jakiemuś specowi chciałoby się obliczać zjawiska falowe dla slnika to własnie katalizator musiałby w to wliczyć. Poza tym silniki fordowskie CVH to konstrukcje na tyle stare że nikt do nich doładowania dynamicznego nie stosował. Zjawiska falowe raczej są nie korzystne w pracy silnika spalinowego a ich optymalizacja jest możliwa dla konkretnych obrotów, dopiero wprowadzenie systemu VIS (zmienna długość (geometria) dolotu) umożliwiło optymalizowanie tych zjawisk dla szerszego zakresu obrotów. To zaawansowana technologia i jak na razie nie słyszałem żeby jakiś escort miał doładowanie dynamiczne (wyłączając przeróbki profesjonalne), system VIS itp.
p.s. ciekawy artykuł opisujący metody tuningu i m. in. zjawiska falowe i dynamiczne w silniku http://civic4g.pl/forum/topics12/75.htm

: 27 cze 2007, 20:08
autor: darcun4
Procurator pisze:Jeszcze muszę popracować nad oddzieleniem wiór platyny od dziadostwa - pozostałości ceramicznych kanalików, sprawdziłem że napewno nie rozpuszczają się one w kwasie solnym, prawdopodobnie tu tylko mechaniczne oddzielenie wchodzi w gre.
Magnes

: 27 cze 2007, 22:26
autor: Yagr
Darek, a platyna ma właściwości magnetyczne? bo to przecież metal nieżelazny... ja nie wiem...

: 28 cze 2007, 16:35
autor: Jamszoł
Oczywiście , że platyna to metal nieżelazny i magnes tu nie pomoże.
Platyna to metal szlachetny - do rozpuszczenia potrzebna jest "Woda Królewska" .

: 28 cze 2007, 20:29
autor: Procurator
Tyle, że platyny należałoby chyba nie rozpuszczć. Pozostałość ceramiczna nie rozpuszcza się też w roztworze wodorotlenku potasu KOH. Tak więc na kwasy i zasady to jest odporne, co nie powinno dziwić skoro musiało wytrzymywać spaliny w wysokiej temp. Może kiedyś coś jeszcze pokombinuje, teraz i tak nikt tego już nie kupi bo mam to przesypane do słoika i raczej nikt nie uwierzy, że naprawde to pochodzi z katalizatora.
Pozdr.

: 28 cze 2007, 22:11
autor: Yagr
pozostaje palnik :)