Czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

emceha

Post autor: emceha »

Hmmm o tym że ciepłe powietrze zasysyane przez filtr do silnika może powodowac spadek mocy słyszałem i spotkałem sie z tym ale żeby przegrzać od tego silnik??? :???: Pierwsze słysze ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

oczywiście że to bzdura ;) ale, ale, stożek powinno sie tak zamontować aby jak najmniej ciepłego dostawał, można zastosować jakąś osłoną albo w ogóle odseparować filtr od silnika i skierować na niego powietrze z wlotu - im chłodniejsze powietrze wpada do silnika tym więcej go wchodzi do cylindra. Więcej powietrza=większa moc :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli masz sprawny czujnik załączający wentylator i sprawny sam wentylator to nie przegrzejesz silnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

Zrób tak jak Ci Yagr napisał. Odseparuj filtr od reszty silnika (jakaś scianka z blachy itp) oraz (lub) puść rure (taka aluminiowa karbowana od wentylacji powinna zdać egzamin, w każdym budowlanym hiperdupermarkecie dostaniesz :P ) prosto z wlotu w zderzaku do filtra. Jest tam trochę miejsca i można to wykonać. Filtr może nawet byc delikatnie wsadzony w tą rurę (albo nawet cały jak się zmieści) i problem z zasysaniem ciepłego powietrza będziesz miał z głowy ;)
Procurator

Post autor: Procurator »

emceha pisze:Hmmm o tym że ciepłe powietrze zasysyane przez filtr do silnika może powodowac spadek mocy słyszałem i spotkałem sie z tym...
Niewykluczone. Mam wrażenie, że jak jest jeszcze niezbyt ciepły jest mocniejszy, idzie super, a później jak się już porządnie nagrzeje to wydawał się delikatnie słabszy.
Użytkowników filtrów stożkowych można podzielić na trzy grupy: zauważających pozytywny efekt, niewyczuwających uchwytnej różnicy i rozczarowanych. Zapewne wszyscy mają racje, a różnice biorą się z tąd, że różne są w różnych samochodach filtry wraz z kanałami dolotowymi powietrza. Mój wyglądał marnie i zapewne dlatego odczułem wyraźną różnice po wymianie. Żeby tylko więcej nie chciał palić...
Pozdr.
Procurator

Post autor: Procurator »

Obudowałem filtr i zrobiłem dolot od spodu przy zderzaku za pomocą rury o średnicy 10 cm, więc za cienka chyba nie powinna być.
Mam jeszcze jedno pytanie: Czy pianka poliuretanowa wytrzyma temperaturę jaka panuje pod maską silnika? Ponieważ cała obudowa i dolot zrobiłem z aluminium, więc aby zmniejszyć wymiane ciepła pokryłem obudowe filtra i rure dolotową pianką poliuretanową.
Pozdr.
ODPOWIEDZ